Roest Discovery 2 chassis

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
DaanD3

Roest Discovery 2 chassis

Berichtdoor DaanD3 » 17 Feb 2019, 16:18

Goedemiddag allen,

Ik ben bezig met de aankoop van een D2 uit 2000.
Prima auto alleen chassis achter heeft een bekend kwaaltje.

Met schroevendraaier er op getikt en het is allemaal wel hard, brokkelt her en der wel af maar kon geen gaten ontdekken.

Kwestie van schoonborstelen en inspuiten met Tectyl oid?
Of wordt dit serieus laswerk?
Moeilijk op afstand natuurlijk maar wellicht kan iemand er wat zinnigs over zeggen.
Bijlagen
D63618F4-193D-4F9D-AED2-381A0595E660.jpeg
C73A4DD8-E953-4AAB-9FFC-B17043BB6220.jpeg
Discovery 2 td5 2000 handbak

Edward

Re: Roest Discovery 2 chassis

Berichtdoor Edward » 17 Feb 2019, 17:58

Moeilijk te zeggen idd maar als ie onder al zo slecht is dan is de kans dat ie langs de brandstoftank nog slechter is wel best groot....

Tegelijkertijd lijkt het me weinig roest dat je ziet en vooral gedroogde tectyl oid die eraf gebarsten is. Dus het kan ook best meevallen. Gewoon goed inspecteren of het coating van wat voor soort is of stukken ijzer die daar loshangen....
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 17 Feb 2019, 18:16

Ik denk dat 'meevallen' iets te optimistisch is en dat, als je wat serieuzer tikt, er wel gaten invallen. Dat het niet allemaal opgedroogde tectyl is die los komt, maar platen roest. Echter heb ik maar een keer een Disco van onderen gezien.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Edward

Berichtdoor Edward » 17 Feb 2019, 18:58

Erik Peters schreef:Ik denk dat 'meevallen' iets te optimistisch is en dat, als je wat serieuzer tikt, er wel gaten invallen. Dat het niet allemaal opgedroogde tectyl is die los komt, maar platen roest. Echter heb ik maar een keer een Disco van onderen gezien.

Groet,

Erik.

Daarom zeg ik ook: "kán meevallen"......... Ik heb al vaak gehoord dat een D2 van binnen uit zou roesten maar ik heb bij mijn eigen Disco's een camera naar binnen gedrukt en die waren beiden brandschoon. Bij de laatste was het ook alleen maar oppervlakte roest die er zo af te schuren was.

Tegelijkertijd heb ik ook al een paar achterchassis af kunnen slijpen en een nieuwe terug mogen lassen compleet met de veerhouders omdat de het hele ding compleet doorgeroest was....

Ik blijf dus bij mijn opmerking: "Gewoon goed inspecteren of het coating van wat voor soort is of stukken ijzer die daar loshangen...." :roll: :roll:
Edward van Vugt

wilzun

Berichtdoor wilzun » 17 Feb 2019, 20:22

Ik herken het maar al te goed. Als je zelf kan lassen bespaar dat in de kosten maar er zal zeker wel plekken zijn waar dit nodig zal zijn.
Mijn wagen heb ik nu 15 jaar en door de jaren heen flink wat aan verlast alles bij elkaar had ik beter direct een gegalvaniseerd chassis kunnen nemen. Was ik zeker goedkoper uit geweest.
Nu alsnog is het chassis onderweg.
Gr William

Edward

Berichtdoor Edward » 17 Feb 2019, 20:41

wilzun schreef:Ik herken het maar al te goed. Als je zelf kan lassen bespaar dat in de kosten maar er zal zeker wel plekken zijn waar dit nodig zal zijn.
Mijn wagen heb ik nu 15 jaar en door de jaren heen flink wat aan verlast alles bij elkaar had ik beter direct een gegalvaniseerd chassis kunnen nemen. Was ik zeker goedkoper uit geweest.
Nu alsnog is het chassis onderweg.
Gr William

Niet vergelijkbaar. Een D2 chassis steekt anders in elkaar dan een Defender chassis en roest eigenlijk nauwelijks. Alleen het achterchassis doet dat tussen de achterbalk en de eerste dwarsbalk. Waarom alleen daar? Geen idee.

Maar het chassis van mijn vorige D2 was als nieuw. 350K gelopen en hooguit wat vliegroest erop. Nu een '99er binnen staan die ook alleen wat vlieg en oppervlakte roest heeft. Mijn '08 Defender chassis zag er stukken slechter uit dan het chassis van deze '99er die 3 ton meer misbruik op de klok heeft staan.
Edward van Vugt

DaanD3

Berichtdoor DaanD3 » 17 Feb 2019, 21:03

Dan laat ik deze mooi aan mij voorbij gaan en kijk ik rustig verder.

Helaas kan ik zelf niet lassen dus om alles te laten doen lijkt mij een prijzige aangelegenheid worden.

Dank voor jullie hulp!
Discovery 2 td5 2000 handbak

Terug naar “Techniek”