Vraagje mbt aankoop Discovery

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Troll

Vraagje mbt aankoop Discovery

Berichtdoor Troll » 03 Aug 2018, 17:49

Er staat een Discovery 2 te koop waar ik wel wat interesse in heb. Uiteraard is ie niet nieuw meer en heeft wat mankementen.
Meeste lijkt mij simpel op te lossen.
Waar ik wel angst voor heb is dat er bij heftige regen water naar binnen komt na het vervangen van de voorruit.
Ik snap dan niet dat de eigenaar die het ruit heeft laten vervangen daar geen werk van heeft gemaakt, maar goed...
Is er een bepaald punt waar een voorruit kan lekken, of zijn er andere opties die veel voorkomen?
Ik denk dan aan verstopte afwateringsgaatjes of iets dergelijks.
Als er ergens een raamrubber lekt verwacht ik dat als het zachtjes regent er ook water naar binnen drupt wat een hoop ellende kan veroorzaken.
Wat zijn de ervaringen hier?

Ander detail is dat er een paar lelijke krassen op het voorspatbord en motorkap zitten. Nou heb ik wel eens een klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt.........maar zijn spatbord en motorkap van aluminium? Heb gezocht maar kan dat niet vinden. Hier zijn vast mensen die dat zo kunnen roepen.

Vast bedankt.

islander

Re: Vraagje mbt aankoop Discovery

Berichtdoor islander » 03 Aug 2018, 19:27

idd spatbord en moterkap zijn alu
heeft de wagen een open dak , want die lekken altijd

Troll

Berichtdoor Troll » 03 Aug 2018, 19:53

Ah dan hoef ik me niet druk te maken om die krassen.

En ja hij heeft open dak. Als ik het goed zie op de plaatjes zelfs 2.

Waterrover
Beheerder

Berichtdoor Waterrover » 03 Aug 2018, 20:18

Mocht de voorruit lekken, dan kan dat komen door te weinig kit bij plaatsing of een beschadiging die is gaan roesten. Misschien ben ik een van de weinigen, maar mijn twee zonnedaken hebben in 14 jaar nog nooit gelekt. Uiteraard is de onderhoudshistorie belangrijk.

Chris

Troll

Berichtdoor Troll » 03 Aug 2018, 20:53

Misschien ben ik een van de weinigen, maar mijn twee zonnedaken hebben in 14 jaar nog nooit gelekt.

Ben niet verrast toen ik nog eens goed naar je avatar keek :D (sorry was een inkopper)

Heb een aantal Discoveries gezien met roestblazen direct boven het raamrubber. (deze lijkt dat niet te hebben) Maar is die bovenste lijst wellicht een zwak punt?

Edward

Berichtdoor Edward » 04 Aug 2018, 20:44

Zonnedaken die lekken heb ik ook nog nooit last van gehad. Maar ik ben pas aan m'n vierde Disco bezig in 17 jaar, dus wie weet heb ik ook nog eens mazzel.

De voorruit is niet echt een zwak probleem maar wel een kut constructie waar teveel blik bij elkaar komt. Bij het vervangen van de ruit wordt vaak plaatwerk of eigenlijk de lak beschadigd en dat levert op termijn problemen op. Het lekken komt idd door een secht gemonteerde ruit.....
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 04 Aug 2018, 20:54

Edward schreef:De voorruit is niet echt een zwak probleem maar wel een kut constructie waar teveel blik bij elkaar komt. Bij het vervangen van de ruit wordt vaak plaatwerk of eigenlijk de lak beschadigd en dat levert op termijn problemen op. Het lekken komt idd door een secht gemonteerde ruit.....

Dat is dus een (extra) onderhandel-punt. Vraag offertes voor het goed plaatsen van een nieuwe voorruit.
Deze kosten zijn directe kosten mocht je deze Disco kopen (en het is eigenlijk iets wat de verkoper beter zelf had geregeld).

Groeten MarcS

Troll

Berichtdoor Troll » 05 Aug 2018, 01:34

Dank maar weer voor de reacties.

De verkoper zat zelf een tijdje aan de andere kant van het land. (Jammer dat ie niet daarheen was met de Discovery, want dan was ie langs mij gereden)
Hij heeft inmiddels foto's gestuurd van de beschadigde voorbumper. Dat valt alleszins mee. Wordt wel een andere bumper, maar hoeft niet direct. Ik heb ze erger gezien.

Wat betreft de voorruit, wil ik inderdaad weten wie 'm er in gezet heeft. Landrover dealer of glasboer. Met glasboeren alleen maar slechte ervaringen eigenlijk. Werken veel te grof en beschadigen de boel te vaak.
En vooral wanneer dat gebeurd is. Ik ben bang dat als het al 3 jaar lekt ik een hoop narigheid tegenkom als ik het raam eruit haal.
Ben er inmiddels achter dat het gewoon in rubber zit met pezen. Da's weer een groot voordeel.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 05 Aug 2018, 09:18

Troll schreef:.... Met glasboeren alleen maar slechte ervaringen eigenlijk. Werken veel te grof en beschadigen de boel te vaak.
....

Hier juist het omgekeerde, dwz met één glasboer goede ervaringen (auwtotaal) terwijl de dealer er een potje van maakte (dwz naar een glasboer bij hem om de hoek ging, en daar kennelijk geen goede relatie mee had opgebouwd). Dit alles dan met de Defender.

Ik denk dat het er vooral om gaat of de glas-man voor de premie dan wel voor de goede naam wil werken.
Wellicht helpt het ook als je een zeker geduld toont en ook aandacht ... ik blijf er graag bij als ze het werk doen.

Groeten MarcS

Troll

Berichtdoor Troll » 05 Aug 2018, 10:20

Mijn ervaringen stammen ook uit NL. Hier nog geen glasboer nodig gehad. Wel mijn buik vol van garages. Maar dat had ik in NL ook.
Helaas*) moet mijn auto 1 keer per 2 jaar voor de periodieke keuring, dat is dan ook de enige keer dat ie een garage van binnen ziet.

*) misschien moet ik zeggen gelukkig want in NL moest ik 2x zo vaak.

Terug naar “Techniek”