Accu serie 2A

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 5951
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Accu serie 2A

Berichtdoor Edward » 27 Jan 2019, 14:23

Landmarcs schreef:
Precies, een trekker zonder noemenswaardige verbruikers, en daarbij een ruim overmaat accu. Waarschijnlijk helpt die primitieve dynamo ook nog eens, dwz een beetje primitieve spanningsregelaar geeft ook nog eens bij tijd en wijle een beetje overspanning, en dat zorgt - als je maar genoeg laadtijd hebt - voor een goed doorgeladen accu.


Groeten MarcS




Een trekker zonder noemenswaardige verbruikers. Euhm, zoals oa een Serie IIa dus? :lol: :lol: :lol:
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Landmarcs
Berichten: 6760
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Accu serie 2A

Berichtdoor Landmarcs » 27 Jan 2019, 15:52

Edward schreef:
Landmarcs schreef:
Precies, een trekker zonder noemenswaardige verbruikers, en daarbij een ruim overmaat accu. Waarschijnlijk helpt die primitieve dynamo ook nog eens, dwz een beetje primitieve spanningsregelaar geeft ook nog eens bij tijd en wijle een beetje overspanning, en dat zorgt - als je maar genoeg laadtijd hebt - voor een goed doorgeladen accu.


Een trekker zonder noemenswaardige verbruikers. Euhm, zoals oa een Serie IIa dus? :lol: :lol: :lol:


Precies, als je daar dus een overmaat accu in zet, alle bedenkelijke bedrading d'r uit haalt, de dynamo checkt, en niet te vaak een klein eindje mee rijdt ... dan kan het vele jaren, een schier eeuwigheid, goed gaan.

Groeten MarcS

DAppeldorn
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 Okt 2016, 10:18

Re: Accu serie 2A

Berichtdoor DAppeldorn » 18 Feb 2019, 10:41

origineel is een s2a accu +/- 60ah voor benzine versie
er zijn meerdere sufix typen van de s2a uitgebracht tussen de S2 tot S3 daarnaast civiel en militair ( bijv: rover 8= swb +/-1965)

Zit de originele dynamo er nog op? met externe spanningsregelaar? Of een alternator(interne voltage regelaar)
want de dynamo is afgestemd op de accu en gebruik...…….meerdere typen zijn gebruikt.

zoek een accu op die goed past qua b/l/h in de accu tray. merk is ieder hun eigen keuze
70ah is meer dan voldoende voor benzine, 80-90ah zat voor diesel is mijn ervaring met de S2a en S3
een aternator (intern voltregelaar) met een hogere ah zorgt dat de accu sneller is geladen, want de originele dynamo is geen krachtpatser vergeleken met latere negative earth modellen


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten