TD5 loopt onregelmatig na koude start

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Peu

Re: TD5 loopt onregelmatig na koude start

Berichtdoor Peu » 16 Sep 2017, 10:35

VeeTee schreef:
Roger B. schreef:ja, je hoort een extra aanzuigleiding in het pompelement te maken....... maar er zijn er zat die de tank daarvoor niet willen demonteren.... en dan op andere wijze diesel aanboren..... kan dus zijn dat de webasto ook de lucht voor je verwijderd heeft mocht dat de oorzaak zijn... vandaar mijn vraag

Lichtelijk off-topic maar ik wel het in dit verband toch even noemen: ipv de retourleiding of aansluiting op het pomp elelement (waarvoor de tank eraf moet), er is een hier een handig hulpstuk voor om in de vulslang naar de tank te monteren:
zoiets dergelijks heb ik ook. Nee, daar moeten we mijn probleem niet in zoeken. De kachel brengt de motor op temperatuur waardoor hij dus blijkbaar direct mooi rond loopt op 5 cilinders. Ik vermoed dat er een gloeistift defect is. Het loeien van de brandstofpomp doet ie al heel lang en heeft niets met het onregelmatig lopen na de koude start van nu te maken.
Binnenkort laat ik ergens een doorzichtig stukje brandstofleiding monteren om te zien of er lucht in het systeem komt. Ook zal dan gecheckt worden of de kaarsen branden :mrgreen:
Iemand tips om makkelijkmde gloeikaarsen door te meten....?
Failing to prepare is preparing to fail!

Peu

Re: TD5 loopt onregelmatig na koude start

Berichtdoor Peu » 16 Sep 2017, 10:37

Erik Peters schreef:
VeeTee schreef:Lichtelijk off-topic maar ik wil het in dit verband toch even noemen: ipv de retourleiding of aansluiting op het pomp elelement (waarvoor de tank eraf moet), er is een hier een handig hulpstuk voor om in de vulslang naar de tank te monteren:

Zo heb ik bij mijn Td5 een aanzuigleiding via de (dunnere) ontluchtingsslang in de tank hangen, de ontluchtingsslang loopt nog over de tank waardoor de kans op mogelijk lekken van brandstof, klein is. Hiervoor heb ik twee buisjes (dikkere en dunne) in Y-vorm aan elkaar gelast, deze in de ontluchtingsleiding geplaatst en via het andere (dunnere) buisje een "voorgebogen" (zwart, stug, kunststof) leidinkje in de tank geschoven. Het was wel even gepruts, maar het werkt prima.

Groet,
Erik.
onze kachel brand maximaal 1 uur achtereen (ongeveer 1 liter). Wel moet je opletten dat je tand niet te leeg is maar 1 liter moet geen probleem zijn.
Failing to prepare is preparing to fail!

Terug naar “Techniek”