De eisen van het camper kenteken:
http://www.autobelastingen.nl/text.php?t_ID=48
130 HCPU van grijs naar geel kenteken
- Thomas Td5
- Berichten: 824
- Lid geworden op: 26 Dec 2008, 12:34
Re:130 HCPU van grijs naar geel kenteken
Een blok van 1300mm hoog, 2000mm lang en 900mm breed icm een hefdak.... Dat wordt een echt lelijke 130! :dry: :dry:
-
- Berichten: 6778
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re:130 HCPU van grijs naar geel kenteken
Edward schrijft:
Die 2000 mm mogen wel beginnen achter de voorstoelen !
Of het dan mooi wordt is vooral afhankelijk van de lijnvoering en detailering.
Als je uitgaat van Defender delen, of van min of meer gelijkvormige delen krijg je een soort 5 deurs HardTop met een iets verhoogd dak.
De "kale" binnenhoogte van een standaard-laadbak is 1205 mm. Rekening houdend met een vloerplaat en dak-afwerking moet de standaard-dakhoogte met zo'n 140-150 mm verhoogd worden om aan de 1300 te komen. Of je die verhoging wilt bereiken door het hele dak "op te tillen", door een grotere schuite boven de eerste zitrij of door een sprongetje na een standaard dak-begin is een keuze, voor iedere oplossing is wat te zeggen (de laatste biedt de mogelijkheid van een klein imperiaal op de- voor het zwaartepunt - meest gunstige plek).
De lengte van een standaard 130 is 5152 mm, zonder HCPU ± 4950 mm - het (virtuele) "HardTop" schot staat op ± 2540 mm van de voorkant, dus op ± 2400 mm van de chassis-achterzijde. Dus zelfs als je uitgaat van een "verkorting" tot alleen het chassis (dus zonder de extra HCPU-lengte) heb je nog steeds enige speelruimte.
Een standaard 130 Crew-Cab met "Rugzak"-camper ziet er uit .... als iemand onder een te grote rugzak-bult (zo'n ouderwetse rugzak dus, uit de 50-er/60-er jaren). Die "Rugzak"-oplossingen die vind ik iha niet erg geslaagd (maar zijn dus wel lekker polyvalent: weer terug thuis laat je de rugzak thuis).
Ik ben nieuwsgierig wat het wordt.
Groeten MarcS
Een blok van 1300mm hoog, 2000mm lang en 900mm breed icm een hefdak.... Dat wordt een echt lelijke 130! :dry: :dry:
Die 2000 mm mogen wel beginnen achter de voorstoelen !
Of het dan mooi wordt is vooral afhankelijk van de lijnvoering en detailering.
Als je uitgaat van Defender delen, of van min of meer gelijkvormige delen krijg je een soort 5 deurs HardTop met een iets verhoogd dak.
De "kale" binnenhoogte van een standaard-laadbak is 1205 mm. Rekening houdend met een vloerplaat en dak-afwerking moet de standaard-dakhoogte met zo'n 140-150 mm verhoogd worden om aan de 1300 te komen. Of je die verhoging wilt bereiken door het hele dak "op te tillen", door een grotere schuite boven de eerste zitrij of door een sprongetje na een standaard dak-begin is een keuze, voor iedere oplossing is wat te zeggen (de laatste biedt de mogelijkheid van een klein imperiaal op de- voor het zwaartepunt - meest gunstige plek).
De lengte van een standaard 130 is 5152 mm, zonder HCPU ± 4950 mm - het (virtuele) "HardTop" schot staat op ± 2540 mm van de voorkant, dus op ± 2400 mm van de chassis-achterzijde. Dus zelfs als je uitgaat van een "verkorting" tot alleen het chassis (dus zonder de extra HCPU-lengte) heb je nog steeds enige speelruimte.
Een standaard 130 Crew-Cab met "Rugzak"-camper ziet er uit .... als iemand onder een te grote rugzak-bult (zo'n ouderwetse rugzak dus, uit de 50-er/60-er jaren). Die "Rugzak"-oplossingen die vind ik iha niet erg geslaagd (maar zijn dus wel lekker polyvalent: weer terug thuis laat je de rugzak thuis).
Ik ben nieuwsgierig wat het wordt.
Groeten MarcS
-
- Berichten: 10156
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:130 HCPU van grijs naar geel kenteken
Lekker handig ook...een imperiaal als er nog een hefdak op moet om de vereiste stahoogte te bereiken....
gone
-
- Berichten: 6778
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re:130 HCPU van grijs naar geel kenteken
Roger B. schrijft:
Sorry, ik bedoelde een imperiaaltje boven de eerste zitrij tot aan de 150mm dakverhoging.
Net groot genoeg voor een reservewiel -- ja ik weet het, die zijn (te) zwaar, maar je ziet nu eenmaal dat men graag reservewielen en jerrycans op daken weglegt.
Het hefdak zou dan net achter dit imperiaaltje moeten beginnen - dus niet zo, skischans model maar een werkelijk hef-type of eentje dat aan de zijkant acharniert.
Wil je stahoogte met een "skischans" hefdak dan moet je wel scharnieren boven de voorruit hebben wil je niet himmelhoch eindigen aan het andere einde (want je moet toch ook over 2000 mm lengte stahoogte hebben?).
Groeten MarcS
Lekker handig ook...een imperiaal als er nog een hefdak op moet om de vereiste stahoogte te bereiken....
Sorry, ik bedoelde een imperiaaltje boven de eerste zitrij tot aan de 150mm dakverhoging.
Net groot genoeg voor een reservewiel -- ja ik weet het, die zijn (te) zwaar, maar je ziet nu eenmaal dat men graag reservewielen en jerrycans op daken weglegt.
Het hefdak zou dan net achter dit imperiaaltje moeten beginnen - dus niet zo, skischans model maar een werkelijk hef-type of eentje dat aan de zijkant acharniert.
Wil je stahoogte met een "skischans" hefdak dan moet je wel scharnieren boven de voorruit hebben wil je niet himmelhoch eindigen aan het andere einde (want je moet toch ook over 2000 mm lengte stahoogte hebben?).
Groeten MarcS
-
- Berichten: 10156
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re:130 HCPU van grijs naar geel kenteken
Weet niet of dat de laatste twee jaar nog veranderd is, maar meen dat dat slechts iets van 1200mm is..zie die T4 busjes met klein hefdakje
gone
Re:130 HCPU van grijs naar geel kenteken
http://www.psp-expeditioncampers.com/dbgfx/1803/%2130%20HCPU%20camper%20PSP%20-%2004.jpg
Zicht valt wel mee, ik ken genoeg 130s met cab die er minder uit zien.
Maarja dat is natuurlijk smaak, en daar valt gelukkig niet over te twisten :side:
Groet Ron
Zicht valt wel mee, ik ken genoeg 130s met cab die er minder uit zien.
Maarja dat is natuurlijk smaak, en daar valt gelukkig niet over te twisten :side:
Groet Ron
130-Td5 HCPU "Camper" 2007
110-Td5 X-tech 2006
110-Td5 X-tech 2006
Re:130 HCPU van grijs naar geel kenteken
Auto staat op geel kenteken, inrichtingsvorm "kampeerwagen".
Ik heb alleen een 3de remlicht gemonteerd, de rest is blijkbaar gelijk.
Groet Ron
Ik heb alleen een 3de remlicht gemonteerd, de rest is blijkbaar gelijk.
Groet Ron
130-Td5 HCPU "Camper" 2007
110-Td5 X-tech 2006
110-Td5 X-tech 2006
-
- Berichten: 6778
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re:130 HCPU van grijs naar geel kenteken
Ron63 schrijft:
Dag Ron,
Nu ben ik wel nieuwsgierig naar een paar plaatjes van de kampeerwagen.
Groeten MarcS
Auto staat op geel kenteken, inrichtingsvorm "kampeerwagen".
Ik heb alleen een 3de remlicht gemonteerd, de rest is blijkbaar gelijk.
Groet Ron
Dag Ron,
Nu ben ik wel nieuwsgierig naar een paar plaatjes van de kampeerwagen.
Groeten MarcS
Re:130 HCPU van grijs naar geel kenteken
Als hij helemaal af is volgen deze.
Groet Ron
Ps: Ook eerst even de dikke bandjes monteren :laugh:
Groet Ron
Ps: Ook eerst even de dikke bandjes monteren :laugh:
130-Td5 HCPU "Camper" 2007
110-Td5 X-tech 2006
110-Td5 X-tech 2006
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten