remmerij slijtage (uit swivelhousing topic afgesplitst)

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Edward

Re: Swivel housing

Berichtdoor Edward » 16 Jan 2018, 23:45

Landmarcs schreef:
Edward schreef:.....
Maar ik doe doe ook hooguit 25-30K met een set blokken. Als je 3.5 ton tot remmen moet bewegen en ook nog een actieve rijstijl hebt dan slijt het snel.

Tja, het verschil tussen 2,5 en 3,5 ton is nu ook weer niet zo groot ...
    .... het zal wel vooral de "actieve" rijstijl zijn, en misschien nog meer de "actieve" remstijl.
Maar goed, in de limiet kom ik op z'n gepoetste kant tot stilstand ... dat kost meer als alleen remblokjes.

Groeten MarcS

PS Ik had het niet over de werkelijke werkweek, maar over het aandeel auto-tijd:
Die uren bovenop de 40 uur zit je dus vooral achter het stuur (en er zijn mensen die dat geen werktijd vinden.

Zucht, 3.5 ton aan de trekhaak....... :roll: :roll:
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 17 Jan 2018, 00:04

3,5 ton ÉN een trekhaak, want die heeft ie ook nie :mrgreen: :roll: :lol: :lol:
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 18 Jan 2018, 11:02

Bericht dat hier geciteerd wordt staat in swivellhousing topic omdat het ook reactie op dat topic bevatte
Edward schreef:En Marc, je hebt écht geen trekhaak hè? :lol: :lol: Natuurlijk remt die 3.5 ton zelf maar je zult toch echt eerst de oplooprem aan de praat moeten krijgen en dat vergt erg veel van de remmen van het trekkend voertuig. Maar ja, schijven en blokken kosten geen knoop. Een luchtreminstallatie is mij te duur. Wellicht dat m'n nieuwe kar elektrische remmen krijgt..... ;)

" ... dat vergt veel van de remmen van het trekkend voertuig .... "   lijkt mij een schromelijke overdrijving.
Alleen al terugschakelen en remmen op de motor kan de oplooprem activeren.
D'r zit een demper in zo'n oploopremsysteem, dus ontstaat er een evenwicht met slechts een bescheiden oploop-druk.
Die oploop-druk is bescheiden ten opzichte van de af te remmen ± 2,5 ton van het trekkende voertuig.

En dan nog, hoeveel mensen rijden er nu werkelijk veel met 3,5 ton achter de auto ?

Groeten MarcS

PS Kijk maar uit dat je nieuwe kar geen elektromotor krijgt :ugeek:

Edward

Berichtdoor Edward » 18 Jan 2018, 11:14

Je hebt er veel ervaring mee, dat lees is wel! :lol: :lol: :lol:

En hoeveel boeit niet, het ging over de slijtage die Roger en ik ervaren en dat komt doordat wij wél erg vaak met 3.5 ton+ rondrijden. Meetbaar feit is dat remmen bij mij zelden de 30K halen maar meestal ergen bij de 25K al roestige velgen geven. Dat is meestal mijn indicator dat m'n blokken op zijn...... :oops: :oops:
Edward van Vugt

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 18 Jan 2018, 11:18

en ook met die kar er achter de rem gebruiken..... overigens, ik zal wel een kut aanhanger hebben, maar ECHT remmen doet die kar niet als je gas los laat bij een automaat, ook niet als ik de automaat een versnelling lager laat kiezen... :roll:
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 18 Jan 2018, 13:46

Roger B. schreef:en ook met die kar er achter de rem gebruiken..... overigens, ik zal wel een kut aanhanger hebben, maar ECHT remmen doet die kar niet als je gas los laat bij een automaat, ook niet als ik de automaat een versnelling lager laat kiezen... :roll:

Dat doet geen enkele kar Roger. Je voelt altijd de aanhanger de wagen een beetje opduwen voor de rem erin komt. Dat is zelf zo als je met luchtremmen rijdt.

Bovendien heb ik niet eens een kar nodig om de remmen op te roken. Als ik met alleen de Disco rijdt stinken ze ook al genoeg als ik thuiskom :lol: :lol: :lol:
Edward van Vugt

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 18 Jan 2018, 14:00

Edward schreef:Bovendien heb ik niet eens een kar nodig om de remmen op te roken. Als ik met alleen de Disco rijdt stinken ze ook al genoeg als ik thuiskom :lol: :lol: :lol:

Tja, jij hebt ook net als ik, als een van de weinigen dat je het verschil tussen met ACE of met gewone stabi's duidelijk merkbaar vindt....blijkbaar rijden anderen op een klaverblad niet sneller dan golfjes of seat cupraatjes en ander 2fast2furious opgeschmuckt spul
:lol: :lol: :lol: :roll:
gone

Terug naar “Techniek”