110 TD5 2003 contactslot

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Rob Pt

Re: 110 TD5 2003 contactslot

Berichtdoor Rob Pt » 10 Mei 2018, 13:09

Erik Peters schreef:Juist daarom zou ik niet gaan zitten klooien met aparte schakelaars, maar een nieuw achterste deel monteren (en dat kost ook niet alles)

Beslissing al genomen en vandaag bij mijn Spaanse dealer het onderdeel besteld. Prijs: € 62,64 incl. BTW

Landmarcs schreef:En als je de 110 zou verkopen ... dan zien we je waarschijnlijk helemaal niet meer ... en dat zou dubbel jammer zijn.

Fijn om dit te lezen maar laten we eerlijk zijn, als ik sowieso al bijna nooit meer iets schrijf (af en toe even lezen deed ik nog wel) dan maakt mijn afwezigheid toch ook niets meer uit .......

Off topic:

Na ampele overwegingen besloten slechts een klein stukje van de sluier op te lichten. Dat er e.e.a. aan ons voertuigenpark is veranderd en nog verder gaat veranderen is het gevolg van het feit dat ik nu alweer ruim 3 jaar mantelzorger ben waardoor een aantal dingen niet of nauwelijks meer mogelijk zijn. Volvo S60 D2 en Jaguar XK 3.5 V8 weg en daar uit praktische overwegingen een BMW 318d Touring Automaat voor in de plaats. Had liever een Volvo V60, V70 of XC70 gehad maar niet een te vinden hier die aan mijn eisen voldeed. (dealeronderhouden, max. 2 jaar oud, max. 40.000 km, automaat) Motoren, Honda Goldwing 1800 en Yamaha TDM850, weg. Alleen de Harley staat nog in de schuur te slapen. De Yamaha Grizzly heb ik gekocht om in de spaarzame tijd die ik nog echt voor mezelf heb in de omgeving een beetje te kunnen 'spelen'. Zeg maar 'mijn hoofd even leegmaken' ......
En de Defender was onze 'vakantieauto' waarmee we reizen maakten met de daktent erop of de caravan er achter. Helaas niet meer mogelijk hetgeen de Defender volkomen overbodig maakt!. Jammer maar helaas.

Afbeelding
Afbeelding

Rob
Defender 110 Hard Top TD5 MY 02
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 10 Mei 2018, 14:06

Rob Pt schreef:Jammer maar helaas.

Jammer en helaas ... .

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 10 Mei 2018, 17:31

Klinkt als een heftige tijd, mantelzorg is een serieuze zaak.

Sterkte Rob!
Edward van Vugt

http://www.AtelierHout.nl
http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Rob Pt

Berichtdoor Rob Pt » 11 Mei 2018, 00:17

@ Edward en Landmarcs, bedankt voor jullie reacties. Een hart onder de riem gestoken krijgen is zeker nu vaker welkom dan het ooit is geweest. En mantelzorger zijn is zeer beslist een serieuze zaak. (klik)
Maar nu genoeg hierover en weer terug naar de Defender.

Nu ik toch het instrumentenpaneel eruit moest halen om bij die defecte schakelaar te komen meteen maar begonnen met de kapotte delen van dat paneel te vervangen (had ik al maanden in huis). Alles is gebroken/gescheurd en ik heb er nog steeds geen idee van hoe dat gekomen is maar het lijkt wel of er met iets zwaars op geslagen is.
Het instrumentenpaneel zit al weer in elkaar maar het tweede kunststof deel (3de plaatje) waar het instrumentenpaneel weer aan vast moet komen, roept nog wel wat vraagtekens op. Het lijkt alsof het nieuwe onderdeel enigszins afwijkt van het oude. Het oude is er ook nog niet helemaal uit want uiteraard (!) zitten er weer schroeven verscholen achter andere delen. Maar eens rustig bekijken hoe we dat weer gaan oplossen zonder alles te demonteren. Op dit moment ziet het er in ieder geval wat rommelig uit ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik houd jullie op de hoogte zodra ik de schakelaar vervangen heb.

Rob
Defender 110 Hard Top TD5 MY 02
BMW 318d Touring Automaat MY16
Jaguar XK 4.2 V8 Coupé (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Harley Davidson Heritage Softail
Yamaha Grizzly 700 EPS MY18
Iseki LandHope 165 4x4 tractor

Terug naar “Techniek”