LED Koplamp ervaring...? in Defender

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Peu

LED Koplamp ervaring...? in Defender

Berichtdoor Peu » 20 Apr 2017, 09:02

Wie heeft er ervaring met Truck-Lite 7" Gen.2 LED of JW SPEAKER LED EVO 2 en waar voor weinig te koop...
Mijn huidige LED H4 inserts á €185,00 zijn waarschijnlijk binnen een 1/2 jaar naar de kloten... :|
Failing to prepare is preparing to fail!

conny

Re: LED Koplamp ervaring...? in Defender

Berichtdoor conny » 20 Apr 2017, 11:19

Ben ik ook wel nieuwsgierig naar.

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 20 Apr 2017, 17:18

Peu schreef:Wie heeft er ervaring met Truck-Lite 7" Gen.2 LED of JW SPEAKER LED EVO 2 en waar voor weinig te koop...
Mijn huidige LED H4 inserts á €185,00 zijn waarschijnlijk binnen een 1/2 jaar naar de kloten... :|

Geen garantie? Ik zie sommige nederlandse shops 2 jaar geven op H4 LED sets. Zal by een flea-bay chinees wel ontbreken....
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 20 Apr 2017, 18:36

Tja, ik heb nog steeds gewone H4 gloeilampen (en niet eens de extra heldere).

Inmiddels al weer ruim een jaar geleden stuurde mijn broertje mij het onderstaande:

Dit lijken me nou eindelijk "ledlampen" die een H4 hallogeenlamp in de koplamp aardig kunnen vervangen

http://www.aliexpress.com/item/R3-9600l ... 22212.html
    of
    http://www.aliexpress.com/item/2XT6-LED ... 79362.html

Die hebben dus 2 Cree XHP 50 chips per lamp, een brad bij dimlicht en beide bij grootlicht.

De chips zijn tamelijk klein 5mm dus niet groter dan de gloeidraad lang is en kan zo te zien ook behoorlijk in het brandpunt vd reflector zitten.

Die chips leveren volgens Cree 1285lm/st bij 700mA (8,4W) zie https://www.led-tech.de/produkt-pdf/cree/XHP50.pdf

Vergeleken de als best geteste Philips H4 lamp die vlgs specs
    http://www.philips.co.uk/c-p/22107030/x ... ifications

1650 ±15% / 1000 ±15% lumen produceren bij 60/55W wat wel weer 2x zoveel licht is als Philips long-life H4 lampen (die daarbij dan 3x langer mee gaan).

(In een Defender met origineel beroerde bedrading geeft zo'n x-treme vision lamp waarschijnlijk eerder Longlife prestaties leveren vanwege de lager spanning op de lamp.)

Met die Cree XHP 50 H4 lampen zou je dus minstens 25% meer lumen hebben bij dimlicht en 50% meer bij grootlicht vergeleken de beste H4. Met daarbij als het goed is een enorme levensduur en laag stroomverbruik, maar wel (helaas?) bijna daglicht witte kleur (6000K) terwijl een halogeenlamp veel geler (<3700K) licht geven wat voor oudere ogen wellicht prettiger/beter schijnt(..) te zijn.

Er bestaan ook wel Cree XHP 50 chips met bv 4000K en 3500K lichtkleur (en nog gelere) maar die hebben ze bij die autolampen dus niet gebruikt.

Anyway ... ik kijk het nog even aan ... ik verwacht dat de LED H4 identieke lampjes (met een prettige lichtkleur) niet erg lang op zich laten wachten.
En komen die H4tjes niet dan komen er wel betaalbare vervangings-unit's.

Groeten MarcS

Peu

Berichtdoor Peu » 20 Apr 2017, 18:53

Zit 18 mnd garantie op lees ik net...gelukkig ontdek ik net dat de lamp heel vaag brand. Rommelen aan de stekker en het brand weer....
Valt deze keer weer mee en geen honderden euri's lichter :D :D :D

Overigens ben ik al dan niet verplicht van Xenon weer even terug geweest op H4 Osram Nightvision (...én ja,...mét Zweeds dingetje ertussen) ,....die zo waanzinnig leken.
Echt niet.....ook nu na de overstap naar een vergelijkbare lichtsoort blijf ik op LED!! Helemaal top, veel meer reflectie dus zicht, meer en verder, breder licht.....voor mij nooit meer HaloGEEN kaarsjes... :mrgreen:
Failing to prepare is preparing to fail!

Edward

Berichtdoor Edward » 20 Apr 2017, 19:20

Heb net een paar koplampen besteld voor m'n LaRo met Duplo lampen erin :lol: :lol:
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 20 Apr 2017, 19:26

Edward schreef:Heb net een paar koplampen besteld voor m'n LaRo met Duplo lampen erin :lol: :lol:

Duplo ... da's toch Lego ?   Een Deense oplossing ? :?: :idea: :?:

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 20 Apr 2017, 19:38

Landmarcs schreef:
Edward schreef:Heb net een paar koplampen besteld voor m'n LaRo met Duplo lampen erin :lol: :lol:

Groeten MarcS

Juist zo'n bejaarde man als jij heeft ongetwijfeld nog wel sterke verhalen over een Renault 35 met die ouderwetse lampen! :lol: :lol:
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

ernsts

Berichtdoor ernsts » 20 Apr 2017, 19:44

Sinds oktober 2015 heb ik de JW speaker 8700 EVO II met DRL op de Defender zitten.

Idioot duur, zelfs met een soort van groepsbuy. Maar afgezien daarvan ben ik er erg tevreden mee. Veel meer licht dan de oude halogeenlampen, mooi evenwichtig verdeeld ook. Kleur is prima, niet dat lelijke Xenon-blauw, en minder geel dan halogeen.

Ik probeer foto's toe te voegen, maar krijg steeds een foutmelding "Mislukt om geüploade bestand te verplaatsen." Wil je foto-tje zien, stuur dan een PB met je mailadres.

Groet,
Ernst
Defender 90 Td5 CSW 2002

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 20 Apr 2017, 19:56

Edward schreef:
Landmarcs schreef:

Groeten MarcS

Juist zo'n bejaarde man als jij heeft ongetwijfeld nog wel sterke verhalen over een Renault 35 met die ouderwetse lampen! :lol: :lol:

:mrgreen: Ik mag dan "bejaard" zijn, mijn geest is nog niet bedaagd.

Over een Renault 35 kan ik weinig zeggen, die heeft bij mijn weten nooit bestaan (een 15+20, 16+19, 17+18, 5+30 of 10+25 ... dat kan wel, maar 't geeft eerder een botsing als iets moois - met de 16 en de 19 heb ik wel ervaring, maar dan één voor één).

Maar goed, over de Renault 30 weet ik weer wel wat - mijn vader had er eentje, na drie 16-en en voor de 25.
Die 30 had hele leuke dubbele koplampen, en extra leuk: via een koppeling met de achtertrein werden de lampen versteld.
Ondanks de "presidentiële" vering bleven de lichtbundels keurig gestabiliseerd.
Het jammere van die 30 was de Turbo-diesel ... een heel mooie motor, tot ie stuk ging ... een iets te prille Turbo-diesel.   In de 25 was de Turbo wel betrouwbaar, het 25 Turbo-diesel-blok is qua basis hetzelfde, maar dan aangepast aan de belastingen die de Turbo met zich meebrengt.

Groeten MarcS

Terug naar “Techniek”