Meerdere vragen Discovery 2

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Laroy

Meerdere vragen Discovery 2

Berichtdoor Laroy » 03 Feb 2019, 16:39

Beste mensen,

Ik heb verschillende vragen mbt Discovery 2.

- Ik wil het stuur wisselen van mijn Discovery. Nu zie ik aan de achterkant aan de onderzijde 2 torx bouten zitten. Zijn dit de enige bouten die ik moet losdraaien? En hoe zit het met de airbag? Kan die niet afgaan?
- Ik heb geen cruise control nu, ik zie wel dat als ik de cruise control dashboard schakelaar plaats dat er een stekker achterzit, het nieuwe stuur heeft ook bediening voor cruise control, is cruise control standaard voorbereidt dus kwestie van schakelaar plaatsen en stuur wisselen of is het niet zo simpel?
- Werkt de radio bediening op het stuur voor alle radios of alleen voor de originele Land Rover radio?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Mvg Roy

Roger073

Re: Meerdere vragen Discovery 2

Berichtdoor Roger073 » 20 Feb 2019, 23:22

Hoi Roy, op de 1e en 2e vraag kan ik je geen antwoord geven maar de radio moet compatibel met land rover zijn.

Edward

Re: Meerdere vragen Discovery 2

Berichtdoor Edward » 20 Feb 2019, 23:39

Stuur wisselen: idd de twee boutjes van achter losdraaien en de airbag uit het stuur pakken. Dan de centrale moer los en het stuur kan eraf. Voor de veiligheid kun je even de accupolen loshalen. Wees voorzichtig met het oproldingie dat de stroom van de stuurschakelaars doorgeeft.
Als ie schakelaar in het dash heeft zou ie ook cc moeten hebben. Maar anders even aan een testbook of Nanocom hangen en aanzetten in de ceu.

Radio moet idd compatible zijn. Oa Alpine is of was dat. Die hebben nu ook een mooie 1din radio met een reusachtig groot vast scherm. Kost natuurlijk ook wel weer een hele doos knikkers.
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Terug naar “Techniek”