Defender td5 2002, sochtends erg vochtig binnenin

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Erik Peters

Re: nat aan de binnenkant

Berichtdoor Erik Peters » 29 Nov 2017, 08:29

Dan kan het dus toch nog meevallen en hoeft reijnard de standkachel er niet uit te slopen. Gewoon een (nieuw) terugslagklepje monteren.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 29 Nov 2017, 12:02

Erik Peters schreef:Dan kan het dus toch nog meevallen en hoeft reijnard de standkachel er niet uit te slopen. Gewoon een (nieuw) terugslagklepje monteren.

Wat wel weer tegenvalt is dat men bij Webasto niet weet dat een weigerachtig terugslagklepje de standkachel raadselachtig kan immobiliseren.
Kort door de bocht kan je zeggen dat ze daarmee meer nieuwe kachels en/of spare-parts verkopen, in de wat langere bocht is het beslist lucratiever om met een eenvoudige en goedkope reparatie de bestaande kachels aan het werk te houden. Immers ... wie koop er een kachel die het 15 keer doet, dan kan je bijna beter je auto aansteken om het nog één keer warm te krijgen.

Overigens ook leuk/leerzaam in het tjalfbloem-linkje is dat een Bosch pompje goedkoper is en beter kan passen.

Groeten MarcS

Houston

Berichtdoor Houston » 29 Nov 2017, 12:17

In mijn Freelander heb ik in 2006 een Webasto met blokverwarming laten bouwen. Afgezien van wat extra lawaai en rook, op t moment (het lijkt alsof t uitlaatje een beetje roest / is weggerot) werkt ie nog steeds super! En nog nooit open gehad, onderhoud aan gepleegd of wat dan ook.
dus ik ben wel enthousiast!
Aangezien mijn wederhelft daar meestal in rijdt en hem nu bijna niet meer gebruikt, overwoog ik om m over te bouwen in de Defender maar met deze leeftijd en de kosten die daaraan vast zitten, twijfel ik nog.
Een (nieuwe) heteluchtblazer is misschien net zo'n goed idee.

Contribute to the scenery; drive a Land Rover!

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 29 Nov 2017, 12:38

Houston schreef:In mijn Freelander heb ik in 2006 een Webasto met blokverwarming laten bouwen. Afgezien van wat extra lawaai en rook, op t moment (het lijkt alsof t uitlaatje een beetje roest / is weggerot) werkt ie nog steeds super! En nog nooit open gehad, onderhoud aan gepleegd of wat dan ook.
dus ik ben wel enthousiast!
Aangezien mijn wederhelft daar meestal in rijdt en hem nu bijna niet meer gebruikt, overwoog ik om m over te bouwen in de Defender maar met deze leeftijd en de kosten die daaraan vast zitten, twijfel ik nog.
Een (nieuwe) heteluchtblazer is misschien net zo'n goed idee.

Een hetelucht-blazer verwarmt natuurlijk niet het motorblok. Je kan natuurlijk ook voor de "poor-mans-solution" gaan een een 220V "motorvärme" monteren.   (Laat ik daarvan nu binnenkort weer een zending verwachten :oops: )

In Zweden hebben ze soms beide: de 220V voor daar waar je 220 hebt (want op 220 verwarm je een stuk goedkoper en schoner), en de standkachel voor erbij als bijverwarming en voor die gevallen dat er geen 220 is.

Groeten MarcS

Houston

Berichtdoor Houston » 29 Nov 2017, 20:18

Die heb ik al maar doet niet veel of lijkt wel droog te draaien. In ieder geval heb ik er niet veel aan gehad, tot nu toe.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 29 Nov 2017, 21:59

Houston schreef:Die heb ik al maar doet niet veel of lijkt wel droog te draaien. In ieder geval heb ik er niet veel aan gehad, tot nu toe.

Droog draaien mag niet, da's niet goed voor zo'n ding (hij gaat er uiteindelijk stuk van).

Groeten MarcS

Houston

Berichtdoor Houston » 29 Nov 2017, 23:14

Dat geloof ik graag. Daarom gebruik ik m ook maar niet tot ik dat heb opgelost. (met een stukkie langere slang ofzo)

reijnard

Berichtdoor reijnard » 10 Dec 2017, 15:36

VeeTee bedankt voor je bericht. :D heb de site bekeken en zijn verhaal gelezen. Omdat hij zo vaak bij mij in storing is geschoten, stond de standkachel in een thermische beveiliging. deze is alleen met de diagnose computer eruit te halen. dus ook ik heb eerst via ebay een kabel besteld met software voor webasto. dit is dan ook de reden dat ik wat verlaat reageer op dit bericht. alle foutcodes gewist en uit zijn beveiliging gehaald. na het vervangen van het terug slag klepje, is de circulatie van de koelvloeistof weer zoals het hoort. wordt niet meer te warm en slaat niet meer af na een paar minuten. Je kan je rot zoeken voor een klepje van een paar euro maar ben blij dat het is opgelost met dank aan jullie informatie en die van tjalfbloem. :!: :!:

VeeTee

Re: Defender td5 2002, sochtends erg vochtig binnenin

Berichtdoor VeeTee » 10 Dec 2017, 18:12

Perfect! En bedankt voor je terugkoppeling.
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Peu

Re: Defender td5 2002, sochtends erg vochtig binnenin

Berichtdoor Peu » 11 Dec 2017, 15:55

Nou zeg! Ik stap net even in onze Defender (meisje heeft de zakenauto mee, die kan beter in de poeier gereden worden als het dan echt moet) en blijkt de mat RV zeiknat!?!?!
Voel ik aan de hemel, is deze aan de rechterzijde helemaal doorweekt! Wat nu weer?
Dakraam heeft ooit gelekt maar dat is al een hele tijd droog. Langs het frame en de dakplaat lekt hij zeker niet....

CONDENS????

Ik heb de 2 vochtslurpzakken er al een paar dagen niet in liggen?! Die liggen te regenereren op de CV....
Failing to prepare is preparing to fail!

Terug naar “Techniek”