Gordels achterin

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
geThijsM

Gordels achterin

Berichtdoor geThijsM » 02 Jun 2019, 23:12

Hallo allemaal, ik ben dus druk bezig op allerlei onderdelen informatie te verzamelen, superbedankt voor al jullie input!

ik heb in mijn LR Series 3 Santana uit 1980 achterin twee bankjes tegenover elkaar staan. Ik wil hier gordels inmaken, zodat mijn dochter en haar vriendinnetjes blijven zitten achterin. ;) Ik heb de bezwaren her en der al gelezen, maar wil ze toch installeren. Ik heb ze al besteld en in huis, besteld bij Paddock, 'Retractable Lap Belt' heten ze.

Nou heb ik zitten kijken waar ik die dingen aan vast maak en kan niet echt een bevestgingspunt vinden. Moet ik hiervoor een gat in de bodem waar de bankjes aan gemonteerd zijn boren en ze daar aan vast zetten, of is hier een standaard bevestigingspunt voor?

Erik Peters

Re: Gordels achterin

Berichtdoor Erik Peters » 03 Jun 2019, 18:53

Voor de bevestiging van gordels zijn bij mijn Defender(s) speciale buizen (achter de zittingen) gemonteerd waar de gordels aan bevestigd worden.
Die buizen zitten zelfs nog vast gebout aan de achterste dwarsbalk.
De gordels simpelweg aan de aluminium plaat zetten is niet sterk genoeg, je moet extra (stalen) verstevigingen aanbrengen, zoiets bijvoorbeeld:
Schermafbeelding 2019-06-03 om 19.01.01.png

Schermafbeelding 2019-06-03 om 18.56.39.png
Maar je zou ook bij een Land Rover sloperij kunnen kijken wat daar mogelijk nog is.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Joep Weijers

Berichtdoor Joep Weijers » 03 Jun 2019, 22:57

Mijn 86er 110 heeft ook geen bevestigingspunten achterin, maar ik wilde ze ook om een stel Scouts op hun plaats te houden (ongelofelijk hoe hard die gaan stuiteren als ze mee mogen rijden). Ik heb dezelfde retractable lap belts van Paddocks gehaald.

Voor de montage heb ik een stevige strip staal aan het frame van het bankje gebout. Bankje zit met 4 stevige bouten op zijn plek, dus hoewel het vast niet zo stevig is als de extra strippen in de latere stations, het gaat ook zeker niet zomaar los komen.

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 04 Jun 2019, 00:26

Joep Weijers schreef:Voor de montage heb ik een stevige strip staal aan het frame van het bankje gebout. Bankje zit met 4 stevige bouten op zijn plek, dus hoewel het vast niet zo stevig is als de extra strippen in de latere stations, het gaat ook zeker niet zomaar los komen.
Ook voor de 1983 - 1986 stationwagens waren dezelfde onderdelen leverbaar (misschien onder een ander onderdeelnummer).
Normaal worden die boutjes waarmee de bankjes vastzitten amper belast. Door de gordels kan er nu ook aan worden getrokken. Land Rover maakt niet voor niets stalen verstevigingen onder de aluminium plaat of zet e.e.a. aan het chassis en stalen C-stijl vast.

Dit zijn de laatste systemen:
Schermafbeelding 2019-06-04 om 23.53.02.png
Schermafbeelding 2019-06-04 om 00.33.59.png
Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

geThijsM

Berichtdoor geThijsM » 26 Jun 2019, 08:51

Ah, super bedankt voor jullie reacties, Hier kan ik mee aan de slag!

Terug naar “Techniek”