Freelander TD4 start moeizaam

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Jerry

Freelander TD4 start moeizaam

Berichtdoor Jerry » 07 Mei 2019, 23:01

Goedenavond. Ik heb mij reeds voorgesteld maar die post heb ik niet gezien.
Mijn naam is Jerry en ik woon in Lelystad.
Vorige week heb ik een Freelander Td4 uit 2004 gekocht.
Ik ben super positief verrast door de rij eigenschappen van de auto en hoop er nog een tijd in t ekunnen rijden.
Ik heb voor de FL gekozen omdat ik weleens een zware aanhanger moet vervoeren.
Helaas is de auto niet probleemloos en start hij wat moeizaam. Je moet wat langer doorstarten voordat hij aanslaat.
Ik vond een bon in de auto en heb de garage gebeld die op de bon staat. Deze vertelde mij dat de auto in Januari voorzien is van nieuwe gloeibougies en op 19 maart zijn 2 verstuivers vervangen (bon en test rapport aanwezig) omdat de auto stotterde als hij koud was.
Nu heb ik het volgende opgemerkt: smorgens als ik contact aanzet krijg ik het gloeilampje aan. Als ik 2x gloei start hij vrij vlot. Maar de rest van de dag krijg ik het gloeispiraaltje niet te zien bij contact en de auto heeft wat lang doorstarten nodig om aan te slaan.
Kan het zijn dat de Gloeirelais stuk is? Of wat kan het anders zijn?
Alvast bedankt voor het meedenken

Jan Gremmer

Re: Freelander TD4 start moeizaam

Berichtdoor Jan Gremmer » 15 Jul 2019, 19:21

Hallo je ziet het lampje alleen als die koud is.
ik zie bij zomerdag het lampje ook niet pas als het weer een beetje kouder wordt.
misschien een heel klein lekje in de brandstofleiding zo klein dat er amper diesel uit komt maar wel lucht naar binnen zuigt, dan loopt het diesel terug richting tank en moet je langer doorstarten.

Terug naar “Techniek”