zakelijk of particulier milieuzone

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
werneroudshoorn

zakelijk of particulier milieuzone

Berichtdoor werneroudshoorn » 06 Feb 2019, 10:52

Ik heb een Defender diesel 1999 op zakelijk kenteken. Ik mag de milieuzone in een aantal steden niet in.
Als ik mijn voertuig laat keuren voor een particulier kenteken mag ik dan de milieuzone wel in?
Gekregen antwoorden tot nu toe zijn wisselend.
Werner Oudshoorn

Ron63

Re: zakelijk of particulier milieuzone

Berichtdoor Ron63 » 06 Feb 2019, 11:51

https://www.rotterdam.nl/wonen-leven/milieuzone/

Rotterdam is duidelijk genoeg op hun site, maakt niet uit grijs of geel beide niet toegestaan. Neem aan dat je dit ook op de andere site's kan vinden van de steden waar je door heen moet.

Groet Ron
130-Td5 HCPU "Camper" 2007
110-Td5 X-tech 2006

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 06 Feb 2019, 12:53

Werner,

Ik zou gewoon een (vouw)fiets achterin gooien.
In veel gevallen kan je dan ook nog eens gratis parkeren.

Groeten MarcS

conny

Berichtdoor conny » 06 Feb 2019, 13:22

Of even je kenteken onleesbaar maken als je dat durrup in moet ;)

Everhard Mulder

Berichtdoor Everhard Mulder » 06 Feb 2019, 14:03

Hoe doe je dat, je kentekenplaat onleesbaar maken?

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 06 Feb 2019, 15:09

Everhard Mulder schreef:Hoe doe je dat, je kentekenplaat onleesbaar maken?

Dubbel vouwen :lol:
130-Td5 HCPU "Camper" 2007
110-Td5 X-tech 2006

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 06 Feb 2019, 16:41

conny schreef:Of even je kenteken onleesbaar maken als je dat durrup in moet ;)

Op rondrijden met een opzettelijk onleesbaar gemaakt kenteken staan stevige boetes. Ik denk dat ze bij "milieu-zones" extra alert op zijn op deze truuk.
Ik hoorde al wel dat een onleesbaar kenteken in Amsterdam wel handig was tegen de parkeer-belasting.
De controle wordt gedaan door met een kentekenherkenner door de straten rond te rijden en daarna te checken of er voor dat kenteken op die tijd betaald is. Zeker als je met de neus naar de gracht staat hoef je slechts iets voor je achter kenteken te plaatsen om die geautomatiseerde controle in de war te maken ... een kenteken dat op deze wijze "onleesbaar" is "gemaakt" is niet zo makkelijk beboetbaar.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 06 Feb 2019, 20:41

Het hangt er natuurlijk vanaf hoe vaak je in een milieuzone moet zijn, hoever vandaan je fatsoenlijk voor een acceptabel tarief kunt parkeren en hoeveel bagage je hebt in die gevallen.

Ik kom regelmatig in Utrecht en parkeer dan gewoon net buiten de zone en ga verder op de fiets of met m'n longboard. Heb ik veel bagage (lees; als ik meubelen of goederen moet afleveren met evt gereedschap voor montage) dan zet ik mijn eigen wagen neer bij de verhuurder en rij verder in een huurbusje.

Voor de kosten die ik daarvoor moet maken is het voor mij niet interessant om een nadere wagen te kopen........... Moet je er iedere week zijn met lading wordt het anders uiteraard. :cry: :cry:
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 06 Feb 2019, 22:48

Edward schreef:Het hangt er natuurlijk vanaf hoe vaak je in een milieuzone moet zijn, hoever vandaan je fatsoenlijk voor een acceptabel tarief kunt parkeren en hoeveel bagage je hebt in die gevallen.

Ik kom regelmatig in Utrecht en parkeer dan gewoon net buiten de zone en ga verder op de fiets of met m'n longboard. Heb ik veel bagage (lees; als ik meubelen of goederen moet afleveren met evt gereedschap voor montage) dan zet ik mijn eigen wagen neer bij de verhuurder en rij verder in een huurbusje.

Voor de kosten die ik daarvoor moet maken is het voor mij niet interessant om een nadere wagen te kopen........... Moet je er iedere week zijn met lading wordt het anders uiteraard. :cry: :cry:

Ik heb geen wagen, want bij mij zitten de paarden onder de motorkap ... en dan is het voor mij een auto.

Ik moet onregelmatig in Utrecht zijn en weet waar ik nog gratis kan parkeren (voor de deur van de moeder van een oude vriendin).

Mijn "Puma" mag de stad (nog) in, maar ik vind het onzin dat er niet een nette adequate oplossing is bedacht waarmee je echt incidenteel en met name voor het vervoer van goederen geen ontheffing kan kopen. Dat soort gevallen is normaal ook "hit-and-run" iemand rijdt de stad in, doet z'n ding en verdwijnt ook weer.
Helemaal van de dolle is het dat je met de meest smerige brom-scooters gewoon onbelemmerd de stad in mag, die dingen worden gewoonlijk tot bijna in de supermarkt geparkeerd, en dan bij vertrek, nog voor het checken van facebook, de whatsapps etc eerst onder de luifel gestart om dan de hele omgeving blauw te zetten ... de wereld zit inmiddels vol met rookvrije zones (ik ben er blij mee) maar dan kan ik wederom meeroken, nu dus mengsmering.

Groeten MarcS

tim

Berichtdoor tim » 06 Feb 2019, 23:23

Voor utrecht is er de regel dat je met een grijs kenteken auto, voorzien met je kvk inschrijving, 6 x per jaar een dagontheffing kunt verkrijgen , met 27 euro aan kosten per keer.
Heb een 2 tal grote panden in onderhoud op de Oude Gracht.
Dus eerst op de brommert de onderhoudswerkzaamheden opnemen, en dan daarna met de 110 in een etmaal zoveel mogelijk wegwerken.
Het blijft geklooi en gestress..
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Terug naar “Techniek”