Edward schreef:...
Een gewoon scherm kun je een deuk in rijden, opfrommelen of wat dan ook. Een kunststof scherm explodeert bij impact. En als het niet meteen kapot klapt waait het wel kapot op de snelweg. (been there, done that)
Tja, het is duidelijk: ieder voordeel hep so se nadeel ... 't gaat altijd weer op.
Mijn tweede buiten-wing
(de eerste kreeg hier gewoon naast het huis een duw van en vrachtwaggel die geen rekening met z'n overhang achter hield), de tweede kwam een onverhoopt afslaande rode één cilinder Porsche tegen: er resteerde uiteindelijk een bescheiden deukje op de dubbele ronding voorop ... de grotere oppervlakkige zijwaartse indeuking kon met een glaszetters-zuignap recht getrokken worden.
Mijn huidige buiten-wing heeft een onverklaard deukje in de voorste ronding ... het aluminium is erg geduldig.
Ik "hoopte" dat je een ABS buiten-wing dan met wat warmte kan laten terugploppen.
Dat zo'n wing een grote windlast kent en dan na een beschadigfing snel van zijn laatste bevestigingspunten waait daar had ik niet aan gedacht ... de montage-constructie is natuurlijk niet berekend op de heel andere materiaal-eigenschappen (bij een moderne "luxe-wagen" zijn de kunststof-carrosserie-delen vaak alleen maar winst: ze geven mee en kleinere beschadigingen zijn makkelijk verhelpen).
Groeten MarcS