2007 Freelander 2 fijnstoftoeslag????

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
dyngo

Re: 2007 Freelander 2 fijnstoftoeslag????

Berichtdoor dyngo » 15 Dec 2019, 23:16

Ik weet het, je maakt het graag persoonlijk.
Ik ben niet weg van Nederland.
Mijn carport voor 4 Range Rovers mag ik wel bouwen als ik het niet aanvraag (vergunningsvrij bouwen heet dat).
Vraag ik het aan dat wordt het geweigerd. Staat op een 'waterzône' of zoiets, daar mag je niets bouwen, maar zo dus wel (sic).
Mijn erfscheiding staat op eigen grond, lager dan 2 meter. Alles in orde.
Tot de dorpsbouwmeester besluit dat alleen donkerbruin is toegestaan. Welstandsexces noemt hij al het andere.
Twee jaar gezeik, maar het staat er nog steeds.
De 5 meter azobé beschoeiing is ook leuk. Brief op hoge poten van het waterschap dat ik geen vergunning heb aangevraagd.
Om er gelijk bij te schrijven dat als ik het had aangevraagd het geweigerd was. Eco en zo.
Vroeger stond er ook iets, dus ik noem het 'onderhoud'. Niets meer gehoord.
Mijn vriend met honden en landrovers wordt bekeurd voor loslopende honden met 'U bent van dat hotel toch ? U kunt het wel betalen'.
Het is Nederland, het is Limburg ? Ik pas hier niet.
Maar alles went. Ook die kleine spiegeltjes van de Range Rover.

DAppeldorn

Berichtdoor DAppeldorn » 17 Dec 2019, 21:11

haha wat een frustratie :mrgreen:

Dat is nederland, ik ken dat.

Het ging mij meer om de manier waarop, want op de een en ander dag komt er weer wat bij.
Ik ben helemaal voor het milieu en dat we daar iets aan moeten doen. Zekers met mijn jonge kinderen in gedachten.
Maar ik kan geld maar 1 keer uitgeven,,,,,,,,, jammer genoeg :( :( :mrgreen:

Daarnaast vind ik dat de overheid eerst zelf eens een goed voorbeeld moet geven.

Voorbeeld; Ik heb een palletmoederhaard om mijn woning te verwarmen. Op zich prima, want de korrels zijn gemaakt van schoon afvalhout (met juiste keurmerk) wat normaal vroeger ook verbrand zal worden met afval.
Zelf vind ik dit voor "oudere" vrijstaande woningen zolang de techniek nog niet toereikend is dit een goede oplossing richting co2 neutraal.
Maar...……… de overheid krijgt subsidie van Brussel voor biomassa centrale, en nu wordt er zo veel pallets in biomassacentrale en kolencentrale gekieperd dat men er grote hoeveelheden voor moet importeren. Ook niet gecertificeerd of gekapt hout. En dus niet meer co2 neutraal.
Dus de overheid gaf haardhout en pallets een negatief imago, puur door de grote hoeveelheden die de overheid zelf nodig heeft.
Daarmee een betaalbaar alternatief voor gas gelijk de grond in geboord.

Daarnaast wil de overheid dat we onze huizen beter isoleren richting passief wonen en dan nog zelf onze energie opwekken en gebruiken.
Het idee is goed, maar wie betaald dat? Of beter gezegd kan dat allemaal betalen. Niet iedereen dus.
Maar het gas en elektra wordt weer stukken duurder om bovenstaande te stimuleren?

En nu moeten we elektrische accu auto's gaan rijden :? , terwijl ik meer ben voor waterstof/ elektromotor als alternatief voor een nieuwe auto.
En voor de oudere auto's een biogas of waterstof gasinstallatie i.p.v. de lpg of aardgas installatie als voorbeeld.
Als ze nou eerst eens met enkel betaalbare alternatieven komen die zich relatief snel terugverdienen, dan schiet het een stuk sneller op met het reduceren van vervuiling.
Ik heb al veel youtube filmpjes gezien vooral uit Amerika en zuid Amerika waar ze op bijv. op waterstof e.d. hun auto laten lopen.
En wat doen ze hier in kader van het milieu? uh?, oude auto's het duurder/lastiger maken om schoner lpg in te laten bouwen.

Nog iets, je moet ook roet tax betalen voor de wat oudere diesel bedrijfsvoertuigen, hoe zit dat dan met tractoren, dieseltreinen, militaire en overheidsvoertuigen en alle overige wat op diesel loopt?????
Anders wordt het wel heel oneerlijk verdeeld :shock: :shock: En een andere diesel bedrijfsvoertuig zal wel een hele slechte investering zijn met afschrijving als ik deze regering zo pijl.

Nee geen frustratie hier :mrgreen: Maar als ze nou eens een stappenplan maken i.p.v. alles tegelijk willen aanpakken, dan loopt alles stukken geleidelijker en mopperen ook minder mensen dat alles weer eens duurder word.

Maar eerst van de week eens bij de garage langs om te kijken of er een af fabriek roetfilter onder zit.
Zo niet, dan heb ik pech.
Misschien kunnen we dan ook onze fijnstofdeeltjes ergens mee opvangen en onder de grond stoppen zoals onze overheid dat van plan is bij fabrieken, wat zij mogen, mogen wij ook :mrgreen:

Edward

Berichtdoor Edward » 17 Dec 2019, 22:15

Sowieso is het versneld afschrijven en wegsmijten van auto's niet milieuvriendelijk te noemen. En het heeft alleen nut als die "slechte" diesels dan ook daadwerkelijk uit de roulatie genomen worden want als ze ergens anders verder rijden is het hooguit leuk voor de luchtkwaliteit hier maar niet voor het milieu als zodanig.

En een beetje lange termijn visie van de overheid zou leuk zijn. De "stikstofcrisis" is al aangekondigd toen we de Natura 2000 gebieden aanwezen. Maar ja, de problemen vooruit schuiven is kennelijk beter voor de herverkiezing dan adequaat handelen........

Net zo met je kachel. Klant van me wil gaan bouwen, 100% zelfvoorzienend zelfs. Jaar geleden begonnen met de vergunning: ze moest verplicht een gasaansluiting want regels........ Nu is ze eindelijk de boel aan het finaliseren: een gasaansluiting is verboden want regels..........

Mij maken ze niet gek. Ik heb gewoon een ketel op gas en daar komt er nog een bij voor de werkplaats want stoken op hout is teveel gedoe, te veel overlast voor de buren en de fietsers die langskomen en niet te verdedigen vind ik.

Verder rij ik twee ouwe diesels en die blijven ook met 15% toeslag gewoon staan. :lol: :lol:
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 18 Dec 2019, 00:44

Edward schreef:.... . De "stikstofcrisis" is al aangekondigd toen we de Natura 2000 gebieden aanwezen. Maar ja, de problemen vooruit schuiven is kennelijk beter voor de herverkiezing dan adequaat handelen........
.....

De stikstofcrisis had zich zelfs al voordien aangekondigd, alleen wilde bijna niemand de problemen zien, net zo als er nu nog steeds mensen zijn die roepen dat stikstof alleen maar planten doet groeien.

Overigens was het in de 60er en 70er jaren nog erger, zowel stikstof als zwavel ... maar toen hadden we dan ook het "Waldsterben".
      ... ipv dat Waldsterben kan het hout dan toch beter in de kachel terechtkomen.

Groeten MarcS

PS   Nog niet zo lang geleden hadden we nog allemaal kolenkachels en toch rook een beetje houtrook alleen maar fris in vergelijk met bijv eierkolen

Terug naar “Techniek”