Discovery td5 doet niets meer!

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 6061
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Discovery td5 doet niets meer!

Berichtdoor Edward » 19 Dec 2019, 18:27

Brabo schreef:N
Ik ken die jongens al vele jaren en als gesuggereerd wordt dat ze woekerprijzen hanteren dan zal iedereen die ze kent voor ze opkomen... dus ik ook.
het is al met al goed afgelopen.


Top dat ie weer lekker rijdt!!

Over die automaat: ik heb nergens gesuggereerd dat "ze" woekerprijzen hanteren. Geen idee wie "ze" zijn en dat boeit ook niet.

Wel blijf ik erbij dat een standaard automaat revisie om en nabij de 1500 kost. Dat betaal je bij Peter de Koning en bij diverse anderen.

Top dat je tevreden bent, maar 3500 euro is gewoon veel geld tenzij er nog een hoop gedaan is dat je niet vermeld.........
Laatst gewijzigd door Edward op 23 Dec 2019, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Gebruikersavatar
dyngo
Berichten: 104
Lid geworden op: 09 Okt 2015, 12:44
Locatie: Beutenaken

Re: Discovery td5 doet niets meer!

Berichtdoor dyngo » 22 Dec 2019, 21:41

Lees gezellig dit verhaal eens door.
Heb weinig met diesel, laat staan TD5.
Sta nooit stil met de V8, ook niet in Spanje.
En maar betalen voor die ANWB, jaar in jaar uit.
Ach, zo help je mensen verder ..

Landmarcs
Berichten: 6850
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Discovery td5 doet niets meer!

Berichtdoor Landmarcs » 23 Dec 2019, 11:55

dyngo schreef:Lees gezellig dit verhaal eens door.
Heb weinig met diesel, laat staan TD5.
Sta nooit stil met de V8, ook niet in Spanje.
En maar betalen voor die ANWB, jaar in jaar uit.
Ach, zo help je mensen verder ..


Tja ... ik had met de Td5 de ANWB pas nodig toen de auto op z'n gepoetste kant was geland.
Helemaal blij met de afhandeling door de ANWB was ik niet, het had beter gekund.
Maar goed, uiteindelijk komt alles dan op z'n pootjes terecht (zelfs die Td5, die nog steeds rondrijdt).

Ik denk dat een V8 het ook niet leuk vindt om op z'n gepoetste kant te landen.

Verder is het natuurlijk casuïstiek, en net als met de krant: alleen de de uitzondering is nieuws.

Groeten MarcS

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 6061
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Discovery td5 doet niets meer!

Berichtdoor Edward » 23 Dec 2019, 14:48

De vorige Disco naar de 350K gereden zonder problemen. Nooit de Anwb nodig gehad behalve één keer een kapotte ECU. Dan doet een V8 het ook niet meer tenzij je een primitief fossiel rijdt met alle bijbehorende comfort, roest en onderhoud.

Ken verdomde weinig V8 blokken die 350K op de klok hebben.............

Betrouwbaarder dan een diesel wordt het niet. Dat is geen mening maar een onderzocht feit.

Alleen elektrisch zal wellicht nog minder problemen geven, Tesla's zijn de 1.5 miljoen als voorbij zonder problemen aan de aandrijflijn. Alleen alles daaromheen zoals deurklinken, airco, displays, etc geeft problemen. Maar dat zal bij de latere modellen ook vast al wel beter zijn.
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Gebruikersavatar
dyngo
Berichten: 104
Lid geworden op: 09 Okt 2015, 12:44
Locatie: Beutenaken

Re: Discovery td5 doet niets meer!

Berichtdoor dyngo » 23 Dec 2019, 21:25

Tellen is moeilijk in een 70er Range Rover.
Elke 100.000 begint het opnieuw.
En hoeveel keer was de teller rond gegaan voor je de auto kocht ?
Ook de RDW weet dat niet meer.
Heb een officiele berisping voor een Range Rover waar de tellerstand terug was op nul.
Staat nu vast verankerd in hun software. Kom ik nooit meer van af.
Voor iedereen leesbaar op hun site. Hij sjoemelt met de km stand.

Mijn eerste RR uit 1983 kocht ik als afgeleefd wrak op grijs kenteken + LPG.
Die heeft bij mij nog 200.000 km gemaakt met meest een trailer + Range Rover er op.
Lange tochten van België naar de Krim (Terhorst).
Liep steeds mooier, maar einde grijs kenteken was einde auto voor mij.
Intussen mijn 73er gebouwd.
Die heeft nu ca 150.000 gereden met een 3,9 V8 ingebouwd met km stand 200.000 uit een 90er.
Dat zijn er nu dan zo'n 350.000 bij elkaar.
Heeft toen wel een nieuwe nokkenas gekregen.
De andere motoren zijn jonger.

Het is zeker geen onbetrouwbare motor.
Zonder electronica zo simpel dat je altijd thuiskomt.


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten