Tank en uitlaat voor Defender 2.0 MPI

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Cérès

Tank en uitlaat voor Defender 2.0 MPI

Berichtdoor Cérès » 06 Feb 2019, 10:25

Dag allen,

Sinds kort in het bezit van een Defender 90 met 2.0 MPI motor (zie rubriek 'Even voorstellen').

De Defender is nu nog voorzien van een LPG installatie die ik ga demonteren. De gastank zit op de plek waar voorheen de benzinetank heeft gezeten (achter de achteras, tussen de chassisbalken), dus ik ben op zoek naar een passende benzinetank.
Verder is het laatste deel van de uitlaat slecht, maar via diverse bijdragen op het forum hier heb ik al begrepen dat daar niet aan te komen is.

Wat ik ook begrijp is dat de uitlaat specifiek gevormd is om óm de benzinetank te lopen.
Aangezien ik toch een nieuwe tank moet monteren is het misschien handig om voor een andere uitvoering te kiezen waarbij ik een bestaande uitlaat van bv een 2.25 benzine of evt een V8 passend kan maken.

Op dit moment hangt er een externe benzinepomp onder de auto die ik van plan ben te gebruiken, dus ik heb geen tank nodig waar deze ingebouwd moet worden. Verder zit de vulopening achter de achteras.

Iemand hier op het forum die goede raad voor me heeft hoe dit het beste aan te pakken?

Groet,
Cérès

The_Dutchman

Re: Tank en uitlaat voor Defender 2.0 MPI

Berichtdoor The_Dutchman » 06 Feb 2019, 13:09

Ik had voor mijn Def 90 2.0 MPI ook een nieuwe uitlaat nodig. Bleek ondoenlijk om een bestaande 2.25 of V8 uitlaat aan te passen omdat oa de diameters afweken en de verschillende plaatsing van de benzinetank. In plaats daarvan een maatwerk uitlaat laten maken. Zie topic viewtopic.php?f=14&t=9151 voor foto's en een adres.

Cérès

Re: Tank en uitlaat voor Defender 2.0 MPI

Berichtdoor Cérès » 07 Feb 2019, 14:35

Erg mooi gedaan!
Mocht het mij niet lukken met het aanpassen van iets bestaands dan moet ik ook maar iets dieper in de buidel tasten en voor custom RVS gaan.

Terug naar “Techniek”