banden

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
islander

banden

Berichtdoor islander » 22 Apr 2019, 21:01

Heeft er iemand ervaring met de banden van het merk Falken en dan meer bepaalt het type WILDPEAK M/T
Vooral kwa baanvastheid , en slijtage

Landmarcs

Re: banden

Berichtdoor Landmarcs » 23 Apr 2019, 09:11

islander,

Nee geen ervaringen, niet echt mijn banden-type. Wel even gekeken, er zijn reviews te vinden, zo zag ik twee nogal jubelende tijdschrift-artikeltjes, maar je weet nooit zeker of ze niet alles wat nieuw is ophemelen. Bovendien leek het erop dat beide met name als maatlat de oudere MT band namen, en dan zijn nieuwere banden heel gauw een verbetering.

Wellicht is het ook handig als je aangeeft welke bandenmaat je zoekt, onder wat voor auto en voor welk gebruik.

Persoonlijk heb ik de ervaring dat je met een betere moderne AT band heel erg ver komt. Dit geeft te denken: is het verleggen van de limiet in de limiet-gevallen het nog wel waard ... je verliest aan grip en weggedrag zolang je op de verharde weg rijdt (en de meesten van ons doen dat uiteindelijk toch een best hoog percentage van de tijd, en nog meer in kilometers), en de MT band is toch altijd extra lawaaiig (zelfs deze Falken Wildpeak MT, de nieuwste versie zou stiller als gewoonlijk zijn, maar dan nog bleek ie lawaaiiger te worden met een toenemende slijtage -- de bandenbakker heeft dus het profiel slim geoptimaliseerd: met de nieuwe ben je blij, en met de tijd wen je wel aan het geluid).

Groeten MarcS

Terug naar “Techniek”