extra kachel defender

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
RaRo74

Re: extra kachel defender

Berichtdoor RaRo74 » 07 Dec 2019, 15:01

WillyB schreef:Het zou echt geweldig zijn, als je dat op afstand (vanuit de woning, als je de auto op de inrit hebt staan) aan zou kunnen zetten.
Iemand daar nog goede idee-en over?

Thanks guy's

Ik denk dat hier niemand goede idee-en over heeft???

Wederom een uitstekend idee en prima realiseerbaar.
Kwestie van de 12 volt voeding naar de omvormer onderbreken op de aan/uit schakelaar van de omvormer met een afstandsbediening. Dat is het meest effectieve.
Geen tijdklok dus want als je de auto die dag of dagen niet gebruikt ben je energie aan het verspillen.

Aliexpress heeft daar verschillende oplossingen voor en het mooiste zou een SSR met afstandbediening zijn.
Ik ga mee zoeken want dat wil ik ook :lol: :lol: :lol:
RaRo74
Het is een blauwe.............

OttoVink

Berichtdoor OttoVink » 07 Dec 2019, 16:54

Of iets op je iPhone, nog cooler.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 07 Dec 2019, 17:48

OttoVink schreef:Of iets op je iPhone, nog cooler.

Tja, ik heb geen iPhone ... ik heb gewoon een Nokia baksteentje ... dat tenminste gewoon een hele week of nog langer werkt zoals bedoeld ... nl als telefoon en SMS-ding.

Afgezien daarvan denk ik bij al die leuke app's (of appli's zoals ze in het Frans heten): Hoe lang blijven die dingen werken, en hoe gaat het als je iPhone ineens niet goed werkt en/of vervangen wordt (als "moetje" of gewoon uit vrije wil).

Ik snap 't niet echt:   Iedereen (nu ja, velen) geven af op de electrickery in de LandRover.   En daarna halen ze nog veel ingewikkelder en ondoorgronderijker electrickery in huis in de vorm van een iPhone.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 07 Dec 2019, 17:59

Landmarcs schreef:Ik snap 't niet echt:   Iedereen (nu ja, velen) geven af op de electrickery in de LandRover.   En daarna halen ze nog veel ingewikkelder en ondoorgronderijker electrickery in huis in de vorm van een iPhone.

Groeten MarcS

In tegenstelling tot de electra (elektronica en elektra zijn overigens twee verschillende dingen) is een Iphone of welke andere smartphone dan ook uitermate betrouwbaar en probleemloos. :roll: :roll:

Met de oude telefoons en dan maakt het niet uit of je een Nokia, Sony, Motorola, Philips, Ericson of welke dan ook hebt had ik na een jaar stof op het scherm en dan zag je niks meer. Accuduur ging na een jaar of twee intensief gebruik hard achteruit. Waterdicht (spatwaterdicht was al genoeg geweest) was er geen enkele, ook de Ericson die als "rugged" verkocht werd niet.......

Mijn Iphone is spatwaterdicht dus in regen of een andere natte werkplek geen probleem. Waterdicht zijn ze er ook al. En problemen heb ik er nog nooit mee gehad. Zo'n ding gaat probleemloos een jaar of vijf, zes mee. Hooguit na een jaar of twee, drie een nieuwe batterij laten steken door de lokale telefoont*rk.

Nog nooit heb ik minder gedoe met m'n telefoons als sinds de smartphone. Verder heb ik geen losse camera in de auto meer nodig om foto's te maken van ingewikkelde details, geen apart notitieblok, geen waterpas, geen rolmaat, hoef ik geen visitekaartjes mee te nemen van een interessant bedrijf, etc, etc.

Het zijn gewoon hele handige dingen. Al deel ik de bedenking over sommige apps wel. Zeker de vraag of en hoe die over een paar jaar nog ondersteund worden........
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Houston

Berichtdoor Houston » 08 Dec 2019, 11:05

Landmarcs schreef:

Tja, ik heb geen iPhone ... ik heb gewoon een Nokia baksteentje ... dat tenminste gewoon een hele week of nog langer werkt zoals bedoeld ... nl als telefoon en SMS-ding.

Afgezien daarvan denk ik bij al die leuke app's (of appli's zoals ze in het Frans heten): Hoe lang blijven die dingen werken, en hoe gaat het als je iPhone ineens niet goed werkt en/of vervangen wordt (als "moetje" of gewoon uit vrije wil).

Ik snap 't niet echt:   Iedereen (nu ja, velen) geven af op de electrickery in de LandRover.   En daarna halen ze nog veel ingewikkelder en ondoorgronderijker electrickery in huis in de vorm van een iPhone.

Groeten MarcS

Jij typte dit toch ook op je computer? ;)
Een telefoon is tegenwoordig iets meer dan een telefoon en sms-ding, Marc. (Boomer! :lol: )
En ik 'bestuur' m'n fiets zelfs met een app op m'n Iphone! Maar ook als ik die niet in 'n zak heb of de batterij leeg is, kom ik ermee thuis hoor! ;)
En dat geldt natuurlijk voor zo'n vernuftig kacheltje ook; je moet m wel zo maken dat je m ook handmatig en zonder Iphone kunt bedienen he!

Contribute to the scenery; drive a Land Rover!

RaRo74

Berichtdoor RaRo74 » 08 Dec 2019, 11:20

Gewoon meegaan met de evolutie heet dat :lol:

Heb ik ook mogen doen.
In '89 had ik de eerste. Vast ingebouwd in de Hi-lux. Met een een beetje moeite kon deze er uitgepakt worden en had je een mobiele telefoon in koffervorm :D.
In '92 de eerste echte mobiele in de vorm van een prachtig HI toestel welke ik overigens nog steeds heb liggen.
Parallel daaraan had ik een Kermit als huistelefoon maar waar je mobiel ook mee kon bellen wanneer je bij een Greenpoint stond :mrgreen:
Jaren daarna ging het steeds sneller en het begon pas leuk te worden met de Ericsson SH888 waarmee je kon internetten dan wel niet via de laptop en een IR verbinding. Geweldig!

Tegenwoordig een Iphone. Gaat al weer jaren mee en mocht deze vervangen moeten worden dat plukt de nieuwe vanzelf alle benodigde data zoals Telefoonboek en elektronische mail uit de Cloud.

Alles en ieder gaat vanzelf mee met deze evolutie behalve dan de dinosauriërs. We weten allemaal wat daar mee gebeurd ;) :lol:
Laatst gewijzigd door RaRo74 op 08 Dec 2019, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
RaRo74

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 08 Dec 2019, 11:21

Houston schreef:
Landmarcs schreef:

Groeten MarcS

Jij typte dit toch ook op je computer? ;)
Een telefoon is tegenwoordig iets meer dan een telefoon en sms-ding, Marc. (Boomer! :lol: )
En ik 'bestuur' m'n fiets zelfs met een app op m'n Iphone! Maar ook als ik die niet in 'n zak heb of de batterij leeg is, kom ik ermee thuis hoor! ;)
En dat geldt natuurlijk voor zo'n vernuftig kacheltje ook; je moet m wel zo maken dat je m ook handmatig en zonder Iphone kunt bedienen he!

Ach laat mij toch in mijn waan ... ik zie niks in een cooler kacheltje, doe mij maar een warmer kacheltje. :?

De laatste keer dat ik een iPhone vasthield kon ik het uitknopje niet vinden ... en dat bleek een bonus ... ik had net de Gendarmerie de Montagne aan de lijn gehad en de andere kant zei dat ik kon ophangen (maar dat kon ik dus niet).   De bonus was dat de lijn aan de andere kant ook niet onderbroken werd zodat ik kon meeluisteren met de voorbereidingen, en daarna dus kon terugmelden dat ze mij niet alleen hadden aangehoord maar dat ze ook werkelijk bezig waren om een "equipe" samen te stellen.   Weinig minuten later hoorden we dan ook het geluid van een EC135 Gendarmerie-helikopter.   Nadat de piloot de omgeving had verkend kwam er als eerste een humeurige Gendarme aan een kabel naar beneden.   De rest van het verhaal was trivialer ... de toenmalige patiënt heeft er weinig aan overgehouden, ook weinig herinneringen want platgespoten met morfine.

Groeten MarcS

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 08 Dec 2019, 11:41

RaRo74 schreef:Gewoon meegaan met de evolutie heet dat :lol:

.....

Alles en ieder gaat vanzelf mee met deze evolutie behalve dan de dinosauriërs. We weten allemaal wat daar mee gebeurd ;) :lol:

Tja, je kan natuurlijk naar de Dinosauriërs kijken, maar de vergelijking gaat mank.

Ik denk eerder aan de zogenaamde levende fossielen ... die minimale Nokia is zo'n levend fossiel.   Inmiddels zijn alle andere mobieltjes uit die tijd uitgestorven, alleen die minimale Nokia die blijft voortleven, juist doordat er niet veel toeters en bellen aan zitten.

Bedenk dat de (huidige) grootste boom ter wereld, de Sequoia, ook zo'n levend fossiel is, eentje uit de tijd van de Dino's.

Groeten MarcS

NB  De Dinosauriers stierven niet uit door gebrek aan evolutie, maar door een enorme meteorietinslag.  De Sequoia heeft dit uitsterven overleefd.

RaRo74

Berichtdoor RaRo74 » 08 Dec 2019, 11:55

;) :D :lol:
RaRo74

Edward

Berichtdoor Edward » 09 Dec 2019, 11:30

Landmarcs schreef: alleen die minimale Nokia die blijft voortleven, juist doordat er niet veel toeters en bellen aan zitten.

Groeten MarcS

Dat is ook weer niet waar. Want als je nu ng een beetje dekking wilt hebben met je oude Nokia moet ie wel quadband zijn anders pakt ie amper nog frequenties. Een echt oude Nokia heb je weinig tot niks aan.

Overigens sms ik echt nooit en bel ik zo min mogelijk. Want als je mij belt is de kans dat ik de telefoon hoor boven de machines en gehoorbescherming uit minimaal. ;)
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Terug naar “Techniek”