Vast raam in S3 109 STAWAG?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Erik Peters

Re: Vast raam in S3 109 STAWAG?

Berichtdoor Erik Peters » 20 Okt 2019, 00:13

deusjevo schreef:Een 110 HardTop heeft geen achterbank en geen zijruiten
Nee en ook geen achterzijdeuren.
deusjevo schreef:Een 110 Stationwagon met een HardTop laadruimte een achterbank maar daarachter een dichte laadruimte zonder zijruiten?

Een stationwagon met hardtop laadruimte heeft 5 deuren (met ramen) een achterbank en het deel achter de achterbank heeft geen schot en in plaats van een carrosseriedeel met schuifruiten (zie eerdere tekening) hetzelfde deel maar dan gewoon van vlakke plaat. Hooguit aan de achterkant nog een klein ruitje, maar zelfs dat is niet altijd het geval. dan heb je alleen de achterruit in de achterdeur. Als je zo'n auto op grijs kenteken wilt dan moet de auto bijna net zo 'verbouwd' worden als een 'normale' Stationwagon.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 20 Okt 2019, 00:22

deusjevo schreef:
Landmarcs schreef:Met iets meer voorkennis had ik ipv een 110 "E" HardTop een 110 "E" Stationwagon met "Utility-Pack" gehad.
Dus een eenvoudige 110 Stationwagon met een "HardTop" laadruimte

Nu gaat het even te snel.
Kan je even beknopt het verschil uitleggen?

Een 110 HardTop heeft geen achterbank en geen zijruiten maar een 110 Stationwagon wel?

Een 110 Stationwagon met een HardTop laadruimte een achterbank maar daarachter een dichte laadruimte zonder zijruiten?

Ja, zo ongeveer ... en een "grijs kenteken" variant heeft ook nog geen achterbank (maar een schot) en dus wel het tweede paar deuren.

Op een gegeven moment heeft LandRover bedacht dat ze dit onder de naam "Utility-Pack" konden verkopen.
Kort nadat ik mijn HardTop gekocht had kreeg ik een Franse verkoopbrochure onder ogen en na wat rekenwerk werd mij duidelijk dat een "grijskenteken" 110 Stationwagon met dit "Utility-Pack" en dus zonder alle overbodige toeters en bellen van de in Nederland aangeboden County Stationwagon maar weinig duurder was geweest -- de 110 County Stationwagon was als "grijskenteken-auto" altijd relatief duur, je betaalde voor tapijt, ruiten die weer dicht gemaakt moesten en nog zo wat extra opties die mijns inziens weinig nuttig waren -- op deze wijze waren die twee extra deuren heel prijzig.
Dat bedoel ik dus met de "commercial": Een "commercial" in de betekenis van "bedrijfsauto" en "commercial" in de betekenis van "verkoopverhaal".

Groeten MarcS

PS 't Is wel een beetje Off-Topic

deusjevo

Berichtdoor deusjevo » 20 Okt 2019, 01:14

Inderdaad OT want het ging over de 109.
Maar wel even duidelijker voor mij zo :mrgreen:
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT

En ook nog wat modern gescharrel....

Terug naar “Techniek”