monteren 27 MC antenne op roofrack

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Bowmore_and_more

monteren 27 MC antenne op roofrack

Berichtdoor Bowmore_and_more » 05 Mei 2019, 09:03

Op mijn 130 wil ik een CB antenne monteren, bij voorkeur op mijn (Masai) roofrack. Ik hoor tegenstrijdige berichten over het hebben van grond. De ene meent dat het staal (aangesloten op de massa) moet zijn, de ander weet te melden dat het alu dakvoldoende afstraling zou geven...

Het roofrack bestaat uit gepoedercoate buizen, die aan elkaar gebouw zijn, als ik daar massa op wil hebben, moet ik dus op iedere buis iets maken, met alle roestrisico's van dien.

Ik heb een Sirio Turbo line 1000 antenne (dus geen "noground"). Kan ik die op een van de standaard montage gaten op het rack monteren? Is het verstandig om bv een RVS hoeklijn te gebruiken om wat massa onder de antenne te hebben?
André Nagel

Lage sportwagens zijn best leuk... ze maken alleen van die lelijke krassen op je differentieel..

Freelander TD4 (verkocht)
Discovery TD5 (2004) (verkocht)

Defender 130 2.2 TD4 HCPU (2015)

Bowmore_and_more

Re: monteren 27 MC antenne op roofrack

Berichtdoor Bowmore_and_more » 11 Mei 2019, 18:00

Probleem opgelost.

Ik kreeg de antenne in de verste verte niet 1 op1.. Nu heb ik van installatiedraad een spoel met massa gemaakt en die om de voet van de antenne gedraaid. Nu nog wel even testen hoe het bereik is, maar de antenne staat 1 op1..
André Nagel

Lage sportwagens zijn best leuk... ze maken alleen van die lelijke krassen op je differentieel..

Freelander TD4 (verkocht)
Discovery TD5 (2004) (verkocht)

Defender 130 2.2 TD4 HCPU (2015)

Terug naar “Techniek”