verhogen defender 110 td5

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Landmarcs
Berichten: 6865
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: verhogen defender 110 td5

Berichtdoor Landmarcs » 04 Dec 2017, 17:15

VeeTee schreef:
Roger B. schreef:
reijnard schreef:VeeTee jouw defender is 2 inch verhoogd. door middel van die gele veren en koni schokbrekers? dus zonder spacers of wat.

voor zover ik weet inderdaad +2" veren en langere dempers, geen spacers

Klopt bijna... alleen achter heb ik er nog spacers bij gezet omdat hij in eerste instantie vóór wat (ruim) hoger stond.

En ... wat zijn nu de bump-stop <=> as - afstanden ? (Nu ja, niet per se nu, ik zou even wachten op een wat langere droge "bui".)

Ik heb die afstanden bij een kort "ingereden" 110 HT opgemeten, ik weet ze niet meer ... 't staat vast nog ergens op dit forum, alleen de zoekfunctie werkt niet al te handig.

Groeten MarcS
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 05 Dec 2017, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
VeeTee
Berichten: 1721
Lid geworden op: 03 Jul 2008, 22:12
Locatie: Gooi & Vechtstreek
Contact:

Re: verhogen defender 110 td5

Berichtdoor VeeTee » 04 Dec 2017, 17:26

Ik zal het bij gelegenheid eens opmeten - ik ga nu even niet in het donker op de koude natte klinkers liggen... ;)
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

reijnard
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 Sep 2017, 22:13

Re: verhogen defender 110 td5

Berichtdoor reijnard » 04 Dec 2017, 19:57

Ik heb morgen de planning om er heel de dag aan te gaan werken, om wat kleine dingen aan te passen. Voordat die de brug op gaat zal ik eens even meten.

Roger B.
Berichten: 10156
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: verhogen defender 110 td5

Berichtdoor Roger B. » 05 Dec 2017, 13:37

ingeval een 4koloms brug zou ik het lekker doen als ie er op staat.... van onderaf kom je er perfect bij om te meten ;)
gone

Zebra2Low
Berichten: 30
Lid geworden op: 10 Jan 2011, 19:24

Re: verhogen defender 110 td5

Berichtdoor Zebra2Low » 05 Dec 2017, 16:10

Goedendag Luitjes

De volgende link: veer informatie
Geeft de nodige info om tot een keuze te komen, het eventuele uitvullen om de laro waterpas (voor/achter-links/rechts) te krijgen,
zal zich beperken tot hooguit enkele mm's.

Indien dit al eerder gepost is ... een big Mea C.

Mvg

Hassan.

Landmarcs
Berichten: 6865
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: verhogen defender 110 td5

Berichtdoor Landmarcs » 05 Dec 2017, 17:18

Zebra2Low schreef:De volgende link: veer informatie
Geeft de nodige info om tot een keuze te komen, het eventuele uitvullen om de laro waterpas (voor/achter-links/rechts) te krijgen,
zal zich beperken tot hooguit enkele mm's.

Indien dit al eerder gepost is ... een big Mea C.

Dag Hassan,

Da's precies de lijst die ik vroeger ook al eens tegenkwam, en de lijst lijkt bijgewerkt.
Vreemd genoeg hebben ze nog steeds de nieuwste standaard LandRover drietraps-veren die achter onder de latere 110 CSW werden gemonteerd niet in het lijstje opgenomen.
Erik P. heeft ze en heeft ook de cijfers "paraat" -- de auto is er een fractie hoger mee, althans (bijna) leeg, en hij is (bijna) leeg ook comfortabeler.

Groeten MarcS

reijnard
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 Sep 2017, 22:13

Re: verhogen defender 110 td5

Berichtdoor reijnard » 05 Dec 2017, 20:19

Ik heb nog niet opgemeten trouwens. Was enthousiast aan stuurkogels vervangen begonnen, tot ik bij de pitman arm aan kwam. Deze wil uiteraard niet los. Morgen weer een dag. Mocht het dan nog niet lukken dan maar stuurhuis er van onder en onder de pers eruit persen.
De veren en schokdempers zijn overigens besteld bij vis, en kan ik donderdag al ophalen. Ik heb wat meer uitgegeven dan bedoeld was, maar ben uitgekomen op heavy duty set schokbrekers en veren van Old Man Emu. De heavy duty set vanwege mijn zware lierbumper compleet en roofrack en al de meuk de ik nog meeneem voor op zakelijke klussen. Het is geen 2inch verhoogde set maar kan wel ongeveer 2cm hoger uitkomen vanwege het heavy duty gebeuren.

Roger B.
Berichten: 10156
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: verhogen defender 110 td5

Berichtdoor Roger B. » 05 Dec 2017, 20:40

om de kogel uit de pitmanarm te krijgen is een tooltje op de markt, kost twee tientjes ofzo en aangezien die kogel in no time weer speling heeft bespaart je dat elk jaar voor de apk het demonteren van je stuurhuis met alle geknoei met stuurolie(ATF) en ontluchten enzo van dien....
dit tooltje
gone

Landmarcs
Berichten: 6865
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: verhogen defender 110 td5

Berichtdoor Landmarcs » 05 Dec 2017, 20:48

reijnard schreef:Ik heb wat meer uitgegeven dan bedoeld was, maar ben uitgekomen op heavy duty set schokbrekers en veren van Old Man Emu.
De heavy duty set vanwege mijn zware lierbumper compleet en roofrack en al de meuk de ik nog meeneem voor op zakelijke klussen. Het is geen 2inch verhoogde set maar kan wel ongeveer 2cm hoger uitkomen vanwege het heavy duty gebeuren.


Tja, dan ben ik nieuwsgierig welke OME veren je dan hebt. Het lijstje geeft meer OME's

Hier een vergelijking met de standaard veren achter, een vergelijking die m.i. vooral vraagtekens geeft.

Standaard LandRover - tweetrapsveren:

16.10 inch - 270/420 lbs - Ø …. mm - 8.8 coils - LandRover RKB101111 - brown/purple


OME

20.30 inch - 270-330 lbs - Ø 19 mm -   9.3 coils - Part 3065 - 300 kg constant load - Long Travel

19.70 inch - 370-430 lbs - Ø 21 mm - 9.66 coils - Part 3066 - 500 kg constant load - Long Travel

17.10 inch -     300 lbs     - Ø 18 mm -   6.8 coils - Part 2755 - Heavy Duty - 300 kg constant load

17.10 inch -     420 lbs     - Ø 20 mm -   6.9 coils - Part 2754 - Very heavy Duty - 500 kg constant load


Groeten MarcS

Gebruikersavatar
Erik Peters
Berichten: 1926
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
Locatie: Heino

Re: verhogen defender 110 td5

Berichtdoor Erik Peters » 06 Dec 2017, 01:15

Landmarcs schreef:Hier een vergelijking met de standaard veren achter, een vergelijking die m.i. vooral vraagtekens geeft.

Standaard LandRover - tweetrapsveren:
16.10 inch - 270/420 lbs - Ø 20 mm - 8.8 coils - LandRover RKB101111 - brown/purple

drietraps:
16.9 inch - 269/315/406 lbs - 20 mm - 9 coils - LandRover RKB500300 - green/green/white

Groet,

Erik.

p.s. reijnard heeft stuggere voorveren nodig.

p.s.2 Ik laat de pitmanarm ook altijd zitten, ik heb zelf e.e.a. bij elkaar gezocht/gemaakt om de cup uit de pitmanarm te kunnen trekken. En ik heb bij mijn 300 Tdi een vetnippel gemonteerd (in de pitmanarm). De Td5 moet nog. Vlak voor de APK even 'vol' vet spuiten en de kogel is niet naar beneden te drukken omdat daar dan vet zit, wat na verloop van tijd weer verdwijnt. Overigens weet mijn APK keurmeester dat het een veerbelaste kogel betreft.
IMG_1023.jpg
Laatst gewijzigd door Erik Peters op 06 Dec 2017, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten