Luchtbel stuur Discovery 2

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
zakraket

Re: Luchtbel stuur Discovery 2

Berichtdoor zakraket » 07 Jul 2020, 10:29

Landmarcs schreef:Daan,

Heb je al gechecked of het "stuur-olie-niveau" wel op peil is ?
Indien nodig bijvullen met Dexron II D  ATF ... kijken of de klachten verdwijnen, en daarna checken of het niveau blijft dalen.

Lijkt mij stap één in de zoektocht naar het gebrek.

Groeten MarcS

Bij mij staat het peil in de bekrachtiging laag. Is een maand of 3 geleden nog aangevuld. Is dat een "zorgelijk verbruik"? De auto lekt wel wat olie ergens tussen de versnellingsbak en de motor maar ik zie niet echt dat/of het rode olie is

Kan ik het gewoon bijvullen met bijv. https://www.halfords.nl/kroon-oil-trans ... -ii-d.html
?

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 07 Jul 2020, 18:16

Dat kan, maar als ik bij Kroon-Oil kijk, dan wordt daar iets duurdere olie geadviseerd: https://www.kroon-oil.com/nl/productadvies/personenwagens/land-rover/discovery-2-l318/discovery-25-td5/25672/67257/#!/component:67257/
En wat zit er nu in? Want bij Land Rover gebruikt men ook wel de Texaco cold climate PSF en die is groenig van kleur.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

zakraket

Berichtdoor zakraket » 09 Jul 2020, 20:04

Ik weet niet wat er nu in zit, het is rood (bruin), staat nog net op de bodem van het reservoir.

Maar dan bestel ik die Kroon ALmirol wel (het gaat in mijn geval overigens wel over een Def 110 td5 maar neem aan dat dat het verschil niet maakt), kost ook maar een tientje per liter.

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 10 Jul 2020, 13:39

zakraket schreef:Maar dan bestel ik die Kroon ALmirol wel (het gaat in mijn geval overigens wel over een Def 110 td5 maar neem aan dat dat het verschil niet maakt), kost ook maar een tientje per liter.

Tja, dat het een Defender betrof stond er niet bij, en als ik dan kijk bij Kroon Oil dan geven ze wel die Dexron IID aan....
Maar dat maakt niet zo veel uit. Die Texaco Cold climate PSF wordt ook wel bij de Defender gebruikt, en volgens mij zit dat ook in mijn Defender Td5 (2001). Maar die blijft netjes op peil.
En als je de specificaties van de olie bekijkt dan is de Almirol iets 'dunner' dan de Dexron IID en de Texaco PSF is nog weer dunner dan de Almirol....

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 10 Jul 2020, 15:44

Op de al geruime tijd in de steigers staande kennisbank vind je onder welke-olie-en-vetten ook (en als enige) "ATF van de Dexron II D kwaliteit".   Het groene spul is dus nieuwlichterij van recente(re) datum.

Groeten MarcS

Terug naar “Techniek”