Aanhangerstekker RRC

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Koiter

Aanhangerstekker RRC

Berichtdoor Koiter » 15 Sep 2019, 10:08

Beste,
Ik ben van plan een trekhaak te maken op onze RRC, waarvoor ik een 3500kg trekhaak heb gekocht
van een sloper (met TUV plaatje). Nu zit hier een 7 polige stekker op met wat losse draden
welke aangesloten moeten worden op de auto. Na enig zoekwerk kwam ik erachter dat deze aansluiting
onder het rechter achterlicht ligt. Weet iemand welke pool welk signaal doorgeeft?
En zijn hier ook contrastekkers voor te krijgen om de stekkerdoos op deze stekker aan te sluiten?

Bij voorbaad dank,
Koiter

Koiter

Re: Aanhangerstekker RRC

Berichtdoor Koiter » 09 Okt 2019, 20:44

Kan niemand mij verder helpen?

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 10 Okt 2019, 18:59

Koiter schreef:Na enig zoekwerk kwam ik erachter dat deze aansluiting onder het rechter achterlicht ligt. En zijn hier ook contrastekkers voor te krijgen om de stekkerdoos op deze stekker aan te sluiten?

Als er een stekker, voor de aansluiting van een aanhangercontactdoos, bij het achterlicht zit, dan is er vast ook wel een contrastekker leverbaar.
Koiter schreef:Weet iemand welke pool welk signaal doorgeeft?

Dat is toch eenvoudig te meten. En anders kun je aan de hand van het bedradingsschema de kleurtjes wel achterhalen.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

deusjevo

Berichtdoor deusjevo » 10 Okt 2019, 19:49

Koiter schreef:Beste,
Ik ben van plan een trekhaak te maken op onze RRC, waarvoor ik een 3500kg trekhaak heb gekocht
van een sloper (met TUV plaatje).

Met de stekkers aansluiten kan je niet niet adviseren.
Wel een andere vraag, heb je een trekgewicht staan op je kenteken?
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT

En ook nog wat modern gescharrel....

Koiter

Berichtdoor Koiter » 18 Okt 2019, 17:33

deusjevo schreef:
Koiter schreef:Beste,
van een sloper (met TUV plaatje).

Met de stekkers aansluiten kan je niet niet adviseren.
Wel een andere vraag, heb je een trekgewicht staan op je kenteken?

Ik heb even gekeken, en op het kenteken staat een trekgewicht van 3500kg.
Het aansluiten zal ik dan wel moeten proberen meten welke draad waar hoort.

Nu zit ik met het volgende, net heb ik geprobeerd de trekhaak te monteren, alleen kom ik nu in de problemen met de
Brandstoftank. Deze zit een klein stukje in de weg, is dit normaal? Moet ik nog meer dingen aanpassen?

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 18 Okt 2019, 23:36

Koiter schreef:Nu zit ik met het volgende, net heb ik geprobeerd de trekhaak te monteren, alleen kom ik nu in de problemen met de
Brandstoftank. Deze zit een klein stukje in de weg, is dit normaal? Moet ik nog meer dingen aanpassen?

Normaal hoort een trekhaak gewoon te passen, zonder veranderingen aan: of de trekhaak dan wel de tank of een ander auto-onderdeel.
Mogelijk is er ooit eens een andere (niet originele) tank gemonteerd onder de auto??
Maar dat weet ik niet.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

RaRo74

Berichtdoor RaRo74 » 19 Okt 2019, 12:11

Koiter schreef:Nu zit ik met het volgende, net heb ik geprobeerd de trekhaak te monteren, alleen kom ik nu in de problemen met de

Heb je foto's om hier te plaatsen? Dan kijken we met je mee.
RaRo74
Het is een blauwe.............

Koiter

Berichtdoor Koiter » 21 Okt 2019, 07:52

RaRo74 schreef:

Ik heb even geprobeerd te plaatsen, alleen zijn volgens de site de bestanden te groot...
Enig idee hoe dit op te lossen is?

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 21 Okt 2019, 21:11

Koiter schreef:
RaRo74 schreef:

Ik heb even geprobeerd te plaatsen, alleen zijn volgens de site de bestanden te groot...

Maak (kopieën van) de bestanden kleiner ....
.... daar zijn allerlei oplossingen voor, hulpprogrammaatjes, en wellicht gewoon al iets dat al op je computer staat.

Groeten MarcS

deusjevo

Berichtdoor deusjevo » 21 Okt 2019, 23:20

Koiter schreef:Ik heb even geprobeerd te plaatsen, alleen zijn volgens de site de bestanden te groot...

Ik mail ze met hotmail nar mijzelf toe, je kan dan de grootte van het bestand aanpassen.
Variërend van iets van 200 Mb tot origineel formaat maar daarmee wordt je bestand niet kleiner.
Staan ze ook op je telefoon dan kun je ze wellicht appen naar jezelf.
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT

En ook nog wat modern gescharrel....

Terug naar “Techniek”