Landrover Discovery TD5 starten zonder sleutels?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Nick_89

Landrover Discovery TD5 starten zonder sleutels?

Berichtdoor Nick_89 » 01 Apr 2019, 19:59

Beste gebruikers van dit forum,

Éerst even kort voorstellen.
Ik ben Nick, 19 jaar oud en sinds vandaag nieuw op dit forum.

Dit weekend hoorde ik dat er plannen waren de landrover Discovery 2.5 TD5 xs die al een jaar of 5 stilstaat naast de schuur maar eens naar de oud ijzerboer te brengen, dit is natuurlijk eeuwig zonde! Ik stelde voor om de land rover weer aan de praat te maken zodat we er dan tenminste nog wat lol aan kunnen beleven voordat deze ooit alsnog weggaat naar de sloop of iemand die de onderdelen wil gaan gebruiken voor zijn eigen Discovery.

Het probleem is echter dat de sleutels al jaren kwijt zijn.... tot mijn eigen grote verbazing had ik het contactslot binnen een halfuur zo weten te slopen dat deze met een schroevendraaier kon worden verdraaid. Ook het stuurslot is er dus af! Na het verwijderen van een muizennest uit het luchtfilter en het plaatsen van een frisse accu hebben we geprobeerd te auto te starten. Dit ging niet helemaal vanzelf maar uiteindelijk ging de motor naar mijn mening snel genoeg rond maar van aanslaan was geen sprake....
Als de opvoerpomp bij de tank aanstaat komt er schone brandstof uit de leiding die er bij de brandstof temperatuursensor ingaat.

Zelf denk ik echter dat ons probleem bij het contactslot zit... iets met een startonderbreker waardoor de moter niet wil aanslaan?
Op het dashboard knipperen 2 groene lampjes met een M en een S erin?
Mijn vraag is dus eigenlijk of dit op een of andere manier te omzeilen is? Het hoeft niet volgens de boekjes als hij het maar gewoon doet!

De auto is niet gestolen o.i.d de status van het kenteken staat echter wel op geëxporteerd.... dus of het allemaal 100% zuiver koffie is.....

Alle antwoorden op de vragen zijn welkom!

Groet Nick

Edward

Re: Landrover Discovery TD5 starten zonder sleutels?

Berichtdoor Edward » 01 Apr 2019, 20:55

Er zit idd een startonderbreker op een Disco II. Maar je had gewoon nieuwe sleutels bij de dealer kunnen ophalen. Was te simpel zeker?

Het alarm is uit te zetten maar de startonderbreker niet. Je hebt dus een transponder uit de sleutel nodig om het aan het lopen te krijgen..........
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Roger

Berichtdoor Roger » 01 Apr 2019, 21:00

M en S lampjes die knipperen is meestal omdat je start met de versnellingspook niet in P of N.

Maar een D2 heeft nogal wat electronica.
zeker een startonderbreker ook nog.

zonder goede sleutel niet te starten. ook wel logisch.

lijkt mij dat je een boel aan het slopen bent terwijl je het ook netjes had kunnen doen.
maar goed...........
:(
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
Toyota Hilux D4
UNIC 75 PC camper 4x4 truck

Edward

Berichtdoor Edward » 01 Apr 2019, 21:05

Roger schreef:M en S lampjes die knipperen is meestal omdat je start met de versnellingspook niet in P of N.

Maar een D2 heeft nogal wat electronica.
zeker een startonderbreker ook nog.

zonder goede sleutel niet te starten. ook wel logisch.

lijkt mij dat je een boel aan het slopen bent terwijl je het ook netjes had kunnen doen.
maar goed...........
:(

Dat, maar zelfs als je hem in onderdelen verkoopt brengt ie 2000 euri op. Dus de optie van de oudijzerboer is gewoon letterlijk geld verbranden...
Edward van Vugt

Nick_89

Berichtdoor Nick_89 » 01 Apr 2019, 21:09

Ik was zelf eerlijk gezegd van mening dat een dealer niet zomaar sleutels gaat meegeven van een auto waarvan je geen papierwerk kunt tonen of überhaupt de oude sleutel hebt?

Maar er moet toch een manier zijn om die startonderbreker te omzeilen?
Anders breng ik ze binnenkort naar de sloop maar dat vind ik ook weer zonde eigenlijk...

OttoVink

Berichtdoor OttoVink » 01 Apr 2019, 23:54

hoe doet het dievengilde het dan? in engeland worden (jonge) defenders volop gestolen.

Edward

Berichtdoor Edward » 02 Apr 2019, 08:13

Nick_89 schreef:
Het probleem is echter dat de sleutels al jaren kwijt zijn....
Groet Nick

Er staat nergens dat er ook geen papieren bij zijn. Hoe weet jij dan de herkomst van de auto? :shock: :shock:

En er zal vast een weg omheen zijn, ze worden idd ook gejat............ Ik zou eerst een VIN check doen bij dealer en Rdw.........
Edward van Vugt

conny

Berichtdoor conny » 02 Apr 2019, 13:32

Nick, voor 200 euro kom ik m ophalen; dan istie van het weekend nog weg.

Nick_89

Berichtdoor Nick_89 » 02 Apr 2019, 18:35

Edward schreef:
Nick_89 schreef:
Groet Nick

Er staat nergens dat er ook geen papieren bij zijn. Hoe weet jij dan de herkomst van de auto? :shock: :shock:

En er zal vast een weg omheen zijn, ze worden idd ook gejat............ Ik zou eerst een VIN check doen bij dealer en Rdw.........

Een bekende van ons heeft de auto toen der tijd aangeschaft samen met een andere landrover disco waarvan de motor ontbreekt. Het plan was om van 2 auto’s een goede te maken. Dit is er echter nooit van gekomen ik kan wel even aan hem vragen wat hij qua papierwerk nog heeft liggen maar zoals ik al zei, als ik het kenteken invoer op een kenteken check app geeft hij aan dat de kentekenstatus op geëxporteerd staat....
ik vermoed zelf iets in de zin als gebruikt om om te katten en na een aantal jaar voor export naar het buitenland gegaan?

Maar ik wil gerust de moeite nemen om zon vin check te doen hoor maar mocht hier nou wel uit komen dat de auto niet helemaal eerlijk is, wat zijn dan voor mij de consequenties?

Groet Nick

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 03 Apr 2019, 18:14

Nick_89 schreef:
Edward schreef:
Nick_89 schreef:
Groet Nick

Een bekende van ons heeft de auto toen der tijd aangeschaft samen met een andere landrover disco waarvan de motor ontbreekt. Het plan was om van 2 auto’s een goede te maken. Dit is er echter nooit van gekomen ik kan wel even aan hem vragen wat hij qua papierwerk nog heeft liggen maar zoals ik al zei, als ik het kenteken invoer op een kenteken check app geeft hij aan dat de kentekenstatus op geëxporteerd staat....
ik vermoed zelf iets in de zin als gebruikt om om te katten en na een aantal jaar voor export naar het buitenland gegaan?

Maar ik wil gerust de moeite nemen om zon vin check te doen hoor maar mocht hier nou wel uit komen dat de auto niet helemaal eerlijk is, wat zijn dan voor mij de consequenties?

Nick,

Aangeven als geëxporteerd wordt wel gedaan om een auto op "alternatieve" wijze voor een langere tijd te schorsen en/of voor sloop te kunnen gebruiken (het is bedoeld voor een auto die langere tijd of definitief in het buitenland verblijft, en daar ook geregistreerd wordt). Dat ie nog steeds geregistreerd staat maakt (denkelijk) dat herinvoer redelijk gemakkelijk is.

En, dat ie als geëxporteerd geregistreerd staat lijkt mij eigenlijk een geruststellende zaak, gestolen en illegaal in Nederland zou een stuk beroerder zijn. Je kan het chassisnummer etc nog eens checken om zeker te weten dat er verder geen omkat-werk in het spel is.

Groeten MarcS

Terug naar “Techniek”