2007 Freelander 2 fijnstoftoeslag????

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
DAppeldorn

2007 Freelander 2 fijnstoftoeslag????

Berichtdoor DAppeldorn » 12 Dec 2019, 15:46

Weet iemand of de 2007 Freelander 2 TD4 S altijd standaard met een dpf filter werd afgeleverd of niet?

Volgens de rdw moet ik ook fijnstof toeslag gaan betalen 0.039 g/km?????
Of is dit verkeerd ingevoerd?

Zelf was ik er van overtuigd dat er een dpf filter af fabriek onder zit, alhoewel ik daar niet zeker van ben.
Vind een auto van 2007 eigenlijk nog geen "vieze oude diesel" zoals de overheid dit noemt.

Die toeslag steek ik liever in mijn 82er RRC die in de opknap fase zit :mrgreen:

Barwaut

Re: 2007 Freelander 2 fijnstoftoeslag????

Berichtdoor Barwaut » 12 Dec 2019, 16:20

Hier ook een F2 van 2007, en ook met brief...

Geen idee over die filters...
Voorheen Series III en Freelander2, nu weer een 1982 Series III 109 Station Wagon

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 12 Dec 2019, 18:09

Van de RDW mag je aantonen dat die 0,039 g/km niet klopt, doordat er een dpf filter in zit, aan de hand van (uitlaatgas)metingen.
Dit kan alleen als dat origineel af fabriek geleverd werd, inbouw naderhand (van een universeel roetfilter) mag wel, maar dan past de RWD de gegevens niet aan (ook al zijn de gemeten waarden beneden de gestelde norm).

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Edward

Berichtdoor Edward » 12 Dec 2019, 18:49

Het maakt niet uit hoeveel filters er op zitten en wat je aantoont, bewijst, claimt of anderszins verteld.

Alles van vóór 2009 met een dieselmotor is een ouwe ruftbak. Na 2009 telt de werkelijke uitstoot en daarbij kun je dus met een testbewijs wellicht iets bereiken.

Maar een auto uit 2007 op diesel is gewoon een schande! Snel naar de sloop brengen dat hok!!! :lol: :lol:
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 12 Dec 2019, 19:00

Precies, afvoeren die hokken.
130-Td5 HCPU "Camper" 2007
110-Td5 X-tech 2006

Barwaut

Berichtdoor Barwaut » 13 Dec 2019, 09:45

Hebben we deze week ook gedaan... ;)
Voorheen Series III en Freelander2, nu weer een 1982 Series III 109 Station Wagon

DAppeldorn

Berichtdoor DAppeldorn » 15 Dec 2019, 14:09

Ehhhh En bedankt he' :mrgreen:

Heb van landrover een link gekregen waarmee je de emissie kan controleren.

https://www.landrover.nl/emission/index.html

Alleen ontbreekt van mij de "type" afkorting op mijn papieren van de rdw.

S.v.p. Om eerlijk te zijn kan de overheid mij de kont kussen met hun regels. :shock:

Heb zonnepanelen, mijn woning aangepast zodat ik alleen nog maar een beetje gas gebruik voor het douchen. Wat ik straks ook wil aanpakken.
Nu dit gezeik met roettax.
Je doet zelf van alles voor het milieu, maar de regering ho maar.
Lelystad airport, schiphol, lekkende nampijpen waar niks mee wordt gedaan, zandvoort, vliegen is goedkoper dan de trein, voor biobrandstof betaal je je scheel, overheid geeft geen subsidie meer op particulier palletkachels maar ze zelf in op biomassa centrale, enz enz enz enz enz enz

Ergste vind ik nog, ze geven geen betaalbare alternatief! En het is een beetje een paniek besluitvorming.
Mensen die moeten sparen voor "beter voor milieu alternatieven" komen zo geen steek verder omdat de regering geen lange termijn visie heeft.

Daarbij heb ik mijn Freelander net een paar jaar, en als ik ergens niet tegen kan is het wel kapitaalvernietiging opgelegd door mensen die in mijn ogen veel teveel verdienen.

Gun mensen een betaalbaar alternatief, als ik mijn auto kan ombouwen naar elektrisch/waterstof voor hetzelfde geld als een lpg installatie dan deed ik dat wel.

In mijn ogen mocht ik geen roetfilter hebben, een originele landrover roetfilter laten inbouwen en het aanpassen van de typegoedkeuring moet toch geen probleem zijn?

Edward

Berichtdoor Edward » 15 Dec 2019, 14:15

Iets minder frustratie hier maar wel dezelfde conclusie. Mijn 300 jaar oude boerderij is B label. Zonnepanelen heb ik niet want terug leveren is hier geen optie, het net zit vol. Verder zie ik het rendement niet als je niet nog 10-20 jaar op die plek wilt blijven wonen.

Verder stook ik hout in de werkplaats en daar ga ben ik nu gas aan het overwegen vanwege de roet en fijnstof overlast die het geeft.

De Disco die heeft 210K op de klok en die wordt gewoon afgereden. Een stijging in de lasten moet wel heel fors worden wil een andere, nieuwere of zelfs elektrische auto uit kunnen. Voor mij is het een economisch vraagstuk want het milieuaspect is dermate ingewikkeld dat ik er erg veel moeite mee heb om uit te vogelen wat nu echt beter is voor het milieu en wat vooral beter is in de ogen van Den Haag...........
Edward van Vugt

dyngo

Berichtdoor dyngo » 15 Dec 2019, 21:31

Mijn boerderij van onbekend bouwjaar heeft een G label.
Daarmee ben ik erg tevreden, ik ga die toch niet verkopen en G heeft iets van 'goed', 'geweldig', 'gelukkig'.
Nooit, nooit wil ik iets met overheden, ze houden het maar op 'G', ik meld niets van wat ik verbeter.
Ik woon hier nu 5 jaar, heb ruzie met de gemeente over de erfscheiding, met het waterschap over een lullige 5 meter beschoeiing die moet voorkomen dat mijn tuin in de Gulp glijd, met staatsbosbeheer over mijn lief naast mij lopende niet aangelijnde hond in het aangrenzend bos.
Moet je zien wat ze zelf met hun beesten doen in Flevoland. Ik bek ze wel af.
Het was de huizencrisis waardoor ik voor weinig dit grote bouwval op 2500 meter grond met veel plaats voor mijn autos kon kopen.
Dit is Nederland.
De 15 jaar daarvoor had ik een schip op de Maas in Luik, en het was altijd gezellig.
De politie kwam in vol ornaat langs, gezellig babbelen over Range Rovers, de overheid zeurde nooit, ook niet over mijn NL kentekens.
Gelukkig woon ik maar 2 km van de grens en is mijn werkhok nog altijd in Wallonië vlak bij Luik.
En rijdt ik uitsluitend +40 jaar oude Range Rovers met V8 op LPG.
Kost niets en schijnt nog te mogen.

Edward

Berichtdoor Edward » 15 Dec 2019, 21:58

Bijzonder. Ik heb met niemand ruzie. Ik loop door het afgesloten natuurgebied van Staatsbosbeheer, door het bos voor mijn huis van SBB en de hond ligt standaard midden op het fietspad of zelfs op de weg.

Heb de hele verbouwing met de gemeente in goed overleg en zonder problemen afgekaart, heb een goed contact met het waterschap en ik trek een keer of 4 per jaar een auto van ze uit de blub.

Ik zou eens goed in de spiegel kijken want waar twee ruziën zijn er twee betrokken. Heb je met alles en iedereen ruzie dan zegt dat meer over jou dan over alle anderen............. :shock: :shock:
Edward van Vugt

Terug naar “Techniek”