Remschema van Penman Trailer?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Peter2020

Remschema van Penman Trailer?

Berichtdoor Peter2020 » 21 Okt 2020, 11:15

Hallo
In verband met RDW keuring voor op kenteken zetten van mij Penman GS Cargo Trailer ben ik op zoek naar het Remschema van deze trailer.
Maar dat valt me nog niet mee, kan iemand mij hieraan helpen aub?
Bvd gr Peter

Joep Weijers

Re: Remschema van Penman Trailer?

Berichtdoor Joep Weijers » 21 Okt 2020, 12:04

Hallo Peter,

Ik kwam dit ooit tegen: iemand die een Engelse variant van een WOB verzoek gedaan heeft om alle defensie documenten met betrekking tot de trailer openbaar te maken: https://assets.publishing.service.gov.u ... _Cargo.pdf

Pagina 98 heeft een schema van het rem systeem.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 21 Okt 2020, 12:29

Joep Weijers schreef:...
Ik kwam dit ooit tegen: iemand die een Engelse variant van een WOB verzoek gedaan heeft om alle defensie documenten met betrekking tot de trailer openbaar te maken .... .

Da's overigens een interessante route – de WOB, al dan niet Engels – waar het gaat om gedoe met de RDW rond ex-militair materieel.
In het algemeen zijn er aardig stevige normen gesteld bij het bestellen van militair materieel, als je die normen en/of de gebruikslimieten (incl schema's etc.) op papier hebt zou een (goed)keuring ineens heel makkelijk moeten worden ... zoiets zou dan bijvoorbeeld ook een NATO-koppeling aan een keur kunnen helpen.

Groeten MarcS

Peter2020

Berichtdoor Peter2020 » 02 Nov 2020, 19:34

Ja bedankt voor jullie reacties, dat rapport had ik mbv google ook gevonden maar ik twijfel of dit is wat de RDW bedoelt. Misschien wel goed idee om er wel mee te proberen want je hebt gelijk dat het wel een schema is. Er mist alleen wel informatie over remkrachten enzo waar ik meen dat de RDW wel naar vraagt.

Ik heb de huidige leverancier (Penman is blijkbaar overgenomen door Martin Williams (Hull) Ltd) gebeld en de dame daar heeft me toegezegd eea voor me uit te zoeken. Als dit meer info oplevert zal ik jullie informeren.

FYI, bij de RDW had ik de Penman trailer netjes aan mijn Defender met nato haak en dat leverde in ieder geval geen probleem op.

Toen ik vertrok zei de keurmeester van de RDW nog zoiets als "u heeft een hele mooie en degelijke trailer hoor meneer" . De sfeer was zeker positief. Zij zien natuurlijk ook wel dat het een vrijwel nieuwe en zeer degelijke trailer is en geen oude verroeste aanhanger ;-)

To be continued, gr Peter

Peter2020

Kogeldruk? en Re: Remschema van Penman Trailer?

Berichtdoor Peter2020 » 11 Nov 2020, 09:56

Er staat een remschema in betreffende Ministry of Defence DE&S document op pagina 198 van 1262, die ga ik meenemen naar de volgende RDW keuring.

Daarnaast vraagt de RDW om de kogeldruk aan te duiden. Daarover kan ik het DE&S document niets vinden maar op de DATA Plate op de carroserie staat achter TOW V EH'L LOAD 75Kg. Denken jullie ook dat dit de kogeldruk aanduiding is? Heb er ook een vraag over bij de huidige leverancier gesteld.

Landmarcs

Re: Kogeldruk? en Re: Remschema van Penman Trailer?

Berichtdoor Landmarcs » 11 Nov 2020, 10:40

Peter2020 schreef:....

Daarnaast vraagt de RDW om de kogeldruk aan te duiden. Daarover kan ik het DE&S document niets vinden maar op de DATA Plate op de carroserie staat achter TOW V EH'L LOAD 75Kg. Denken jullie ook dat dit de kogeldruk aanduiding is? Heb er ook een vraag over bij de huidige leverancier gesteld.

Bij de RDW zonder al die vraagtekens gewoonweg stellen dat dit de kogeldruk is.

Misschien ook even een fotootje maken en netjes op een A4tje uitprinten met daaronder nog eens uitgeschreven wat je op het plaatje leest.

Tref je een RDW-man die graag wat op papier heeft dan maak je die ook blij.

Groeten MarcS

Terug naar “Techniek”