Freelander 1 audio vraag.

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Hendrix

Freelander 1 audio vraag.

Berichtdoor Hendrix » 17 Okt 2020, 21:29

In mijn Freelander zit nu een Pioneer radio-cd , waarvan ik vermoed dat die niet origineel is. Deze stoort bij bepaalde zenders , ik denk zelf aan een slecht contact met de antenne, maar dat ga ik nog uitvogelen het gaat mij om de klok/display , deze mist veel pixels en wil ik vervangen , nu zit er een display in die ook de radio gegevens weergeeft type 100102 , ik vraag mij af of deze wel werkt op de Pioneer. Ik heb ook nog een klokje liggen met type 100380 , deze heeft 4 pennen en en geen radio display.
Wat is wijsheid , het klokje wil ik weer werkend hebben, moet ik opzoek naar een vervanger voor het originele of kan ik de eenvoudige erin zetten? Samengevat , ik wil goed audio en een werkend klokje. Voordat ik begin te knippen en solderen , graag soortgelijke ervaringen.
Bij voorbaat ,hartelijk dank.
Henk

Houston

Re: Freelander 1 audio vraag.

Berichtdoor Houston » 18 Okt 2020, 09:44

Over welk klokje heb je het precies? Want die zit toch bovenin het dashboard en los van de radio?

Ik heb overigens bij onze Freelander ooit de originele 'Land Rover-' radio juist vervangen door een Pioneer en dat werkt net zo goed. (Béter, dat was de reden van t vervangen. ;) )
De laatste tijd ontvangt ie echter ook wat slecht maar dat komt omdat blijkt dat de antenne slecht contact maakt; het schroefdraad van het sprietje is versleten! (dus nu zit ie met ducttape vast maar dat helpt niet voor de ontvangst... Ik denk dat er maar eens een nieuwe op moet. :D )
Misschien is dat bij jou ook t probleem en is het klokje een ander verhaal?

Contribute to the scenery; drive a Land Rover!

Hendrix

Re: Freelander 1 audio vraag.

Berichtdoor Hendrix » 18 Okt 2020, 10:18

Bedankt, klopt zijn 2 verhalen , de radio krijg ik wel weer goed. Het gaat mij erom dat ik een werkend klokje krijg . Je heb 2 types , nu zit er een defecte 100102 in en heb ook nog een 100380 liggen. Vraag is eigenlijk : kan ik die laatste erin zetten en hoe sluit ik die aan? Of moet ik dezelfde zoeken ?

Terug naar “Techniek”