Motor problemen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Berghw

Motor problemen

Berichtdoor Berghw » 17 Dec 2019, 14:52

Beste allemaal.
Om maar meteen gebruikt te maken van dit Forum heb ik het volgende:
Ik ik ben in het bezit van een landrover 110 2,4 td4 puma uit 2007.
Als de motor koud is dan kan het zijn dat hij bij stationair lopen uitvalt, nu ook tijdens het rijden.
wat kan dit zijn, ik moet wel nog vermelden dat de egr klep niet meer goed werk, heeft dit verband met elkaar.
wat kost een egr klep?
kan iemand helpen.

Gr Wiro

Houston

Re: Motor problemen

Berichtdoor Houston » 19 Dec 2019, 12:24

O dat heb ik ook wel eens gehad. Ging ook vanzelf weer over.
Mijn egr klep maakte in die tijd ook meer lawaai dan nu. Dus dat zou best met elkaar te maken gehad kunnen hebben.

Contribute to the scenery; drive a Land Rover!

Edward

Berichtdoor Edward » 19 Dec 2019, 18:28

De EGR zorgt bij de 2.4 voor diverse problemen als ie niet goed functioneert. Dat eerst oplossen en dan verder kijken.
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

Houston

Berichtdoor Houston » 20 Dec 2019, 07:47

Beetje meer gas geven, misschien. ;) (het ‘nieuwe rijden’ gewoon vergeten)
Bij zijn vorige eigenaar werd mijn auto niet veel gebruikt. Alleen wat rondjes rond de kerk.
Ik woon ook niet ver van m’n werk en fiets vaak maar met de auto neem ik de langste route, geef wat meer gas :D en geregeld wat langere ritten waar ie echt warm wordt.
Heb daar geen problemen meer mee gehad. Korte ritten en dan ook nog zo dat ie niet goed op te temperatuur komt is waardeloos.

Contribute to the scenery; drive a Land Rover!

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 20 Dec 2019, 11:00

Edward schreef:De EGR zorgt bij de 2.4 voor diverse problemen als ie niet goed functioneert. Dat eerst oplossen en dan verder kijken.

Normaal gaat er een motor-management lichtje branden bij een EGR-probleem.   Het gaat overigens ook vrij snel branden als de Variabele Turbo wat trager wordt aangestuurd omdat alles wat vast zit.   Ik zou een en ander (laten) uitlezen voordat je verder gaat met misschien wel onnodig vervangen.

Verder kan de EGR meer of minder kabaal maken. Echt zorgelijk wordt het als de EGR ineens géén kabaal meer maakt.

En ... gewoon spontaan uitvallen ken ik niet:   Is het brandstoffilter schoon? Een 2,4 "Puma" moet de brandstof aanzuigen en dat zou bij een vervuild brandstof-filter eerder tot het aanzuigen van lucht kunnen leiden.

Groeten MarcS

Terug naar “Techniek”