[Defender 110 '07] Airco elektra

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Coen83

Re: [Defender 110 '07] Airco elektra

Berichtdoor Coen83 » 25 Jan 2020, 13:55

Weer iets verder. Ik ben er inmiddels achter dat het relais negatief (de schakelaar zit na het relais) geschakeld is, dus dat de engine control module kan bepalen of de pomp aangaat of niet. Pin 85 heeft continue 12v (naast pin 30) uiteraard.

Dat levert nog 2 opties op volgens mij:

1. er is een draadbreuk tussen het relais en de computer
2. de computer zegt dat de pomp niet aan moet slaan

Ik zit te twijfelen om het systeem te om te leiden, zodat ik zelf kan bepalen of de pomp aan moet. Ik kan natuurlijk betrekkelijk eenvoudig een draad trekken tussen pool 86 en een massa ergens, met een schakelaartje ertussen. Echter, ik weet niet of als de A/C aanstaat ook ALTIJD de pomp moet lopen. Als dat zo is, prima. Als dat niet zo is en die pomp wordt normaal gesproken geregeld vanuit de ECM, dan gaat dat niet. Iemand die weet hoe dat zit??
Land Rover Defender 110 2.4 Td4, 2007
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 25 Jan 2020, 17:07

Erik Peters schreef:
Ron63 schreef:@Allard; Nou, ik denk net zo als ik dat doe, gewoon met een trekkertje en een spons ;)

Zo doe ik het ook, maar er zijn er ook die het doen door de (elektrische) verwarming in de voorruit aan te zetten.

Die mensen ken ik ook !   De ruiten een keertje echt goed schoonmaken helpt ook: op een vuile ruit heb je eerder condens.
Met een trekkertje + spons heb je kans dat je de ruit nooit echt schoon maakt.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 25 Jan 2020, 18:30

Erik Peters schreef:
Ron63 schreef:@Allard; Nou, ik denk net zo als ik dat doe, gewoon met een trekkertje en een spons ;)

Zo doe ik het ook, maar er zijn er ook die het doen door de (elektrische) verwarming in de voorruit aan te zetten.

Groet,

Erik.

Dat doe ik. Er zit in een Disco II een schakelaar voor ontwasemen. Die zet de airco aan, de voorruit en achteruitverwarming. Aan een van die hangt ook de spiegelverwarming dus die zijn ook zo schoon. De stoelverwarming moet ik los inschakelen maar dat is al één beweging geworden.

KEIFIJN!! :lol: :lol:
Edward van Vugt

http://www.EdwardvanVugt.nl
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Discovery IIa 2004

vandeven

Berichtdoor vandeven » 26 Jan 2020, 13:40

hey men moet op86 stroom en op85 massa hebben of net andersom maakt niet dit zijn de spoel kontakten 30 spanning en bij inschakelen opde ik dacht87 ook spanning

Terug naar “Techniek”