Gaten in voetenbak Lightweight

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roamer

Gaten in voetenbak Lightweight

Berichtdoor Roamer » 23 Aug 2019, 16:28

Hallo luitjes,

Nu dat de LW zijn 40ste verjaardag heeft mogen vieren rijd ik er met veel plezier een kleine maand mee rond.
Ik had al het e.e.a. vervangen en had de wielen aan de voorzijde verwijderd omdat ik de swivels wilde servicen.
Toen viel mijn oog op een roestplekje buitenkant voetenbak passagiers zijde. Ben met een schroevendraaier gaan poeren en zie hier onder het resultaat. Ik vind het eigenlijk wel meevallen. (Heb heul veel erger gezien) Maar vraag me af of de voetenbak nog te redden is of dat ik 'm in z'n geheel moet vervangen. In het laatste geval vraag ik me af hoe dat ding eigenlijk bevestigd is.

Wie wil z'n lichtje hier op schijnen?

Foto's zijn te groot maar zijn via onderstaande link te zien.
https://photos.app.goo.gl/n5rjLRfzp21VLqiq7
Percy

Series 3 Lightweight diesel

Disco 2

Erik Peters

Re: Gaten in voetenbak Lightweight

Berichtdoor Erik Peters » 23 Aug 2019, 19:17

Die is op zijn minst 'krokant'.
Ik zou hem vernieuwen en ik verwacht dat e.e.a. ge(punt)last is.
https://shop.classicbulkheads.com/index.php?route=product/product&product_id=123
Jouw Lightweight heeft natuurlijk het stuur links, maar de foto's op de website zijn voor rechts stuur.
Dus eerst even contact opnemen en zorgen dat je een 'goede' krijgt.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Roamer

Berichtdoor Roamer » 24 Aug 2019, 19:58

Hoi Erik,

Was d'r al bang voor.
Had van anderen al gelezen dat ze de puntlassen met plamuurmes of beitel te lijf zijn gegaan; daarna met popnagels vastgezet.
Zat zelf te denken iets als Sika 292 te gebruiken. Goed idee of niet?
Percy

Series 3 Lightweight diesel

Disco 2

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 24 Aug 2019, 21:26

Of gewoon een puntlasboortje kopen van midlock, dan hou je gewoon vlees over om het weer opnieuw te bevestigen.

Doeg

Ron
130-Td5 HCPU "Camper" 2007
110-Td5 X-tech 2006

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 25 Aug 2019, 00:13

Ron63 schreef:Of gewoon een puntlasboortje kopen van midlock, dan hou je gewoon vlees over om het weer opnieuw te bevestigen.

Ik zou de puntlassen gewoon uitboren, met een 8 mm hss boor o.i.d., de nieuwe bak eronder en de gaten weer dichtlassen. Het lasapparaat zo 'hoog' zetten dat je net niet door het plaatwerk van de nieuwe voetenbak heen brandt. De lasbolletjes glad slijpen, een nadenkit aanbrengen (bv. Sikaflex) en dan afwerken. Dan zit het weer 'origineel'.
Met lijmkit en popnagels bevestigen kan natuurlijk wel, maar is niet mijn manier van repareren.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Terug naar “Techniek”