130 HCPU van grijs naar geel kenteken

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
Thomas Td5
Berichten: 824
Lid geworden op: 26 Dec 2008, 12:34

Re:130 HCPU van grijs naar geel kenteken

Berichtdoor Thomas Td5 » 29 Nov 2011, 06:55

De eisen van het camper kenteken:
http://www.autobelastingen.nl/text.php?t_ID=48

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 5964
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re:130 HCPU van grijs naar geel kenteken

Berichtdoor Edward » 29 Nov 2011, 10:59

Een blok van 1300mm hoog, 2000mm lang en 900mm breed icm een hefdak.... Dat wordt een echt lelijke 130! :dry: :dry:
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Landmarcs
Berichten: 6778
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re:130 HCPU van grijs naar geel kenteken

Berichtdoor Landmarcs » 29 Nov 2011, 12:03

Edward schrijft:
Een blok van 1300mm hoog, 2000mm lang en 900mm breed icm een hefdak.... Dat wordt een echt lelijke 130! :dry: :dry:


Die 2000 mm mogen wel beginnen achter de voorstoelen !

Of het dan mooi wordt is vooral afhankelijk van de lijnvoering en detailering.
Als je uitgaat van Defender delen, of van min of meer gelijkvormige delen krijg je een soort 5 deurs HardTop met een iets verhoogd dak.
De "kale" binnenhoogte van een standaard-laadbak is 1205 mm. Rekening houdend met een vloerplaat en dak-afwerking moet de standaard-dakhoogte met zo'n 140-150 mm verhoogd worden om aan de 1300 te komen. Of je die verhoging wilt bereiken door het hele dak "op te tillen", door een grotere schuite boven de eerste zitrij of door een sprongetje na een standaard dak-begin is een keuze, voor iedere oplossing is wat te zeggen (de laatste biedt de mogelijkheid van een klein imperiaal op de- voor het zwaartepunt - meest gunstige plek).
De lengte van een standaard 130 is 5152 mm, zonder HCPU ± 4950 mm - het (virtuele) "HardTop" schot staat op ± 2540 mm van de voorkant, dus op ± 2400 mm van de chassis-achterzijde. Dus zelfs als je uitgaat van een "verkorting" tot alleen het chassis (dus zonder de extra HCPU-lengte) heb je nog steeds enige speelruimte.

Een standaard 130 Crew-Cab met "Rugzak"-camper ziet er uit .... als iemand onder een te grote rugzak-bult (zo'n ouderwetse rugzak dus, uit de 50-er/60-er jaren). Die "Rugzak"-oplossingen die vind ik iha niet erg geslaagd (maar zijn dus wel lekker polyvalent: weer terug thuis laat je de rugzak thuis).

Ik ben nieuwsgierig wat het wordt.


Groeten MarcS

Roger B.
Berichten: 10156
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re:130 HCPU van grijs naar geel kenteken

Berichtdoor Roger B. » 29 Nov 2011, 13:27

Lekker handig ook...een imperiaal als er nog een hefdak op moet om de vereiste stahoogte te bereiken....
gone

Landmarcs
Berichten: 6778
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re:130 HCPU van grijs naar geel kenteken

Berichtdoor Landmarcs » 29 Nov 2011, 13:45

Roger B. schrijft:
Lekker handig ook...een imperiaal als er nog een hefdak op moet om de vereiste stahoogte te bereiken....


Sorry, ik bedoelde een imperiaaltje boven de eerste zitrij tot aan de 150mm dakverhoging.
Net groot genoeg voor een reservewiel -- ja ik weet het, die zijn (te) zwaar, maar je ziet nu eenmaal dat men graag reservewielen en jerrycans op daken weglegt.
Het hefdak zou dan net achter dit imperiaaltje moeten beginnen - dus niet zo, skischans model maar een werkelijk hef-type of eentje dat aan de zijkant acharniert.

Wil je stahoogte met een "skischans" hefdak dan moet je wel scharnieren boven de voorruit hebben wil je niet himmelhoch eindigen aan het andere einde (want je moet toch ook over 2000 mm lengte stahoogte hebben?).


Groeten MarcS

Roger B.
Berichten: 10156
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re:130 HCPU van grijs naar geel kenteken

Berichtdoor Roger B. » 29 Nov 2011, 14:17

Weet niet of dat de laatste twee jaar nog veranderd is, maar meen dat dat slechts iets van 1200mm is..zie die T4 busjes met klein hefdakje
gone

Ron63
Berichten: 1095
Lid geworden op: 02 Feb 2009, 18:02

Re:130 HCPU van grijs naar geel kenteken

Berichtdoor Ron63 » 29 Nov 2011, 15:11

http://www.psp-expeditioncampers.com/dbgfx/1803/%2130%20HCPU%20camper%20PSP%20-%2004.jpg


Zicht valt wel mee, ik ken genoeg 130s met cab die er minder uit zien.

Maarja dat is natuurlijk smaak, en daar valt gelukkig niet over te twisten :side:

Groet Ron
130-Td5 HCPU "Camper" 2007
110-Td5 X-tech 2006

Ron63
Berichten: 1095
Lid geworden op: 02 Feb 2009, 18:02

Re:130 HCPU van grijs naar geel kenteken

Berichtdoor Ron63 » 26 Jun 2012, 18:47

Auto staat op geel kenteken, inrichtingsvorm "kampeerwagen".

Ik heb alleen een 3de remlicht gemonteerd, de rest is blijkbaar gelijk.

Groet Ron
130-Td5 HCPU "Camper" 2007
110-Td5 X-tech 2006

Landmarcs
Berichten: 6778
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re:130 HCPU van grijs naar geel kenteken

Berichtdoor Landmarcs » 26 Jun 2012, 19:47

Ron63 schrijft:
Auto staat op geel kenteken, inrichtingsvorm "kampeerwagen".

Ik heb alleen een 3de remlicht gemonteerd, de rest is blijkbaar gelijk.

Groet Ron


Dag Ron,

Nu ben ik wel nieuwsgierig naar een paar plaatjes van de kampeerwagen.

Groeten MarcS

Ron63
Berichten: 1095
Lid geworden op: 02 Feb 2009, 18:02

Re:130 HCPU van grijs naar geel kenteken

Berichtdoor Ron63 » 26 Jun 2012, 21:25

Als hij helemaal af is volgen deze.

Groet Ron

Ps: Ook eerst even de dikke bandjes monteren :laugh:
130-Td5 HCPU "Camper" 2007
110-Td5 X-tech 2006


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten