Omgebouwde Land Rover SIII

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
PieterD
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 Jan 2019, 22:16

Omgebouwde Land Rover SIII

Berichtdoor PieterD » 10 Jan 2019, 22:32

Ik heb niet zo lang geleden een Land Rover series I(II) gekocht die omgebouwd is van benzine (land rover 4 cilinder) naar diesel (Nissan 6 cilinder).
Weet iemand of de versnellingsbak dan ook omgebouwd had moeten worden. Hij trekt als een beest :D maar de topsnelheid is nog geen 100 km/h... :(

Pieter

conny
Berichten: 573
Lid geworden op: 11 Dec 2006, 16:54

Re: Omgebouwde Land Rover SIII

Berichtdoor conny » 11 Jan 2019, 10:27

Hij staat toch niet permanent in de lage gearing, he?

Gebruikersavatar
Crazy-G
Berichten: 235
Lid geworden op: 29 Okt 2014, 18:05
Locatie: Waddinxveen

Re: Omgebouwde Land Rover SIII

Berichtdoor Crazy-G » 11 Jan 2019, 13:21

Hahahaha, nee Conny, dan haalt'ie max net 50 per uur en dan wordt je doof.

Maar als de originele aandrijflijn d'r in zit zou die toch zeker, helemaal uitgemolken, tot over de 4200 toeren en afhankelijk van de banden, net rond de 120 moeten halen, is niet prettig rijden vanwege alle rammelarij en herrie maar kan wel, net aan.

Wellicht dat de Nissan diesel een paar honderd toeren minder draait als een benzinemotor en zeker als die "kleine" bandjes heeft, dan kan het wel kloppen.

Gert-Jan.
Laatst gewijzigd door Crazy-G op 11 Jan 2019, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
1972 Serie III 88" Lightweight/Airportable 2.25 Petrol(LPG)

Gebruikersavatar
Erik Peters
Berichten: 1878
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
Locatie: Heino

Re: Omgebouwde Land Rover SIII

Berichtdoor Erik Peters » 11 Jan 2019, 13:23

Dan zal de originele transmissie er nog wel in liggen, dan is 100 km/u wel het maximum.
Ik heb met een series III met 2,25 D ooit eens 110-115 km/u gereden (op de teller), in Zwitserland, wind in de rug en berg af.
Er zat wel een (Fairey)overdrive achter de versnellingsbak.
Maar de auto (besturing en remmen) zijn niet voor zulke snelheden gemaakt. Het was dan ook geen pretje om met die hoge snelheid te rijden, dus nooit weer.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

conny
Berichten: 573
Lid geworden op: 11 Dec 2006, 16:54

Re: Omgebouwde Land Rover SIII

Berichtdoor conny » 11 Jan 2019, 14:45

Zet er dan maar grotere banden onder. Klaar.

DAppeldorn
Berichten: 48
Lid geworden op: 05 Okt 2016, 10:18

Re: Omgebouwde Land Rover SIII

Berichtdoor DAppeldorn » 24 Jan 2019, 16:00

had met de benzine geen enkele moeite om de 120 te halen.
alhoewel het net lijkt dat je elk moment kunt opstijgen :lol:
en een sportauto zal de 2a nooit worden :shock: weinig pk maar wel relatief veel koppel.

ik had 235/85/16 onder mijn 2a, de voorganger van de s3
de originele bak is een 4 bak...…….met de rode en gele knop voor hoog/laag en 4wd schakeling hoog.
totaal anders dus dan de opvolgers die niet eenvoudig zijn in te bouwen i.v.m. de afmeting en werking.

Gebruikersavatar
JoostKenya
Berichten: 602
Lid geworden op: 14 Jun 2009, 09:41
Contact:

Re: Omgebouwde Land Rover SIII

Berichtdoor JoostKenya » 24 Jan 2019, 16:06

Grotere banden of Range Rover diffs erin ......
(1:3.54 ipv 1:4.7)
Maar of de standaard bak structureel het koppel aan kan is de vraag.

Landmarcs
Berichten: 6778
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Omgebouwde Land Rover SIII

Berichtdoor Landmarcs » 24 Jan 2019, 17:52

Pieter,

Je kan je ook eens hier: Groene LaroPrik vervoegen.
Daar is een Sjaak109 actief en daar zit een 109 met 6cyl Nissan achter.

Groeten MarcS


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten