Lekkage Kofferbak, Disco 2

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
DakDuuf

Lekkage Kofferbak, Disco 2

Berichtdoor DakDuuf » 05 Nov 2019, 20:00

Goedemiddag,
Sinds een paar maanden trotse eigenaar van een Discovery 2.
Helaas vandaag bemerkt dat er bij de kofferbak, links boven, ergens water lekt.
Is dit een bekend euvel? Waar zou dit aan kunnen liggen?
De rubbers zien er nog goed uit, misschien een afvoer wat verstopt is?

Landmarcs

Re: Lekkage Kofferbak, Disco 2

Berichtdoor Landmarcs » 07 Nov 2019, 15:33

Dag DakDuuf,

Als de "luxe" hebt van een open dak dan heb je waarschijnlijk ook de "luxe" van verstopte afvoerleidingen.
Alleen lees ik daarbij met name over lekkages voor. Achter zouden het de rubbers van de "safari" raampjes kunnen zijn.

Het best is de tuinslang erop zetten en zoeken naar de bron.

Overigens bewijzen LandRovers dat alchemie bestaat en we niet ver zijn verwijderd van het lood in goud veranderen.
Bij een LandRover lekt water naar binnen, en er drupt olie onder uit ... :shock:

Groeten MarcS

PS   Misschien is het aardig als je je ook even onder "Nieuw" presenteert, een kiekje van je "duivenestje" wordt ook gewaardeerd.

Edward

Berichtdoor Edward » 07 Nov 2019, 18:21

Linksboven is een rekbaar begrip. De achterdeur is te stellen op de vanger en kan te los of te strak staan. Daarnaast lopen van het achterste dakraam de slangen via de hoeken naar de ruimte achter de achterlichten. Kan zijn dat een slang doorgeschuurd is.

Landmarcs schreef:Overigens bewijzen LandRovers dat alchemie bestaat en we niet ver zijn verwijderd van het lood in goud veranderen.
Bij een LandRover lekt water naar binnen, en er drupt olie onder uit ... :shock:

Groeten MarcS

En vergeet de stroomdraden niet die ook olie kunnen lekken. Dat vind je ook echt alleen in een LaRo...... :lol: :lol:
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 07 Nov 2019, 18:40

Edward schreef:... ... .
Landmarcs schreef:Overigens bewijzen LandRovers dat alchemie bestaat en we niet ver zijn verwijderd van het lood in goud veranderen.

En vergeet de stroomdraden niet die ook olie kunnen lekken. Dat vind je ook echt alleen in een LaRo...... :lol: :lol:

Die dingen heten niet voor niks stroom-draden ... de olie stroomt eruit.

Groeten MarcS

conny

Berichtdoor conny » 08 Nov 2019, 12:11

dakduuf schrikt zich op dit moment de tering :lol: Wat olie lekken uit mijn computer????

Edward

Berichtdoor Edward » 08 Nov 2019, 13:48

conny schreef:dakduuf schrikt zich op dit moment de tering :lol: Wat olie lekken uit mijn computer????

Vriendin van me was er heilig van overtuigd dat ik haar in de maling nam toen ik dat als één van de voor aankoop te controleren punten noemde. Tot ze bij de 2e wagen kwam en er daadwerkelijk olie in de stekker zat! :lol: :lol:
Edward van Vugt

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 08 Nov 2019, 18:12

Edward schreef:
conny schreef:dakduuf schrikt zich op dit moment de tering :lol: Wat olie lekken uit mijn computer????

Vriendin van me was er heilig van overtuigd dat ik haar in de maling nam toen ik dat als één van de voor aankoop te controleren punten noemde. Tot ze bij de 2e wagen kwam en er daadwerkelijk olie in de stekker zat! :lol: :lol:

Als je vertelt wat je allemaal kan meemaken als je een nieuwe LandRover (Defender) koopt dan gelooft ook niemand je.

LandRover evenaart hiermee bijna de spoorwegen.
Bij de dealer kijken ze slechts moeilijk, en duurt het lang ... en dan krijg je ongeveer wat je wilde.
Bij de spoorwegen doen ze moeilijk, suggereren ze dat vliegen misschien makkelijker is, of ontkennen ze gewoon dat het kan ...
... als je een spoorkaartje wilt - liefst het goedkoopste - naar een wat moeilijker bestemming.

Groeten MarcS

PS   Voor DakDuuf is dit gewoon de snelcursus "Welkom in de wereld die LandRover heet"

Edward

Berichtdoor Edward » 08 Nov 2019, 18:32

Landmarcs schreef:Als je vertelt wat je allemaal kan meemaken als je een nieuwe LandRover (Defender) koopt dan gelooft ook niemand je.

Groeten MarcS

PS   Voor DakDuuf is dit gewoon de snelcursus "Welkom in de wereld die LandRover heet"

De wereld is hoe je er naar kijkt, dwz vanuit welk perspectief. Maat van me heeft alleen ellende met LaRo's en heeft er een hekel aan maar blijft ze toch rijden. Altijd oude wrakken, de goedkoopste die hij vinden kan. Wat voor mij meteen de problemen verklaart.

Ik rij nu 20 jaar LaRo en heb 2x keer panne gehad. 2x door achterstallig onderhoud en 2x niets dat niet voorkomen had kunnen worden (waterpomp die al maanden jankte en ECU die al weken af en toe 'geen gaspedaal' had).

De enige auto waarbij ik blij was dat er een tweede naast stond, een LaRo uiteraard een Discovery II, was inderdaad een Defender......... :lol: :lol: :lol:
Edward van Vugt

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 08 Nov 2019, 22:18

Edward schreef:
Landmarcs schreef:Als je vertelt wat je allemaal kan meemaken als je een nieuwe LandRover (Defender) koopt dan gelooft ook niemand je.

Groeten MarcS

De wereld is hoe je er naar kijkt, dwz vanuit welk perspectief. Maat van me heeft alleen ellende met LaRo's en heeft er een hekel aan maar blijft ze toch rijden. Altijd oude wrakken, de goedkoopste die hij vinden kan. Wat voor mij meteen de problemen verklaart.

Ik rij nu 20 jaar LaRo en heb 2x keer panne gehad. 2x door achterstallig onderhoud en 2x niets dat niet voorkomen had kunnen worden (waterpomp die al maanden jankte en ECU die al weken af en toe 'geen gaspedaal' had).

De enige auto waarbij ik blij was dat er een tweede naast stond, een LaRo uiteraard een Discovery II, was inderdaad een Defender......... :lol: :lol: :lol:

Qua panne heb ik voorlopig geen problemen, en dat al 20 jaar.
De normale "luxe-wagens" voor de Defenders hadden meer ongemakken en ongemakjes.

Blijft staan dat je je ogen en oren niet gelooft ... klantgerichtheid en kwaliteitscontrole & LandRover waren tegenpolen.
Desondanks blijven ze rijden ...

Groeten MarcS

Terug naar “Techniek”