Led verlichting

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
VeeTee

Re:Led verlichting

Berichtdoor VeeTee » 06 Dec 2011, 23:37

arjanverm schrijft:
heb je een foto van die ledjes welke van ebay komen? Of een link van de pagina?

Klikkerdeklik
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green

> www.titunet.nl <

Eric Tol

Berichtdoor Eric Tol » 06 Dec 2011, 23:39

Edward schrijft:
De passing van een Wipac is niet slecht, de diameter is iets kleiner dus je moet de bevestiging iets aanpassen. Als dat slecht gebeurt ben je daar zelf bij. In mijn lampen zitten hoogst illegale 100 watters en die hebben nog niks gesmolten.

Wel roesten de randen net zo graag als de originele en die moet je dus voor montage goed conserveren.

Het ging volgens mij over de achterlichten. Heb jij 100 Watt in je achterlichten?
Dan ga ik niet achter je rijden. :lol:
Ik heb de Wipac rem/achterlichten van mijn serie IIa,na twee keer last te hebben gehad van gesmolten vittingen,vervangen door originele TD5 units (die bij de dealers verbazingwekkend genoeg ook bijna niets kosten,14 euro dacht ik.)en sindsdien geen problemen meer.

Met de stadslichten voor heb ik nog geen problemen tot nu toe en met de richtingaanwijzers ook niet. Die worden niet zo warm als de remlichten,maar als ik ze nog eens moet vervangen gaan daar ook origineel Landrover in want de kwaliteit van de gebruikte materialen is toch zienbaar beter en voor de kosten hoef je het dus niet te laten.

Groet,
Eric.

Edward

Berichtdoor Edward » 06 Dec 2011, 23:52

Eric Tol schrijft:
Edward schrijft:
De passing van een Wipac is niet slecht, de diameter is iets kleiner dus je moet de bevestiging iets aanpassen. Als dat slecht gebeurt ben je daar zelf bij. In mijn lampen zitten hoogst illegale 100 watters en die hebben nog niks gesmolten.

Wel roesten de randen net zo graag als de originele en die moet je dus voor montage goed conserveren.

Het ging volgens mij over de achterlichten. Heb jij 100 Watt in je achterlichten?
Dan ga ik niet achter je rijden. :lol:
Ik heb de Wipac rem/achterlichten van mijn serie IIa,na twee keer last te hebben gehad van gesmolten vittingen,vervangen door originele TD5 units (die bij de dealers verbazingwekkend genoeg ook bijna niets kosten,14 euro dacht ik.)en sindsdien geen problemen meer.

Met de stadslichten voor heb ik nog geen problemen tot nu toe en met de richtingaanwijzers ook niet. Die worden niet zo warm als de remlichten,maar als ik ze nog eens moet vervangen gaan daar ook origineel Landrover in want de kwaliteit van de gebruikte materialen is toch zienbaar beter en voor de kosten hoef je het dus niet te laten.

Groet,
Eric.

Ow ja, das waar ook! :blush: :blush:

Ben ik toch harder op m'n plaat gegaan vandaag dan ik dacht. Excuses! :S
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Luke

Berichtdoor Luke » 07 Dec 2011, 03:35

Hallo,

Ik heb recentelijk de mijne gemodificeerd naar NAS s[ecs.
Inderdaad betekent dat wel dat je de gaten in het plaatwerk moet gaan ruimen , sterker nog als je klaar bent zijn ze ovaal, dus pas op er is geen weg terug.

Dan wat betreft de licht toename........
Ik had deze mod al eerder bij een collega van me gedaan en was er zo over te spreken dat ik het ook bij de mijne heb gedaan
NAS is al een enorme winst tov de kleine achterlichten en indien netjes gedaan absoluut geen doorn in het oog.
Zelf overweeg ik nu ook de LED modificatie door te voeren (meeste werk van de NAS vergroting is immers toch al gedaan) echter vindt het nog wel aan de prijzige kant.
Hoewel im wel zou beginnen met alleen de achter / remlichten en pas in een later stadium de rest.

Wat op site wel onduidelijk is is het volgende.
Je dient niet alleen de lamp plus plinth te kopen, maar er moet volgens mij ook een stukje elektronica voor led stabilisatie oid tussen gehangen worden, en das geloof ik niet goedkoop
staat een beetje onduidelijk aangegeven op de site.

gr

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 07 Dec 2011, 10:34

Luke schrijft:
Hallo,

Ik heb recentelijk de mijne gemodificeerd naar NAS specs.
Inderdaad betekent dat wel dat je de gaten in het plaatwerk moet gaan ruimen , sterker nog als je klaar bent zijn ze ovaal, dus pas op er is geen weg terug.

Ik had deze mod al eerder bij een collega van me gedaan en was er zo over te spreken dat ik het ook bij de mijne heb gedaan
NAS is al een enorme winst tov de kleine achterlichten en indien netjes gedaan absoluut geen doorn in het oog.
Zelf overweeg ik nu ook de LED modificatie door te voeren (meeste werk van de NAS vergroting is immers toch al gedaan) echter vindt het nog wel aan de prijzige kant.
Hoewel im wel zou beginnen met alleen de achter / remlichten en pas in een later stadium de rest.

Je dient niet alleen de lamp plus plinth te kopen, maar er moet volgens mij ook een stukje elektronica voor led stabilisatie oid tussen gehangen worden, en das geloof ik niet goedkoop

gr

Luke

Tja, t'is niet voor niks, een volledige set.
Echter wat betreft de "stabilistatie": de specs zeggen van 9 tot 33 V dus redelijk hufter-proof.
En een klein voordeeltje: de Led-lichten zijn zo plat dat de gaten mi niet aangepast hoeven.
Zo te zien is het "plinth" netjes uitgelijnd monteren draadjes aansluiten en NAS-Led-lamp erin.

Alleen voor de knipperlichten moet je hetzij een "balast" danwel een "solid-state" knipper-relais monteren. De Led-lichten nemen zo weinig stroom dat de traditionele installatie "denkt" dat er een of meer lampjes stuk zijn. Een "balast" is gewoon een stroomvreter die doet alsof er wel gloeilampjes zijn, en "solid state" is een electronische variant op de relais-schakeling.

Groeten MarcS

Landmarcs

Re:Led verlichting - LEDefender

Berichtdoor Landmarcs » 07 Dec 2011, 10:53

't Begint met een binnenpretje dat nu dus een buitenpretje is.

Ik scande eventje de Franse folder en gaf het bestandje de naam LEDefender .... en zie nu net pas dat dat dus ook als "LE Defender" gelezen kan worden.

Anyway de Franse "optie" - leverbaar in overleg met de "concessionnaire/réparateur agréé" - ziet er uit als de Wipacs alleen daar met blank "glas".

Groeten MarcS

Luke

Berichtdoor Luke » 12 Jun 2012, 05:19

Landmarcs schrijft:
Luke schrijft:
Hallo,

Ik heb recentelijk de mijne gemodificeerd naar NAS specs.

gr

Luke

Tja, t'is niet voor niks, een volledige set.
Echter wat betreft de "stabilistatie": de specs zeggen van 9 tot 33 V dus redelijk hufter-proof.
En een klein voordeeltje: de Led-lichten zijn zo plat dat de gaten mi niet aangepast hoeven.
Zo te zien is het "plinth" netjes uitgelijnd monteren draadjes aansluiten en NAS-Led-lamp erin.

Alleen voor de knipperlichten moet je hetzij een "balast" danwel een "solid-state" knipper-relais monteren. De Led-lichten nemen zo weinig stroom dat de traditionele installatie "denkt" dat er een of meer lampjes stuk zijn. Een "balast" is gewoon een stroomvreter die doet alsof er wel gloeilampjes zijn, en "solid state" is een electronische variant op de relais-schakeling.

Groeten MarcS

Marc,

Ik was geloof ik vergeten te melden dat ik niet naar LED heb gemodificeerd, gewoon NAS specificatie.
Verder heb ik ook nog een beetje gesmokkeld :)
Ik heb nl mistachterlichten gebruikt als gewone achterlichten, omdat die minder donker glas hebben als de gewone achterlichten.....gevolg is meer lichtopbrengst :)
Ben uiterst tevreden met deze mod en voel me stuk veiliger kan ik zeggen (nooit een prettig gevoel gehad met die kersepitjes achter en menig nachtmerrie gehad dat er 1 in volle vaart achterop klapt in de nacht omdat hij de afstand verkeerd in heeft geschat)
Afijn das nu echt wel een ander verhaalen echt wel up to hedendaagse normen wat opbrengst betreft.
Enige motivatie om naar led te modificeren zou kunne zijn verbruik of dat het een mooier gezicht is, maar dat kan me niet zo boeien.

Overigens heb ik ook mijn koplampen gemodificeerd naar die met helder glas (dit even voor Ed)
En daar heb je inderdaad het probleem dat ze iets kleiner in diameter zijn en dus slechter passen in de pasring. Ik heb het opgelost met stukjes vulrubber en even secuur centreren. erna nooit meer problemen mee gehad. Deze koplampen hebben overigens wel leds als stadslicht (niet alle heldere koplampen hebben die optie, maar die van mij toevallig wel) ik heb ze in serie gezet samen met de kleine stadslichtjes waar ook leds inzitten nu, en dat is op zich wel een mooi gezicht.

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

ToyRoverlander

Berichtdoor ToyRoverlander » 18 Jun 2012, 07:23

Ik heb nu ook LED achterlampen. Ik was die kleine kaarsjes wel zat. En ze sneuvelde nogal eens tijdens terreinrijden. Deze zitten flush in de body.

Hoe fel ze zijn weet ik nog niet....eerst de voorschakelweerstandjes fiksen om de 24V om te zetten in 12V...
De achteruit rijverlichting staat in series en is verrektes fel! Goed teken dus..

Toy-Rover
1965 112" ,3.4diesel, turbo, intercooler, 4:1 Orion tussenbak, 80Series assen, dual E-locked, SOA, 63" chevy achterveren, 5125Series 14"Bilsteins, 3blads parabool achterveren aan de voorkant, 4deurs softtop, PAS, Hellfire highsteer, 120liter rvs tank, dual batteries, 35" Mickeys, rolkooi, custom dashboard, defender stoelen, 4punts gordels.

Terug naar “Techniek”