Start probleempje

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Pauldevoijs

Start probleempje

Berichtdoor Pauldevoijs » 01 Apr 2019, 20:13

Hallo,

heb sinds 4 weken een Td5 van 2003. De wagen bevalt prima, heeft alleen (soms) een start problem. startmotor draait rond, maar het lijkt wel alsof er niet genoeg diesel wordt aangevoerd, voordat hij werkelijk stationair blijft lopen. Vandaag overkwam mijn vrouw het tweemaal dat de motor aflsoeg, terwijl ze reed. Lijkt me ook te duiden op een gebruik aan Dieseltoevoer. Enige ervaring of tips van de technische beter bekenden (dan ik)??
Thanks

trix G4

Re: Start probleempje

Berichtdoor trix G4 » 01 Apr 2019, 20:46

Dat start probleem komt me heel bekend voor....ik heb dat al een half jaar en weet niet precies wat het is.
Alles sensoren geven goede waardes. Brandstofplaatsjes al vernieuwd en verstuivers laten controleren
Accu als vernieuwd

Wat je eens zou kunnen bekijken is of bij jullie de accu nog wel voldoende volt afgeeft
Een td5 schijnt daar heel erg gevoelig voor te zijn
Als ik hoor dat het tijdens het rijden de motor afslaat, zou ik als eerste de conditie van je accu eens checken

Succes

Edward

Berichtdoor Edward » 01 Apr 2019, 21:03

Probeer eens of ie beter start als je de pomp in de tank een tijd laat draaien. Desnoods weer even van contact en opnieuw de pomp laten draaien. Start ie dan beter is het waarschijnlijk toch lucht vd brandplaatjes.

Dat afslaan tijdens het rijden had ik ook met m'n nieuwe ouwe Disco en omdat ik em lang wil houden heb ik de brandplaatjes, pomp in de tank en de brandstoffilter houder vervangen.

Brandplaatjes moet waarschijnlijk opnieuw want als ie lang stilstaat moet ie nog steeds uitvoerig ontluchten.

Maar pinpointen wat nu de oplossing was voor het afslaan is een beetje lastig als je als je alles tegelijk doet. Dus daar heb je eigenlijk geen zak aan :lol: :lol: :lol:
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

vandeven

Berichtdoor vandeven » 03 Apr 2019, 12:29

brandstofpomp,in de tank moet 4bar brandstof druk geven als je ze goed hoort janken is het niet goed brand plaatjes en o ringen vernieuwen op de verstuivers heb ik bij mijn td5 ook gedaan, alle problemen weg
mvg luc

Terug naar “Techniek”