TOETerrrrrr

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Thijs84

TOETerrrrrr

Berichtdoor Thijs84 » 20 Nov 2019, 15:26

Afgelopen nacht (rond 2) werd er lang en hard getoeterd in de straat. Super irritant dus ik mn bed uit om te kijken welke halve gare er midden in de nacht voor langere tijd zijn toeter in drukt..
Eenmaal uit het raam gekeken stonden de buren al naast mn auto (discovery 2).. mijn auto had zelf bedacht midden in de nacht te gaan toeteren.. Leuk voor een bruiloft in Rotterdam misschien, maar bij mij in de buurt niet gebruikelijk. Ik schaamde me dood.
Snel de accu er vanaf getrokken en het getoeter was voorbij.
Vanochtend wist mijn vriendin te vertellen dat hij dit de dag ervoor ook deed tijdens het sturen.
Op internet lees ik wel meer verhalen maar niet het probleem.

Nu de claxon maar los gekoppeld zodat mn vriendin er wel mee naar werk kan morgen.
Heeft iemand hier dit ook wel eens gehad en waar begin ik dan met zoeken :-D

Al om al vandaag netjes mijn excuus aangeboden in de straat. Gelukkig kon iedereen er wel om lachen.

Landmarcs

Re: TOETerrrrrr

Berichtdoor Landmarcs » 26 Nov 2019, 11:02

Tja, dat toeter-alarm kan wellicht echt spontaan afgaan maar ... ik denk dat er meestal toch "iets" is.
Nee ik doel dan niet op het zweverige "ietsism", maar gewoon een of andere fysieke invloed.

Bij mij - een Defender - ging het alarm bijv af toen er een zware Tatra-tram langs reed, maar (soms) ook als er een straat-bezem/stofzuig wagen langs rijdt. En ook al eens toen er na een vakantie een wat groter vliegend insect was meegelift ... toen het echt donker werd werd dat beest verliefd op de straatlantaarn (dat had het nog nooit gezien). Er kan ook gewoon iets binnen bewegen (door een al dan niet malicieuze activiteit buiten, of gewoon vanzelf).

Gewoon binnen de werkingsafstand op je alarm-ontgrendel-knopje drukken helpt ook. In geval van herhaling de auto met de sleutel afsluiten.

Groeten MarcS

PS   De suggestie van Erik hieronder lijkt mij meer to-the-point .... ik had de passage over het sturen over het hoofd gezien.
       Blijft een feit dat een spontaan alarm ook voorkomt, soms dus ten gevolge van uiterst triviale oorzaken.
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 26 Nov 2019, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Erik Peters

Re: TOETerrrrrr

Berichtdoor Erik Peters » 26 Nov 2019, 12:43

Waarschijnlijk heeft Tijs84 niet een probleem met het alarm, maar met de normale claxon.
Die bleef constant loeien zoals ik opmaak uit de beschrijving en aangezien het ook optrad tijdens het sturen, zal het probleem wel ergens rond/in het stuurwiel zitten....

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Terug naar “Techniek”