remmerij slijtage (uit swivelhousing topic afgesplitst)

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roger B.
Berichten: 10156
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

remmerij slijtage (uit swivelhousing topic afgesplitst)

Berichtdoor Roger B. » 12 Jan 2018, 21:03

Berichten uit het Swivelhousing-topic die niet over het originele onderwerp gingen zoveel mogelijk afgesplitst naar dit topic.

Landmarcs schreef:Maar dan verder ... hoe vaak moet je nu de remschijven vervangen?


elk jaar ongeveer, en keer of drie per jaar blokjes.
gone

hnb1965
Berichten: 112
Lid geworden op: 01 Dec 2013, 13:57

Re: Swivel housing

Berichtdoor hnb1965 » 16 Jan 2018, 19:18

Roger B , 1 x per jaar schijven en 3x per jaar blokken . Over wat voor KM standen spreken we dan ? Vr gr Henk B .

Roger B.
Berichten: 10156
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Swivel housing

Berichtdoor Roger B. » 16 Jan 2018, 20:19

90.000 plus (D2 automaat / P38 automaat en regelmatig met 3000-3500 kg, soms iets meer, er achter)
gone

Gebruikersavatar
arjan_de_jong
Berichten: 464
Lid geworden op: 18 Apr 2010, 23:20
Locatie: Mastenbroek

Re: Swivel housing

Berichtdoor arjan_de_jong » 16 Jan 2018, 20:30

Ik zie op het werk ook zat auto's zie absoluut geen jaar redden met een setje schijven en blokken.
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)

Landmarcs
Berichten: 7597
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Swivel housing

Berichtdoor Landmarcs » 16 Jan 2018, 21:59

arjan_de_jong schreef:Ik zie op het werk ook zat auto's zie absoluut geen jaar redden met een setje schijven en blokken.


Tja, als je binnen het jaar 90.000 km rijdt dan zit je al gauw ± 3/4 man-jaar (of toch minstens ± 1/2 man-jaar) achter het stuur.

      2080 - Beschikbaar 52 weken x 5 dagen x 8 uren
          48 - Feestdagen (6,00 dagen)
        160 - Vakantie (20,00 dagen)
                  Roostervrij (0,00 dagen)
                  Ziekte (0,00 dagen)
                  Overig verzuim (0,00 dagen)
        208 - Afwezige uren (-10,00% )
      1872 - Werkbare uren (90,00% )
Ik kan me goed voorstellen dat je dan probeert tijd in te halen en dus ook bovengemiddeld veel op je rem rijdt.

Ik heb al 7-en-een-half jaar dezelfde remschijven, en inmiddels al één paar nieuwe remblokjes.

Groeten MarcS

Gebruikersavatar
Roger
Berichten: 704
Lid geworden op: 22 Apr 2006, 11:07
Locatie: Brivezac France

Re: Swivel housing

Berichtdoor Roger » 16 Jan 2018, 22:08

ja dat is ook zo'n beetje mijn verbruik Marc.
ik las dit ook met verbazing.
3 X blokjes en 1 maal schijven per jaar????

zal ook te maken hebben met het al dan niet zijn van een eigen auto of als het een auto van de zaak betreft waar ook de brandstof volledig wordt vergoed.
:D
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
Toyota Hilux D4 verkocht
D2 TD5 2004 automaat

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 6719
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Swivel housing

Berichtdoor Edward » 16 Jan 2018, 22:19

Sommige mensen hebben hun auto niet voor de hobby maar voor het werk. Dat zal jullie verbazen..... :shock: :shock:

Roger rijdt idd heel het land rond voor z'n werk met z'n eigen auto. Maar ik doe doe ook hooguit 25-30K met een set blokken. Als je 3.5 ton tot remmen moet bewegen en ook nog een actieve rijstijl hebt dan slijt het snel.......... :roll: :roll:
Edward van Vugt

http://www.AtelierHout.nl
http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Roger B.
Berichten: 10156
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Swivel housing

Berichtdoor Roger B. » 16 Jan 2018, 23:12

eigen auto, niks van de baas, tot vorig jaar nog geen 15 jaar oud, dus niet interessant op bijtelling, dus op km vergoeding...

Rijdt ook regelmatig in de blubber en dan doet de TC zijn werk, wat ook extra slijtage aan blokken en schijven betekent, daarnaast heb ik zeker geen zuinige alle tijd van de wereld rijstijl, laat en hard remmen en snel weer vol op het gas ( de P38 rijdt daarbij dan dus ook hooguit 1 op 8, de D2 iets zuiniger met ruim 1 op 9. Tja, als ik op 4 lokaties in NL moet werken en daar een kilometer of 500 bij moet rijden ga ik niet rustig met 90 tussen de vrachtwagens hangen omdat dat zuiniger is :roll:
gone

Roger B.
Berichten: 10156
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Swivel housing

Berichtdoor Roger B. » 16 Jan 2018, 23:14

Landmarcs schreef:
      2080 - Beschikbaar 52 weken x 5 dagen x 8 uren
          48 - Feestdagen (6,00 dagen)
        160 - Vakantie (20,00 dagen)
                  Roostervrij (0,00 dagen)
                  Ziekte (0,00 dagen)
                  Overig verzuim (0,00 dagen)
        208 - Afwezige uren (-10,00% )
      1872 - Werkbare uren (90,00% )
Groeten MarcS


ja, alleen heb ik echt geen 40 urige werkweek.... dan hoefde ik maar 3 dagen per week te werken..

tussen 11 en 13 uur van huis is vrijwel dagelijks werk
gone

Landmarcs
Berichten: 7597
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Swivel housing

Berichtdoor Landmarcs » 16 Jan 2018, 23:19

Edward schreef:.....
Maar ik doe doe ook hooguit 25-30K met een set blokken. Als je 3.5 ton tot remmen moet bewegen en ook nog een actieve rijstijl hebt dan slijt het snel.

Tja, het verschil tussen 2,5 en 3,5 ton is nu ook weer niet zo groot ...
    .... het zal wel vooral de "actieve" rijstijl zijn, en misschien nog meer de "actieve" remstijl.
Maar goed, in de limiet kom ik op z'n gepoetste kant tot stilstand ... dat kost meer als alleen remblokjes.

Groeten MarcS

PS Ik had het niet over de werkelijke werkweek, maar over het aandeel auto-tijd:
Die uren bovenop de 40 uur zit je dus vooral achter het stuur (en er zijn mensen die dat geen werktijd vinden.


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten