diesel motor series 2a

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
Crazy-G
Berichten: 244
Lid geworden op: 29 Okt 2014, 18:05
Locatie: Waddinxveen

Re: diesel motor series 2a

Berichtdoor Crazy-G » 19 Nov 2018, 13:33

De turbo van de disco 200 TDi past niet in een links gestuurde series of zelfs de defender, simpelweg omdat de stuurinrichting in de weg zit, dus dan inderdaad een ander spruitstuk (laten) maken zodat de turbo hoger geplaatst is.

Overigens worden 200 TDi blokken in series doorgaans zonder turbo gemonteerd om de aandrijflijn niet aan flinters te rijden want die kan de extra power van een geblazen blok gewoonweg niet aan.

En dan past volgens mij gewoon het 2,5 D spruitstuk.

Gert-Jan.
1972 Serie III 88" Lightweight/Airportable 2.25 Petrol(LPG)

Gebruikersavatar
arjan_de_jong
Berichten: 464
Lid geworden op: 18 Apr 2010, 23:20
Locatie: Mastenbroek

Re: diesel motor series 2a

Berichtdoor arjan_de_jong » 20 Nov 2018, 10:53

Maar dan is het niet meer zoals eerder gezegt er zo even in lepelen...

Het aanpassen van een uitlaat is niet voor iedereen even simpel en uitbesteden word al snel duur.
Zo hebben wij het uiteindelijk opgelost. we hebben zelfs nog een stukje van het draadeind van de stuurkogel af geslepen om net even iets meer ruimte te krijgen. en het stuurhuis net een klein stukje naar buiten gezet.

Afbeelding
Landrover series III 109 stawag. 2.4D (toyota)

paul k
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 Sep 2014, 12:30

Re: diesel motor series 2a

Berichtdoor paul k » 20 Nov 2018, 11:57

Om er een 200 TDI in te krijgen moet het eerste bochtje na het uitlaatspruitstuk worden aangepast.
De eerste bocht van een Saab 900 turbo ( via de Saab sloperij bij Zutphen) kan de oplossing zijn.
Defender 2004 TD5 130 HCamperPU
S3 1977 88"stawag ( in wording. ;) .)
S2a Santana 1967 halverwege 8-)
S2 1961 Dormobile
S1 1954 86"


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten