LED Koplamp ervaring...? in Defender

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
VeeTee

Re: LED Koplamp ervaring...? in Defender

Berichtdoor VeeTee » 23 Apr 2017, 07:48

miloman schreef:Heb nu een zwarte grille dus dacht dat die zwarte versie dan ook best mooi stond. Maar zie ook dat ze wel erg prijzig zijn inderdaad (bijna 400 per stuk). Dus ga op zoek naar andere lampen om onze boswegen hier 's avonds aan te lichten.

De combinatie van Crystal Clear lamparmaturen, Philips Extreme Vision H4 lampen en de 'Zweedse lichtversterker' (relais), is een grote verbetering qua lichtopbrengst maar met behoud van originele uitstraling (en een behoorlijk stuk goedkoper dan LED units).
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 23 Apr 2017, 09:12

VeeTee schreef:
miloman schreef:Heb nu een zwarte grille dus dacht dat die zwarte versie dan ook best mooi stond. Maar zie ook dat ze wel erg prijzig zijn inderdaad (bijna 400 per stuk). Dus ga op zoek naar andere lampen om onze boswegen hier 's avonds aan te lichten.

De combinatie van Crystal Clear lamparmaturen, Philips Extreme Vision H4 lampen en de 'Zweedse lichtversterker' (relais), is een grote verbetering qua lichtopbrengst maar met behoud van originele uitstraling (en een behoorlijk stuk goedkoper dan LED units).

:idea: Uitstraling :idea: (no) pun intended :?:

Groeten MarcS

PS Zoals ik al eerder schreef: In het echte donker heb je echt niet zoveel winst van veel meer licht, want het maakt het donker ernaast alleen maar donkerder. Alleen als je vlot kan doorrijden kan je meer licht willen, maar dan eigenlijk ook meer licht in de breedte.

Peu

Berichtdoor Peu » 23 Apr 2017, 11:47

Ik heb na Xenon (ging defect en de reflectors werden wit + geen FM ontvangst meer) nu deze erin zitten.
https://pilotxenonshop.com/h4-bi-led-ki ... erformance

Hier ben ik zeer tevreden mee in de (weer heldere) koplampen. Vorige week viel er nu ook weer 1 uit! Vandaar oop de reden van het openen van dit topic.
Gelukkig bleek er een H4 stekker niet lekker te verbinden!
Ik loop ook niet warm voor die mega uitgave om LED units te kopen nl.

De huidige set van Hilox is wat duurder maar hebben de Leds (zijn Philips led's en geen Chinees) dan ook op precies de juiste plaats zitten tov reflector en verblinden niet. Het lichtbeeld is super en mn hiet in de polders kan ik de reen en vossen ruim van te voren zien lopen!!
Failing to prepare is preparing to fail!

Bowmore_and_more

Berichtdoor Bowmore_and_more » 16 Mei 2017, 08:59

Sinds oktober 2015 heb ik de JW speaker 8700 EVO II met DRL op de Defender zitten.

Idioot duur, zelfs met een soort van groepsbuy. Maar afgezien daarvan ben ik er erg tevreden mee. Veel meer licht dan de oude halogeenlampen, mooi evenwichtig verdeeld ook. Kleur is prima, niet dat lelijke Xenon-blauw, en minder geel dan halogeen.

Ik probeer foto's toe te voegen, maar krijg steeds een foutmelding "Mislukt om geüploade bestand te verplaatsen." Wil je foto-tje zien, stuur dan een PB met je mailadres.

Groet,
Ernst

Ik heb dezelfde lampen al wat langer gemonteerd en ze bevallen prima. DRL geschakeld op stadslicht, zodra je dimlicht aanzet, gaat de DRL automatisch uit. Het enige wat ik jammer vind is dat de DRL een halve maan vorm heeft en geen "halo" rondom. Qua lichtopbrengst scheelt het echt enorm.
André Nagel

Lage sportwagens zijn best leuk... ze maken alleen van die lelijke krassen op je differentieel..

Freelander TD4 (verkocht)
Discovery TD5 (2004) (verkocht)

Defender 130 2.2 TD4 HCPU (2015)

miloman

Berichtdoor miloman » 23 Jul 2017, 19:36

Peu schreef:Ik heb na Xenon (ging defect en de reflectors werden wit + geen FM ontvangst meer) nu deze erin zitten.
https://pilotxenonshop.com/h4-bi-led-ki ... erformance

Hier ben ik zeer tevreden mee in de (weer heldere) koplampen. Vorige week viel er nu ook weer 1 uit! Vandaar oop de reden van het openen van dit topic.
Gelukkig bleek er een H4 stekker niet lekker te verbinden!
Ik loop ook niet warm voor die mega uitgave om LED units te kopen nl.

De huidige set van Hilox is wat duurder maar hebben de Leds (zijn Philips led's en geen Chinees) dan ook op precies de juiste plaats zitten tov reflector en verblinden niet. Het lichtbeeld is super en mn hiet in de polders kan ik de reen en vossen ruim van te voren zien lopen!!

Heb deze sinds een maand ook gemonteerd. Past allemaal net, en geeft inderdaad een gigantische hoeveelheid licht. Durf eindelijk weer in het donker over mijn eigen weg te rijden :D
Ze hebben nog een feller type, maar daar zit een ventilator in, en dat vertrouw ik niet zo.
Defender 110 V8 1985 LT85 Edelbrock 1404

Peu

Berichtdoor Peu » 27 Aug 2017, 19:51

Wie heeft deze wellicht gekocht? En hoe bevallen ze??

Led koplampen Defender/Jeep
http://link.marktplaats.nl/m1189928745? ... ios_tablet
Ad
Failing to prepare is preparing to fail!

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 27 Aug 2017, 20:14

Peu schreef:Wie heeft deze wellicht gekocht? En hoe bevallen ze??

Led koplampen Defender/Jeep
http://link.marktplaats.nl/m1189928745? ... ios_tablet
Ad

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat er geen E-keur op zit, dus niet toegestaan op de openbare weg. Ik heb op hun website gekeken, E-keur staat niet vermeld, wel CE-keurmerk - maar da's heel wat anders.
Hoewel ik in april nog aangaf heel tevreden te zijn met de combinatie Crystal Clear Headlights + Philips Exteme Vision lampjes, ben ik kort geleden - nadat de Philips lampen weer stuk gingen, ze gaan toch sneller stuk dan normale - toch overstag gegaan voor een goed merk LED units: TruckLite 2nd Generation. Bevalt prima, mooi helder en egaal lichtbeeld, toch stukken beter dan mijn oude combi. Wel wat prijziger natuurlijk, maar ja, dan heb je ook wat... ;)

Afbeelding
Vincent

> www.titunet.nl <

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 27 Aug 2017, 22:08

VeeTee schreef:Hoewel ik in april nog aangaf heel tevreden te zijn met de combinatie Crystal Clear Headlights + Philips Exteme Vision lampjes, ben ik kort geleden - nadat de Philips lampen weer stuk gingen, ze gaan toch sneller stuk dan normale - toch overstag gegaan voor een goed merk LED units: TruckLite 2nd Generation. Bevalt prima, mooi helder en egaal lichtbeeld, toch stukken beter dan mijn oude combi. Wel wat prijziger natuurlijk, maar ja, dan heb je ook wat... ;)

Afbeelding

Tja, die Extreme Vision lampjes geven zoveel licht dankzij een limiet-configuratie, dwz het lampje heeft iets minder reserves. Met een "Zweedse lichtversterker" komt de volle dynamo-spanning bij het lampje, en dat zou wel eens een tikje teveel kunnen zijn ... en onder overspanning worden gloeilampjes flitslampjes.

Anyway, de TruckLite 2nd Generation ziet er (op de foto) prima uit. Je zegt dat het licht mooi helder en egaal is ... maar wat is de kleur ?
De ouder wordende mens heeft liever een iets minder "helder" (= blauwig) en dus wat warmer - geler licht, dat is rustiger aan de ogen.

Groeten MarcS

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 27 Aug 2017, 22:28

Landmarcs schreef:Je zegt dat het licht mooi helder en egaal is ... maar wat is de kleur ?
De ouder wordende mens heeft liever een iets minder "helder" (= blauwig) en dus wat warmer - geler licht, dat is rustiger aan de ogen.

Ik vind de kleur koel wit, niet blauwig, maar dus zeker ook niet gelig. Ik heb ze nog niet echt veel in het stikdonker, dwz zonder omgevingslicht, dus bijvoorbeeld een bosweg of verlaten buiten bebouwde kom weg zonder verlichting, uitgeprobeerd, maar daar kan ik t.z.t. nog over berichten indien gewenst. Tot nu toe vind ik het in ieder geval een hele verbetering.
Vincent

> www.titunet.nl <

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 28 Aug 2017, 09:22

VeeTee schreef:
Landmarcs schreef:Je zegt dat het licht mooi helder en egaal is ... maar wat is de kleur ?

Ik vind de kleur koel wit, niet blauwig, maar dus zeker ook niet gelig. Ik heb ze nog niet echt veel in het stikdonker, dwz zonder omgevingslicht, dus bijvoorbeeld een bosweg of verlaten buiten bebouwde kom weg zonder verlichting, uitgeprobeerd, maar daar kan ik t.z.t. nog over berichten indien gewenst. Tot nu toe vind ik het in ieder geval een hele verbetering.

Wat zegt Trucklite over de kleur(temperatuur) van deze 2nd generation ?

Ik neem aan dat de in/ombouw verder tamelijk eenvoudig was.

Groeten MarcS

Terug naar “Techniek”