Intercooler Td5 Defender 2000, vettig

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
juko

Re: Intercooler Td5 Defender 2000, vettig

Berichtdoor juko » 12 Feb 2019, 16:04

een update, intercooler is vervangen, oude was lek en op. Het vreemde is dat de turbo vervangen is in 2016, is ook nog in hele goede staat, geen speling. Waarom hebben ze dan toen niet de intercooler vervangen, deze is van laatste kwartaal 1999. Ik heb een standaard OEM Td5 intercooler laten plaatsen. Auto rijdt weet beter. Dank iedereen voor de tips en adviezen.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 12 Feb 2019, 18:46

Juko,

Ik hoop dat ook het hele inlaattraject een beetje gereinigd is.

Groeten MarcS

juko

Berichtdoor juko » 12 Feb 2019, 18:52

ja dat hebben we nagelopen. Dat viel heel erg mee. Grappig is dat bij de inlaatpijp van de Intercooler alles schoon is. Waar de lucht ( en olie) eruit ging was het een oliedrab. Nu alles schoon. Ik merk ook dat de motor lekkerder loopt. Bij hoger doortrekken in toeren rookt de motor ook niet meer.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 12 Feb 2019, 20:05

juko schreef:ja dat hebben we nagelopen. Dat viel heel erg mee. Grappig is dat bij de inlaatpijp van de Intercooler alles schoon is. Waar de lucht ( en olie) eruit ging was het een oliedrab. Nu alles schoon. Ik merk ook dat de motor lekkerder loopt. Bij hoger doortrekken in toeren rookt de motor ook niet meer.

Tja, aan de inlaatkant is het allemaal nog goed warm, aan de uitlaatkant is het afgekoeld en in de intercooler is de stroomsnelheid wat lager/meer wervelend dus slaat een olienevel daar makkelijk neer.

Dat de Td5 beter wil werken verbaast mij niks, hij krijgt meer lucht en dat alleen al is winst, en meer lucht betekent bovendien betere verbranding en dat is winst nummer twee.

Groeten MarcS

Terug naar “Techniek”