Injectors en hoi

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
strange rover

Injectors en hoi

Berichtdoor strange rover » 26 Okt 2019, 20:16

Allereerst wil ik me even voorstellen. Mijn naam is Bas en heb onlangs een lekkende rokende en gebrekkige series Landrover Santana aangeschaft.dieseltje 1972.
Na een paar weekjes sleutelen begint het weer wat te worden. Maar loop nu toch even ergens tegenaan. Heb injectors met de lekleiding op zij. Als ik filmpjes op de YouTube bekijk zie ik altijd injectors met de lekleiding bovenop. Weet iemand het verschil? Of komt het omdat het een Santana is?
Ben benieuwd....
het tekort aan vermogen wordt goedgemaakt door de waanzin van de bestuurder

Erik Peters

Re: Injectors en hoi

Berichtdoor Erik Peters » 27 Okt 2019, 23:33

Zit er dan wel een Land Rover motor in of is het wat anders, Perkins of zo.
Foto?

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 28 Okt 2019, 18:43

Hallo Bas,

Serie 2 landrover had bij de 2,25 dieseltjes ook de lekleiding aan de zijkant. Heb je dan ook lange studs in de kop met tussen de studs een stalen blokje om de verstuiver in de kop te klemmen?

Fenna
Afbeelding

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 28 Okt 2019, 19:40

Als Wikipedia het juist heeft bouwde Santana tot 1974 Series IIA.
Wikipedia zegt echter ook dat Santana vanaf 1968 aan nieuwe ontwikkelingen werkte.

Het is dus goed mogelijk dat een 1972 Santana-productie - die dus sowieso maar van kort na de introductie van de Solihull Series III dateert - een Series IIA, of een hybride tussen IIA en III betreft.

Wellicht is het een rokend, lekkend en gebrekkig monstertje, met wat geluk heeft ie (nog) wel een stevige basis -- het hangt er een beetje van af wanneer hij naar Nederland gekomen is, in de Spaanse jaren kan er veel mis gegaan zijn - het waren en zijn gewoon werkpaarden - maar chassis-roest is zeldzaam in Spanje.

Groeten MarcS
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 29 Okt 2019, 08:51, 2 keer totaal gewijzigd.

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 28 Okt 2019, 23:48

fenix2 schreef:Serie 2 landrover had bij de 2,25 dieseltjes ook de lekleiding aan de zijkant. Heb je dan ook lange studs in de kop met tussen de studs een stalen blokje om de verstuiver in de kop te klemmen?

Dit bedoel je:
Schermafbeelding 2019-10-28 om 23.45.30.png

Groet,

Erik.

p.s. Het plaatje komt uit "The Green Bible".
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 29 Okt 2019, 10:07

ja Erik,
dat bedoelde ik

Fenna
Afbeelding

strange rover

Berichtdoor strange rover » 31 Okt 2019, 09:18

Aha da's dus wel bekend, die verstuivers zo. Was namelijk bang dat deze verstuivers er niet in hoorden. Wel dus. Da's alvast mooi. Heb de kop laten reviseren. Gevlakt nieuwe klepgeleiders en zittingen. Kleppen geslepen. Nieuwe klepseals, en verstuivers gereviseerd. Rookt nu bijna niet meer. Moet alleen nog even de pomp precies op tijd zetten. Heb Al een meetbuisje geprutst van een thermometer dus dat gaat wel lukken. Bedankt voor het meedenken!
het tekort aan vermogen wordt goedgemaakt door de waanzin van de bestuurder

Terug naar “Techniek”