Trekhaak rammelt

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Frits50

Trekhaak rammelt

Berichtdoor Frits50 » 08 Sep 2018, 13:45

Beste defendercollega’s! Ik heb een vraag over mijn trekhaak...ik heb zo’n afneembare en in hoogte verstelbare trekhaak op mijn 110. Met een aanhanger er aan rammelt hij enorm. Weet iemand een oplossing dat hij minder rammelt zonder hem vast te lassen..?
Alvast dank voor het meedenken!
Groet Frits

trix G4

Re: Trekhaak rammelt

Berichtdoor trix G4 » 08 Sep 2018, 14:21

Ik heb er ooit eens een stukje rubber tussen geklemt.
Maar dat is na een paar maandjes ook weer weg.

Ach, ik maak me niet zo druk erom

Crazy-G

Berichtdoor Crazy-G » 08 Sep 2018, 14:34

Sorry, kon het niet laten, Radio harder zetten.

Oftewel, gaat niet lukken, kan op zich ook geen kwaad, tenzij er extreme speling op zit, dan vernieuwen, dan rammelt'ie marginaal minder, voor een tijdje.

Gert-Jan.
1972 Serie III 88" Lightweight/Airportable 2.25 Petrol(LPG)

wilzun

Berichtdoor wilzun » 09 Sep 2018, 19:27

Is het die met de pen? Dan misschien een houten wasknijper ertussen slaan.
Zo deed ik het ook maar als je een aanhanger erachter heb blijft het probleem dus heb hem nu gehecht verstellen doe ik toch nooit.

Mvg William

Edward

Berichtdoor Edward » 09 Sep 2018, 20:01

In het schuifstuk twee gaten boren precies voor de rails vd trekhaak. Daar m8 of m10 draad in tappen. Dan kun je na het verstellen, wat je toch nooit doet, de twee bouten even aandraaien en klaar, speling weg.

Kind kan de was doen en het kost 2 euri aan twee vleugelbouten..........

Dit is geen structurele aanpassing van de trekhaak en geeft geen problemen ten aanzien van type goedkeuring oid. Aan de meeste auto's is wel meer versleuteld dat buiten de typegoedkeuring van dat voertuig valt en daar wordt het kenteken ook niet van gevorderd.

Het is iig een betere en veiligere oplossing dan losse stukken hout etc.
Laatst gewijzigd door Edward op 09 Sep 2018, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Crazy-G

Berichtdoor Crazy-G » 09 Sep 2018, 20:23

Jep, kets, weg type goedkeur, Tatatadaaaa, laat maar staan die aanhanger meneer/mevrouw, leuk bedacht, close but no cigar mate.

Gert-Jan.

Edward

Berichtdoor Edward » 09 Sep 2018, 20:36

Zinloos
Laatst gewijzigd door Edward op 09 Sep 2018, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Edward van Vugt

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 09 Sep 2018, 20:46

Crazy-G schreef:Jep, kets, weg type goedkeur, Tatatadaaaa, laat maar staan die aanhanger meneer/mevrouw, leuk bedacht, close but no cigar mate.

Ik vraag me af hoeveel trekhaken-controleurs er rondlopen, en hoeveel er dan de type-goedkeur zo goed kennen dat ze zien wat er aangepast is en dan weten dat dat in strijd is met de regels.

Maar goed, als ik met de verstelbare trekhaak goed voor de geest haal kan je ook zonder iets aan de constructie te veranderen een klem-constructie fröbelen:   Maak iets met twee wiggen die je met een bout tegen elkaar in trekt, als er dan ook nog een "hakend randje" oid aan zit zodat je wiggen-ding er niet direct tussenuit valt als ie los is dan is de comfortabele verstelbaarheid ook nog eens mooi gegarandeerd.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 09 Sep 2018, 20:57

Zinloos
Laatst gewijzigd door Edward op 09 Sep 2018, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Edward van Vugt

Crazy-G

Berichtdoor Crazy-G » 09 Sep 2018, 21:17

Ik blaat niet zomaar wat, je doet een niet geteste ongeoorloofde aanpassing, daarmee vervalt gewoon de type goedkeuring, as simple as that, echter ga je er daarna mee naar de RDW en laat die jou aanpassing goedkeuren dan ben je gedekt, wederom, as simple as that.

Ik zei verder niets over de verzekering, maar dat je gewoon je aanhanger of caravan of wat dan ook kunt laten staan wanneer die zwaarder is als 750 kilo, meer niet.

Wat jij doet moet jij weten maar wettelijk gezien zit je er gewoon naast, dat, zoals Marc zegt, er weinig controle op zal zijn doet daar ook niets aan af, fuik en je mag gewoon niet verder met je zwaardere aanhanger.

V.w.b. een wetsartikel, staat gewoon in elke typegoedkeuring dat je er niets aan mag wijzigen zonder dat dan de typegoedkeuring vervalt.

Zoals jij zelf heel goed zou moeten weten hebben we ook nog eens te maken met product aansprakelijkheid en ook daarom mag je niets aan een artikel met een typegoedkeuring wijzigen.

Dus nee, ik blaat niet, ik wil verder ook helemaal niemand bang maken maar geef gewoon aan hoe het zit, wat de topicstarter er verder mee doet is aan die persoon, maakt mij echt helemaal niets uit, behalve als het mij schade berokkend.

Gert-Jan.

Terug naar “Techniek”