Defender Puma differentieel

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Bowmore_and_more

Re: Defender Puma differentieel

Berichtdoor Bowmore_and_more » 11 Nov 2019, 20:14

Dank allemaal, ik denk toch maar dat ik dit door iemand met wat meer ervaring laat doen.... Ik weet nu in ieder geval wat beter hoe en wat, dan wordt het dus een LSD incl de vereiste reparatie aan het differentieel.
André Nagel

Lage sportwagens zijn best leuk... ze maken alleen van die lelijke krassen op je differentieel..

Freelander TD4 (verkocht)
Discovery TD5 (2004) (verkocht)

Defender 130 2.2 TD4 HCPU (2015)

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 12 Nov 2019, 08:10

Bowmore_and_more schreef:Dank allemaal, ik denk toch maar dat ik dit door iemand met wat meer ervaring laat doen....

Zo'n vermoeden had ik al.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Houston

Berichtdoor Houston » 12 Nov 2019, 11:40

Landmarcs schreef:Tja ... prima zelf ... en stap voor stap in het werkplaatsboek.

Als ik zie dat hele volksstammen hun fiets wegbrengen naar de fietsenmaker ...
  ... en dat zelfs voor de meest triviale klusjes zoals een lekke band :o

Nu staat veel van het fietsonderhoud niet in een eenduidig werkplaatsboek, dat is waar ... maar moeilijk is de fiets niet echt.

Ik heb in de binnenlanden van Normandië wel eens een achter-as vervangen (van de fiets dus), gewoon langs de kant van de weg.
Je moet wat gereedschap meenemen (een ijskastdoosje gereedschap is genoeg om ± een hele fiets te demonteren, en daarna ook weer te monteren) ...
  ... en je moet een reserve-as bij je hebben - dat had ik - .
O ja, je as moet ook nog breken - en dat deed ie - want ik ben niet zo masochistisch aangelegd dat ik zonder reden een as vervang.

Groeten MarcS

Er zijn misschien nog wel meer mensen die een glazenwasser inhuren of een werkster hebben, terwijl een plee schrobben of stofzuigen misschien nog wel gemakkelijker is dan een lekke fietsband vervangen. ;)

Contribute to the scenery; drive a Land Rover!

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 12 Nov 2019, 14:18

:lol:

Ik denk dat Marc ook niet onder zijn auto kruipt en even dit klusje uit gaat voeren.

Groet

Ron
130-Td5 HCPU "Camper" 2007
110-Td5 X-tech 2006

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 12 Nov 2019, 17:01

Ron63 schreef:Ik denk dat Marc ook niet onder zijn auto kruipt en even dit klusje uit gaat voeren.

Precies, ik doe graag een kleiner klusje (overigens óók onder de auto), of ik help waar mogelijk mee.
Echter, die zaken waar fouten grotere gevolgen hebben, die laat ik graag over aan mensen die echt ervaring hebben.

Fietsen repareer en modificeer ik wel zelf (behalve laatst toen ik weer eens ondersteboven gereden werd ... toen gunde ik graag de winst aan de fietsenmaker, de rekening was voor de onbenullige automobiliste die geen oog had voor de fietser op de weg).

Hetzelfde in en om het huis: Heel wat onderhoud doe ik zelf, maar als het om de grotere klussen gaat dan vertrouw ik graag een goede timmerman, CV-man etc.   En ... sinds mijn schouder stuk gereden is (ook weer op de fiets) spendeer ik het "smartegeld" graag aan een betaalde schilder, ik kan gelukkig nog heel veel met die schouder, maar intensief gebruik leidt tot fysiek ongemak, nog afgezien van een zeker krachtverlies door die kapotte schouder.

Groeten MarcS

PS   De totaalsom aan smartegeld en schadevergoeding die ik kreeg was hoog (in vergelijking met andere zaken, en ook gewoon als je het bedrag ineens op je bankrekening ziet), als je het terugrekent naar de vergoeding per dag van je resterende leven (volgens de statistische levensverwachting) dan ben ik nog niemand tegengekomen die wil ruilen.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 12 Nov 2019, 17:07

Houston schreef:Er zijn misschien nog wel meer mensen die een glazenwasser inhuren of een werkster hebben, terwijl een plee schrobben of stofzuigen misschien nog wel gemakkelijker is dan een lekke fietsband vervangen. ;)

Als ik mag kiezen: laat mij dan die lekke fietsband maar doen.
Het glazen-wassen doe we pas als je het verschil echt als dag-en-nacht ziet.

Groeten MarcS

Terug naar “Techniek”