Decoratie snorkel voor Defender 110 V8

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
nijmedw

Decoratie snorkel voor Defender 110 V8

Berichtdoor nijmedw » 06 Aug 2017, 21:41

Hallo,

Ik heb een vraag. Voor mijn V8 zou ik graag een snorkel plaatsen. Ten eerste omdat ik het er stoer uit vind zien, daarnaast, heb ik wat kabels van verlichting op het roofrack die ik via de snorkel op een mooie manier naar beneden kan werken. En tot slot zou het misschien ook goed kunnen zijn voor de auto zelf. Als dit laatste niet uitmaakt, hoeft het van mij dus enkel een decoratie model te zijn.

Mijn vraag is, is het zinvol op een V8? Een heeft er iemand nog een snorkel liggen die het dus eventueel ook niet doet, maar er aan de buitenkant nog mooi uit ziet?

Bedankt,

Edward

sketcher

Re: Decoratie snorkel voor Defender 110 V8

Berichtdoor sketcher » 08 Aug 2017, 13:20

Tuurlijk heeft het ook zin voor een V8 maar het hangt erg af wat je er mee gaat doen.

Een snorkel is eigenlijk primair bedoeld als 'raised air intake' om schonere lucht naar binnen te halen in gebieden met veel stof. Daarnaast, mits het goed gemonteerd hebt voorkomt het dat je water naar binnen zuigt bij het doorwaden van water.

Ik geloof niet dat er decoratie modellen te koop zijn maar op marktplaats en ebay kun je er vast een vinden waar de interne pijpen van missen en dus iets goedkoper is. Persoonlijk zou ik het niet doen of goed doen en dus het hele systeem monteren en waterdicht maken. Wat ik niet weet is of er verschillen zijn in snorkels voor een benzine of diesel Defender.
Paul,
2000 Discovery II, Td5 Niagara Grey. "The Dark Knight", geen asfalt princess wordt wel vertroetelt.

piet_g

Berichtdoor piet_g » 08 Aug 2017, 14:00

Ik zou idd ook zo simpel zijn om het gelijk maar voor het echie te doen. kan idd geen kwaad als je er ook wel eens mee gaat offroaden of idd een doorwading moet doen. plus volgens mij moet je de meeste aanpassingen aan de buitenkant maken om het echt te laten lijken. binnen in de auto is het alleen nog maar een kwestie van een slang naar je luchtfilter en klaar. dus ja.

mocht je niks kunnen vinden, kun je champignon filter altijd los bestellen en dan met een paar buizen enzo aan de slag gaan. om het op die manier als een echte air intake te laten lijken.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

decramy

Berichtdoor decramy » 14 Aug 2017, 10:52

Als de snorkel niet waterdicht is, is dat ook een beetje gek bij de verkoop van de wagen (er vanuit gegaan dat je hem niet zelf naar de sloop brengt); ik zou als koper er vanuit gaan dat deze waterdicht is...

Maar misschien ligt dit ook aan mij.
'03 Discovery 2 SE, 4.6l V8 (USA import)

nijmedw

Berichtdoor nijmedw » 14 Aug 2017, 12:26

Oke,

Ik ben overtuigd, ik ga hem dan ook direct voor het echie aansluiten. Zijn er nog zaken waar ik op moet letten?
Wat gebeurt er bijvoorbeeld met het vocht dat naar binnen waait, bijvoorbeeld tijdens een regenbui? Ik heb een Defender 110v8 uit 1985, waar komt deze aansluiting aan te zitten? Ik heb bij het luchtfilter een groot (+/- 8cm) gaat zitten, waar denk ik nu de lucht binnen komt.

Bedankt,

Edward

Terug naar “Techniek”