Discovery td5 doet niets meer!

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Edward

Re: Discovery td5 doet niets meer!

Berichtdoor Edward » 07 Aug 2019, 19:08

Wat kan mij die temperatuur schelen? Die moet gewoon goed zijn. :shock:

Als ik de hele rit op allerlei meters moet gaan kijken of de wagen nog heel is kan ik hem beter binnenzetten voor een flinke revisie.

Heb in 300K Disco II nog nooit op de temp van wat dan ook hoeven letten..... Gewoon zorgen dat het hok in orde is.

Voor TS is het nu ook gewoon zaak om een nieuwe koppakking te (laten) monteren en goed te laten controleren of de kop geen schade heeft opgelopen. Daarna gewoon weer lekker verder rijden!
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

conny

Berichtdoor conny » 07 Aug 2019, 21:44

Een td5 heeft een watergekoelde olie koeler (ja ja). Die zit onder dat hitteplaatje met dat handje erop. Daar zit een slangetje van zo'n 10 cm; dat scheurt na 20 jaar. Daar komt die stoom vandaan. ;)
Slangetje vervangen en hopen dat kop nog recht is.

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 08 Aug 2019, 12:39

conny schreef:Een td5 heeft een watergekoelde olie koeler (ja ja). Die zit onder dat hitteplaatje met dat handje erop.

Mooi dat ik dit nu weet.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

rolandrover

Berichtdoor rolandrover » 08 Aug 2019, 23:15

Dat befaamde waterslangetje heeft mij ook ooit parten gespeeld, stoomwolk vanonder de auto,want dat koelmiddel valt recht op de uitlaatpijp, water bijgevuld,en na vervanging van dat vermalijde pijpje weer het juiste koelmiddel erin en rijden,de motor heeft alles doorstaan zonder gevolgen ,een td5 is best wel bulletproof

Brabo

Berichtdoor Brabo » 09 Aug 2019, 01:57

Nou jongens.... dat klinkt eigenlijk allemaal best wel bemoedigend.
Ik denk dat de auto ondertussen wel in Nederland gearriveerd zal zijn dus ik zal mijn garage morgen eens bellen of ze er al iets slims over kunnen zeggen.
Als de schade beperkt is ga ik eens lekker uit eten.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 09 Aug 2019, 18:39

Brabo schreef:Nou jongens.... dat klinkt eigenlijk allemaal best wel bemoedigend.
Ik denk dat de auto ondertussen wel in Nederland gearriveerd zal zijn dus ik zal mijn garage morgen eens bellen of ze er al iets slims over kunnen zeggen.

Als de schade echt beperkt is tot dat slangetje kan je een aardig feestje bouwen (en ons allemaal uitnodigen).

Groeten MarcS

deusjevo

Berichtdoor deusjevo » 09 Aug 2019, 20:18

Brabo schreef:Nou jongens.... dat klinkt eigenlijk allemaal best wel bemoedigend.

Je verzekeraar zal er minder vrolijk van worden vrees ik dat ze zo’n defect daar niet gevonden hebben en auto gerepatrieerd is. :)

Edward

Berichtdoor Edward » 09 Aug 2019, 20:27

deusjevo schreef:

Je verzekeraar zal er minder vrolijk van worden vrees ik dat ze zo’n defect daar niet gevonden hebben en auto gerepatrieerd is. :)

Het is voor TS niet relevant of de verzekeraar al dan niet vrolijk is. Dat doet er niet toe. Het enige relevante zijn de polisvoorwaarden. :roll: :roll:
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

deusjevo

Berichtdoor deusjevo » 09 Aug 2019, 22:18

Vergeef mij mijn irrelevantie :roll:

Brabo

Berichtdoor Brabo » 10 Aug 2019, 03:32

Tsja.... de ANWB wegenwacht heeft de garage in Spanje uitgezocht.
Vervolgens hebben ze me gebeld met de diagnose (schade aan de transmissie) waarop ik aangaf dat die in januari volledig gereviseerd is en dat die op geen enkele wijze in aanraking komt met het koelsysteen... en dat die ook niet in de buurt zit van waar de stoom vandaan kwam... en dat dit dus geen inschattingsfoutje kan zijn maar een poging om er eens flink aan te verdienen, met grote kans dat hij niet eens gemaakt wordt.
Reactie van de ANWB was: “dus u hebt liever dat hij op transport naar Nederland gaat en dat we u voorzien van een vergelijkbare auto?”. Eh.... ja... want ik denk niet dat we bij deze garage kans maken op een eerlijke diagnose.
Ik kreeg niet de indruk dat het de ANWB iets uitmaakte. Er komt natuurlijk nogal wat geld binnen ieder jaar van die tienduizenden leden die nooit een probleem hebben.
Wel jammer dat we bijna 4 dagen vast gezeten hebben op een snelweg-doorreis camping zonder winkel en zonder auto (dus geen boodschappen) waardoor we hebben moeten leven van chips en nootjes van een tankstation verderop.
Ze hadden overigens wel wijn.

Terug naar “Techniek”