Chassis restaureren

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Erik Peters

Re: Chassis restaureren

Berichtdoor Erik Peters » 13 Jun 2019, 08:59

DAppeldorn schreef:Ook zitten er genoeg gaten in voor het verzinken, anders kregen ze er ook geen verf in bij het dompelen.

Dat betwijfel ik, dat de verf er in en weer uit loopt via de aanwezige gaten dat wel, maar er blijven een aantal plekken over, waar ondergedompeld luchtinsluiting plaats heeft en waar geen verf komt. En dat lijkt mij met het vloeibare zink niet anders.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Re: Chassis restaureren

Berichtdoor Landmarcs » 08 Jul 2019, 14:40

Edward schreef:
Landmarcs schreef:Wat mij overigens verbaast is dat er geen markt is voor een degelijke tegenhanger, maar ik begreep zijn de zijn de meeste vervangingsbalken van het "originele" design.

Bij de originele trekhaak zitten bussen om tussen het uiteinde te doen om die niet plat te trekken. Die heb ik hier nog een paar, mag je wel hebben.

En er zijn diverse aanbieders die een 5mm zware variant aanbieden. Dixon Fabrication, Black Sheep (als die nog bestaat want het is iedere keer wel en dan weer niet) Devon 4x4 zijn er een paar van. Zijn er vast meer maar deze van deze gasten heb ik er wel eens gehad.

De bussen (met dank aan Edward) zitten ertussen.

Even kijken en daarna was het duidelijk en kwamen ze opvallend makkelijk op hun plek.
Één uiteinde vroeg om wat gepast geweld teneinde iets ruimte terug te winnen, het andere uiteinde was kennelijk altijd al ruim geweest want daar moest ik alles alsnog stevig aandraaien.

In ieder geval zitten mijn bumperettes nu - na bijna 9 jaar - weer zoals het hoort, zonder kreukelzones.
Door de samenhang die de bussen veroorzaken kunnen de uiteinden niet meer zo makkelijk torderen, de bumperettes zitten dus een stuk beter.
En ... als ze nu een echt harde tik krijgen dan knakt het rear-X-member direct naast het chassis :o

Groeten MarcS

Terug naar “Techniek”