Pagina 2 van 2

Re: 1960 Series 2 2.25 benzine met solex Carb blijft niet stationair lopen

Geplaatst: 02 Mei 2019, 18:47
door Ron63
Heb je niet gewoon een vacuum lek veroorzaakt door een rotte inlaatpakking, als de ontsteking slecht zou zijn dan loopt hij meestal ook niet goed op toeren.

Groet

Ron

Re: 1960 Series 2 2.25 benzine met solex Carb blijft niet stationair lopen

Geplaatst: 23 Mei 2019, 22:32
door DennisV
Inmiddels Nieuwe ontsteking etc. loopt nog steeds niet dus de suggestie van inlaatpakking ga ik onderzoeken.. Zou betekenen dat de voet krom is getrokken ergens.. Tnx voor de suggestie..

Re: 1960 Series 2 2.25 benzine met solex Carb blijft niet stationair lopen

Geplaatst: 12 Jun 2019, 21:56
door DAppeldorn
euh…….. de float??????

Carb kan wel gereviseerd zijn maar is de vlotter wel afgesteld?

Bij de Zenith heb je namelijk 2 typen vlotters die elk hun eigen afstelling hebben.
Kun je geen goedkope aftermarked imitatie zenith proberen.

Bij mij deden die het altijd prima, altijd handig een 2e carb.

Re: 1960 Series 2 2.25 benzine met solex Carb blijft niet stationair lopen

Geplaatst: 12 Jun 2019, 23:36
door Edward
DennisV schreef:Inmiddels Nieuwe ontsteking etc. loopt nog steeds niet dus de suggestie van inlaatpakking ga ik onderzoeken.. Zou betekenen dat de voet krom is getrokken ergens.. Tnx voor de suggestie..



Maat van me had een nieuwe carb gemonteerd met ipv de originele kunststof tussenplaat/adapter een alu exemplaar. Dar gaaf alle hitte door aan de carb die daardoor kromtrok.

Nu heeft ie er de originele weer tussen met nog een extra hittepakking.

Re: 1960 Series 2 2.25 benzine met solex Carb blijft niet stationair lopen

Geplaatst: 01 Jul 2019, 12:07
door DennisV
Het is een redelijk vroege series 2 met een solex carb. vlotter is goed. Heb ook nog een lek in de demper gevonden (gehoord). Bedankt voor de suggesties ik neem ze in onderzoek. Nu eerst de demper afwachten..

Re: 1960 Series 2 2.25 benzine met solex Carb blijft niet stationair lopen

Geplaatst: 01 Jul 2019, 12:09
door DennisV
DAppeldorn schreef:euh…….. de float??????

Carb kan wel gereviseerd zijn maar is de vlotter wel afgesteld?

Bij de Zenith heb je namelijk 2 typen vlotters die elk hun eigen afstelling hebben.
Kun je geen goedkope aftermarked imitatie zenith proberen.

Bij mij deden die het altijd prima, altijd handig een 2e carb.


Zit een solex in.. geen zenith.. ;-)