alarm uitschakelen geen knipperlicht

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
zakraket

alarm uitschakelen geen knipperlicht

Berichtdoor zakraket » 27 Nov 2019, 16:08

Ik heb sinds een tijdje dat de knipperlichten niet gaan branden als ik het alarm uitschakel. Als ik het alarm inschakel knipperen de lichten 3x.

Het alarm wordt wel uitgeschakeld, maar ik krijg er geen feedback over. Het komt dan ook regelmatig voor dat het alarm nog wel aanstaat en dan gaat het af (om 7u in de ochtend...), ondanks dat ik op de knop heb gedrukt. Het alarm reageert sowieso wat lastig op de knop, ik moet echt naast de auto staan (inschakelen gaat trouwens wel tot enkele meters van de auto)
Ik druk nu dan ook maar een keer of 6 op de knop, in de hoop dat het dan wel uitgeschakeld is en stap in met de vinger op de knop..

Is er iets kapot, of is dit een herkenbaar patroon, iets dat met een reset of zo opgelost zou moeten zijn?

Een maand of 3 geleden deed ie dit ook, een week lang of zo. Daarna gingen de knipperlichten weer branden, maar sinds enige tijd is het probleem weer terug.

Landmarcs

Re: alarm uitschakelen geen knipperlicht

Berichtdoor Landmarcs » 27 Nov 2019, 20:11

Misschien is het key-fob batterijtje moe, toe aan vervanging ?

Ik meen zelfs gelezen te hebben dat het een soort waarschuwing was.

Groeten MarcS

trix G4

Berichtdoor trix G4 » 28 Nov 2019, 00:23

Precies..
Dat is het teken dat je batterij van je handzender leeg aan raken is

zakraket

Berichtdoor zakraket » 28 Nov 2019, 14:47

Ok, en heb ik het goed dat "even vervangen" tot meer problemen leidt? Volgens mij moet ik dan een reset uitvoeren of de zender opnieuw koppelen

trix G4

Berichtdoor trix G4 » 29 Nov 2019, 20:10

Nee hoor, je hebt een td5 toch ?
Dan is het batterij verwisselen en een tig keer op het knopje drukken totdat hij de deuren op slot doet
Kan soms iets langer duren dan je gewent bent, maar ik blijf gewoon tig x drukken en dan doet hij het vanzelf weer
(voor de zekerheid doe ik wel een raam helemaal open dat ik altijd nog de deuren kan openkrijgen, maar dat is niet echt nodig hoor)

Opnieuw koppelen is enkel nodig als je een geheel NIEUWE zender hebt gekocht dan moet die via de Nanocom "aangemeld" worden

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 29 Nov 2019, 21:09

trix G4 schreef:Nee hoor, je hebt een td5 toch ?
Dan is het batterij verwisselen en een tig keer op het knopje drukken totdat hij de deuren op slot doet
Kan soms iets langer duren dan je gewent bent, maar ik blijf gewoon tig x drukken en dan doet hij het vanzelf weer
(voor de zekerheid doe ik wel een raam helemaal open dat ik altijd nog de deuren kan open krijgen, maar dat is niet echt nodig hoor)

De deuren krijg je altijd nog met de sleutel open ... :?:   Gelukkig is een Defender niet voorzien van teveel veiligheid.

En het is niet "tig" keer maar slechts een paar keer alarm aan & uit daarna kent ie de keyfob weer.
Als je langere tijd de auto niet op alarm zet kan de synchronisatie soms ook "zoek" raken, ook dan helpt het voorgaande.

Overigens, ook als je de accu wisselt wil de auto de keyfob even niet kennen ... is ook weer zo gefixed.

Ook hier geldt dat een Defender gelukkig niet teveel electrickery heeft.

Groeten MarcS

trix G4

Berichtdoor trix G4 » 29 Nov 2019, 21:37

Ach...een aantal keer/tig keer.
In ieder geval vaker dan gebruikelijk ;)

In mijn sleutel heeft enkel het eerste jaar gewerkt maar dat doet hij al 14 jaar niet meer...iets met vastgeroest
Vandaar dat IK mijn raam openzet :D

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 29 Nov 2019, 22:17

trix G4 schreef:Ach...een aantal keer/tig keer.
In ieder geval vaker dan gebruikelijk ;)

In mijn sleutel heeft enkel het eerste jaar gewerkt maar dat doet hij al 14 jaar niet meer...iets met vastgeroest
Vandaar dat IK mijn raam openzet :D

Precies ... een paar keer, en dus vaker als gewoon.
Je merkt vanzelf dat de auto weer naar de key-fob luistert.

En ... een vastgeroest slot zou ik niet willen hebben.   Je kan - bij een Defender met central-lock - je sleutels achter het slot krijgen ... door in een beetje onhandige volgorde de keyfob te bedienen en daarna de laatste deur dicht te gooien. Voor dat geval heb ik een kopie-sleutel (meestal) bij me.

Groeten MarcS

zakraket

Berichtdoor zakraket » 02 Dec 2019, 22:11

Nou....batterij vervangen, alarm wil daar niet op reageren, ook niet als ik 20x op uit of aan druk. Oude batterij weer teruggezet - die deed het vandaag nog - , maar ook daar reageert de boel helemaal niet (meer) op

Andere sleutel doet ook niks (maar daar kan de batterij ook zomaar van leeg zijn).

Hoe schakel ik het alarm uit zonder handset??? Zo kan ik morgen niet naar mijn werk..

zakraket

Berichtdoor zakraket » 02 Dec 2019, 22:14

Ik heb een TD5 uit 2001, hardtop, zonder central lock.

Terug naar “Techniek”