Mijn oude schaarkrik van zolder werkt eigenlijk ook prima, is een robuust ding uit de DDR denk ik, wel wat meer werk om te gebruiken trouwens.
deusjevo schreef:Specificaties van m’n garagekrikje, goedkoop is duurkoop![]()
Mijn oude schaarkrik van zolder werkt eigenlijk ook prima, is een robuust ding uit de DDR denk ik, wel wat meer werk om te gebruiken trouwens.
Inderdaad, inmiddels al een 'bejaarde' AC 2 tons hoogheffer, die nog net onder de zijkant van een Saab 9-3 past. Tegenwoordig zijn er nog lagere uitvoeringen. En zo'n lange krikstang is wel nodig als je 2000 kg omhoog wilt krijgen (bv. landbouwtrekker). Voor onderweg heb ik een hydraulisch potkrikje (Weber) in de Land Rover staan (dus niet liggen; dan kan er mogelijk olie uit lekken).Landmarcs schreef:Echt mooi voor thuisgebruik is een lange werkplaats "hoogheffer", maar dan moet je wel plek hebben om het ding weg te bergen.
Erik Peters heeft er zo-eentje ...
Landmarcs schreef:Tja, misschien moet bij het goedkope ding de olie een beetje aangevuld.
Geen idee wat er in moet, maar ik neem aan dat er met de jaren wel wat uit weglekt.
Houston schreef:Als zo'n krik niet hoog genoeg wil, waarom leg je er dan niks onder? Stevig blokkie hout of een (paar) tegels, desnoods.
(hoef je ook minder te ' krikken')
Andere krik lijkt me niet nodig, of hij je moet wel heel hoog moeten (of juist een hele lage auto hebben en een te hoge krik.)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten