Tweede Accu & Management System

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
LaurensR

Re: Tweede Accu & Management System

Berichtdoor LaurensR » 31 Jul 2017, 21:20

Ik heb uiteindelijk gekozen voor een cyrix scheidingsrelas, samen met de accu die ik nog had staan. Dus de 105ah startaccu - relais - Anderson connector - 105 ah semi tractie accu. Zo een plug and play systeem gemaakt. Het enige wat er op draait is de engel koelkast (6°). Na twee weken Spanje hebben we soms meer dan 50 uur zonder rijden / opladen nog steeds vers vlees - en koud bier :) Ook enkele uren rijden en dan weer lang stilstaan blijkt geen probleem. Alles bij elkaar nog geen €100 aan materiaal en een uurtje klussen; tot nu toe zeer tevreden!
'02 Defender 110 TD5 // '00 Defender 110 TD5

Waterrover
Beheerder

Re: Tweede Accu & Management System

Berichtdoor Waterrover » 31 Jul 2017, 21:42

LaurensR schreef:Ik heb uiteindelijk gekozen voor een cyrix scheidingsrelas, samen met de accu die ik nog had staan. Dus de 105ah startaccu - relais - Anderson connector - 105 ah semi tractie accu. Zo een plug and play systeem gemaakt. Het enige wat er op draait is de engel koelkast (6°). Na twee weken Spanje hebben we soms meer dan 50 uur zonder rijden / opladen nog steeds vers vlees - en koud bier :) Ook enkele uren rijden en dan weer lang stilstaan blijkt geen probleem. Alles bij elkaar nog geen €100 aan materiaal en een uurtje klussen; tot nu toe zeer tevreden!

Ik heb ongeveer dezelfde ervaring met de NL en de MT-45 + een Led lamp voor de avonden, echter na drie dagen moet de accu weer opgeladen worden en moet je van je plek. Meestal ga ik na drie dagen weer verder, maar vorig jaar stond ik in Oliva zomaar een weekje aan het strand met ruim 30 graden. Een zonnepaneel had uitkomst geboden. Nu aan het kijken naar de mogelijkheden. Soms is even luieren ook prettig. ;)

Terug naar “Techniek”